Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jeps. Joskus ku on on menty syvemmälle lappiin, ollaan menty Haaparannassa rajan yli ja jatkettu Ruotsin puolella Pelloon asti. Se on maailman autioin rajanylitys, pelkästään näön vuoks rakennettu se tullin hökötys siihen sillalle.
Sellanenki huhu muuten on olemassa, että Tullin jätkät olis siellä kauppojen pihoilla siviiliautoissa kyttäämässä suurimpia ostoja, ja sitte rekkarin perusteella pysäyttelee niitä. Jokaista nuuskaturistia ne ei kuitenkaan voi pysäyttää, vaikka paikallisia lukuunottamatta varmasti kaikki ostaa sieltä vähintään kolminkertaisesti sallitun määrän, niin nappavat sitten suurimmat saaliit sieltä.
Oikeasti? O_oJa tosiaan tiedossa oli että nuuskaa saa tuoda sen 30 purkkia, ja niin tullin sivuillakin näyttää lukevan, mutta tullimies oli sitä mieltä että määrällä ei ole väliä, kunhan painaa max 1500g.
Esimerkiksi tabacan pussia sais tuoda toistakymmentä sinkoa, kun se on niin kevyttä. Kun heiltä vielä asiasta kysyin niin ilmoittivat että 2011 oli raja muuttunut 30 purkista 1500 grammaan. Jännä juttu.. Ens kerralla tietää ainakin laskea oikein.
Infoa sitten tänne kun käyt siellä.
Haaparannassa on muuten uus kauppa Nuuskakairan ja Kunkun lisäks, Nuuskakenraali. Omia kokemuksia ei ole, mutta varmaan ne vähän polkee hintoja näin alkuun kun haluavat asiakkaita.
Onyxia tarttui laivalta mukaan. On kyllä hyvä nuuska. Yläpelti vaan aina sairaan kipeä ryyppyreissujen jälkeen kun tulee nuuskaa vedettyä kunnolla
Mä en tiiä miks, mutta mulla ei koskaan ole iskenyt nuuskaaminen juodessa.
Toi on niin totta. Goteborgissa ei moista ole, mikä on hyvä.Tuossa kun kaivoin viimeisiä hippuja offroad purkista tykkiin, niin heräsi kysymys että kuka neropatti laittaa lössipurkkiin uran? Tosi hankala kaivaa viimeisiä pohjalta.
Periaatteessahan ne sais myydä heti kun ovat Ruotsin vesillä, mutta faktatietoa ei kyllä löydy.
Muutenkin tiedoksi, että jos laiva seilaa Ruotsin lipun alla niin silloin ne saa myydä nuuskaa vaikka heti satamasta lähdettyä, mutta jos on suomalainen paatti niin silloin pitää odotella, että päästään vapaan maailman puolelle täältä hirmuhallinnon ja tupakkatuotteiden demonisoinnin maasta.
Kyllä se mulla röökiks menee, muuten ei sit röökiä mene ikinä.Mä en tiiä miks, mutta mulla ei koskaan ole iskenyt nuuskaaminen juodessa.
Onko kenelläkään tietoa noista Ruotsin lipun alla seilaavien laivojen myyntikäytännöistä. Lähinnä kiinnostaa se, että myydäänkö niissä nuuskaa jo ennen Ruosin aluevesiä eli ennen Ahvenanmaata? Turussa molemmat Vikingin laivat ovat Suomen lipun alla ja ainakaan niissä ei myydä. Toinen Siljan paateista ilmeisesti on Ruotsin lipun alla ja kokemuskset kiinnostaa.