Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

paljonko muuten maksaa torni jotain perusmerkkiä haaparannassa? piti itekkin kysyä että onkohan siellä kaupoissa haaparannassa icetooleja sun muita.. sellanen metallinen snuffboksi ois ihan järettömän siisti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
[larry];1228561 sanoi:
paljonko muuten maksaa torni jotain perusmerkkiä haaparannassa? piti itekkin kysyä että onkohan siellä kaupoissa haaparannassa icetooleja sun muita.. sellanen metallinen snuffboksi ois ihan järettömän siisti

Muistaakseni se siinä 25-30€ paikkeilla pyörii. Ainakin ettani ja general.

Kaikki varmaan tietääkin, mutta www.northerner.com myy nuuskaa aika kohtuulliseen hintaan sellaisiin maihin mistä nuuskaa ei saa. Tilasin just pari tornia Kronania ja hintaa tulee kotiinkuljetettuna ~36€, eli ei todellakaan mikään paha hinta varsinkaan kun toimitusaika on 5-8vrk.

Kaikki varmaan tietääkin, mutta www.northerner.com myy nuuskaa aika kohtuulliseen hintaan sellaisiin maihin mistä nuuskaa ei saa. Tilasin just pari tornia Kronania ja hintaa tulee kotiinkuljetettuna ~36€, eli ei todellakaan mikään paha hinta varsinkaan kun toimitusaika on 5-8vrk.
Ilmoituksia tänne, jos tulee ilman ongelmia perille. Vai onko joku jo tilannut ja todennut toimivaksi/toimimattomaksi?

Ei pitäis tulla, mutta sen nyt näkee tässä lähipäivinä. Jos tulee verot tohon päälle, niin hinta vähän pompsahtaa, mutta ei se maailmaa kaada.

Miksi ei pitäisi tulla? Verot + tullit tulevat aivan varmasti jos tulli huomaa paketin. Varsinkin kun Northerner kirjoittaa kissan kokoisin kirjaimin, että paketti sisältää nuuskaa! Itse kerran tilannut ja kotiin tuli UPS:llä, silloin ei ollut ongelmia tullin kanssa.

Miksi ei pitäisi tulla? Verot + tullit tulevat aivan varmasti jos tulli huomaa paketin. Varsinkin kun Northerner kirjoittaa kissan kokoisin kirjaimin, että paketti sisältää nuuskaa! Itse kerran tilannut ja kotiin tuli UPS:llä, silloin ei ollut ongelmia tullin kanssa.
Kyselin asiaa sekä Northernerilta, että tullilta ja molemmista tuli vastaus, että ei tule mitään bonus-maksuja. Northerner tietty sanoo mitä vaan, että saa tavaran liikkeelle, mutta tulli sanoi, että on kyseessä vähäinen määrä eikä tarvitse maksaa tullia. Veroa saattaa tulla 8-14% mutta siitä mulla ei ole vielä tietoa. Aikaisempien postituskokemusten mukaan noi tiedot ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta sen tosiaan näkee parin päivän sisään.

Vaikka tohon tulisikin verot ja tullit päälle, niin silti tulee vähän halvemmaksi kun kaverin lähettämänä Suomesta, eikä tarvitse kavereita vaivata. Kaksi pötköä Ettania Suomesta Postin Priority-pakettina maksaisi ~75€ (ja mahd. verot+tulli) ja jos tohon mun pakettiin tulee tulli+vero päälle, niin hintaa tulee yhteensä ~65€.

Jatkossa pitää hamstrata vähän enemmän pakastimeen.

Hyvin tulee Northernerilta perille. Kaksi kertaa olen tilannut eikä ole tullut minulle tullia/veroja päälle vaikka paketissa lukeekin kissankokosin kirjaimin SNUS.

Tänään aamulla (29.9) postiljooni kiikutti kilon verran mustaa kultaa kotiovelle. Ihan kiitettävästi toimitus pelaa kun paketti tuli perille viidessä arkipäivässä. Ja saamani tiedot pitivät paikkansa, eikä tohon tullut päälle tulleja tai veroja.

Täytyy laittaa palautetta Northernerille hyvästä palvelusta.

tuli tilattua snusworldista ja kävin postista hakemassa niin nuuska pakattu semmoiseen kirjekuoreen ja kulma revitty tullin toimesta auki(todennäköisesti). kirjekuoren kylkeen teipattu tullin toimesta lappuset, että tilaaminen on sallittua mutta verot pitää maksaa.

Niiden kannattais varmaan lähetellä ne jossain pahvilaatikoissa... ei hirveesti jäänyt arvailujen varaan että mitähän siinä kirjekuoressa mahtaa olla. Ei siinä ollut mitään muuta ku mun osote, ei mainintaa nuuskasta.

kova on kyllä verotus. yksikköhinta per purkki on 5,9€ josta pitäisi maksaa 60% veroa.

2 kankea maksoi 84 euroa ja siihen noi verot päälle ni eihän se mitään halpaa ole.

onko kukaan tilaillu nuuskaa jenkkeihin. taalta saa paikallista biittia kylla, mutta nyt kuumottais saada kunnon ruotsalaista nuuskaa. ainoo pelko tosiaan vaan ameriikan tulliviranomaiset... eli jos jollain on mitaan tietoa niin mielellaan otetaan vastaan.

tuli tilattua snusworldista ja kävin postista hakemassa niin nuuska pakattu semmoiseen kirjekuoreen ja kulma revitty tullin toimesta auki(todennäköisesti). kirjekuoren kylkeen teipattu tullin toimesta lappuset, että tilaaminen on sallittua mutta verot pitää maksaa.

Niiden kannattais varmaan lähetellä ne jossain pahvilaatikoissa... ei hirveesti jäänyt arvailujen varaan että mitähän siinä kirjekuoressa mahtaa olla. Ei siinä ollut mitään muuta ku mun osote, ei mainintaa nuuskasta.

kova on kyllä verotus. yksikköhinta per purkki on 5,9€ josta pitäisi maksaa 60% veroa.

2 kankea maksoi 84 euroa ja siihen noi verot päälle ni eihän se mitään halpaa ole.

Mitenkä tuo vero nyt sitten lasketaan, kun irtonuuska on 50g/purkki ja pussinuuska n 25g/purkki tai vähemmän eli otetaanko huomioon? Tuossahan on pussitavarassa jo puolet vähemmän se summa, mistä vero lasketaan. Ittelle tuli paketti ja mielestäni sitä ei oltu avattu, vaan tullin kirje teipattu päälle ja epämääräisiä lappuja sisällä. Riittääkö minun sanani tuosta grammamäärästä vai onkohan perinteinen asenne, että asiakas valehtelee aina ja on väärässä muutenkin?
Soitin Tampereen tulliin ja sieltä joku hemmo vastasi ensinnäkin omalla nimellä, niin että jouduin kysymään, että minne oikein tuli soitettua. Linja jatkui samalla epämääräisyydellä ja mistään ko. henkilö ei tuntunut tietävän mitään. Kaikki oli vaan pelkkää arvelua ja mutuilua. Mahtaakohan ne laittaa noita lappuja vaan varmuuden vuoksi mukaan ja toivoo, että joku maksaa?

Komppaan itseäni:

Valmistevero: Muu tupakkaa sisältävä tuote

60,0% vähittäismyyntihinnasta

Vähittäismyyntihinta: muu tupakkaa sisältävä tuote
5,90 € / 50 g (0,118 €/g)

Eli veroa pitäisi tulla 3,54 €/purkki löysää tai 1.77 €/purkki pussinuuskaa

Lähde: tulli.fi

Mahtaakohan ne laittaa noita lappuja vaan varmuuden vuoksi mukaan ja toivoo, että joku maksaa?

Tietävät kyllä täysin varmasti mitä paketti sisältää kun lapun mukaan laittavat. Paketin kun ottavat sivuun ( lähettäjän osotteen , paketin muodon tai epäilyttävän alkuperän vuoksi ) ja eivät pintapuolisesti näe sisältöä menee paketti läpivalaisuun ja viimeiseksi aukaisuun jos edellämainitut eivät tulosta vielä tuo. Kannattaa varmaan maksaa tuo ihan suosiolla , ei ne tyhmiä siellä ole vaikka saattaa vaikuttaakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom