Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Mitä sä jätkä nyt höpötät, ota asioista selvää.
Elikkä hyppää laivaan mikä on ruotsinlipun alla, niin voin luvata, että saat nuuskaa koko reissun ajan etkä vain sitten kun ollaan SAAPUMASSA TUKHOLMAAN. Siljalla myy nimenomaan, nyt valoja. Kuhan muistat että otat laivan mikä seilaa RUOTSIN LIPUN (onko se nyt yhdys_sana) alla.
Valitettavasti te jauhatte nyt comodon kanssa paskaa. Oon ollu laivalla tän vuoden syyskuussa, elokuussa, viime vuoden joulukuussa ja viime vuoden heinäkuussa eikä yhelläkään kerralla auennut nuuska kaapit kun klo 8am seuraavana aamuna kun oltiin saapumassa ruotsiin. Eli on ton Helsingistä ahvenenmaalle välin kokonaan kiinni ja ollu tosiaan jo toista vuotta. Laivana Silja linen symphony tai serenade ja välimatka siis helsinki-tukholma-helsinki. Eli mitä tähän sanotaan. Valoja Teppooh;) Ei millään pahalla ehkä tarkotit jotain turku tukholma välin laivoja mutta näin meillä helsingissä ainakin. Viikkarista en tiedä. Ja siinä siljan jääkaapin ovessa on tosiaan iso laminoitu lappu missä lukee että plaaplaaplaa säännösten/lakien johdosta alamme myydä nuuskaa vasta ruotsin aluevesillä klo 8am saapuessamme tukholmaan ja lähtiessämme tukholmasta helsinkiin klo 23 asti.

Edit. Jossen väärin muista niin toi toissa kesän risteily oli Viikkarilla ja siellä oli tosiaan sama käytäntö. Eli koskenee molempien firmojen helsinki/tukholma välin risteilyjä. Mutta Silja nyt ainakin satavarmasti

Edit. Ja ihan ettei kinastella niin sama lukee virallisesti tuolla http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/usefulInformation/importregulations.htm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Frendi pelasti mut hädästä ja heitti pari kiekkoa löysää tossa vkl. :haart: viikonloppuna pitäs saada torni ni sit voi taas nautiskella. Pussikiekkoja en olis ees huolinu. Taidan mä "vähän" olla koukussa kun pisti vähän vituttaa toi kahen viikon tauko ku loppu omat ja jatkuvasti tykittelin tyhjää it:tä huuleen ja huomasi kattovani biittivideoita youtubesta. :D

Viimeksi muokattu:
Valitettavasti te jauhatte nyt comodon kanssa paskaa. Oon ollu laivalla tän vuoden syyskuussa, elokuussa, viime vuoden joulukuussa ja viime vuoden heinäkuussa eikä yhelläkään kerralla auennut nuuska kaapit kun klo 8am seuraavana aamuna kun oltiin saapumassa ruotsiin. Eli on ton Helsingistä ahvenenmaalle välin kokonaan kiinni ja ollu tosiaan jo toista vuotta. Laivana Silja linen symphony tai serenade ja välimatka siis helsinki-tukholma-helsinki. Eli mitä tähän sanotaan. Valoja Teppooh;) Ei millään pahalla ehkä tarkotit jotain turku tukholma välin laivoja mutta näin meillä helsingissä ainakin. Viikkarista en tiedä. Ja siinä siljan jääkaapin ovessa on tosiaan iso laminoitu lappu missä lukee että plaaplaaplaa säännösten/lakien johdosta alamme myydä nuuskaa vasta ruotsin aluevesillä klo 8am saapuessamme tukholmaan ja lähtiessämme tukholmasta helsinkiin klo 23 asti.

Edit. Jossen väärin muista niin toi toissa kesän risteily oli Viikkarilla ja siellä oli tosiaan sama käytäntö. Eli koskenee molempien firmojen helsinki/tukholma välin risteilyjä. Mutta Silja nyt ainakin satavarmasti

Edit. Ja ihan ettei kinastella niin sama lukee virallisesti tuolla http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/usefulInformation/importregulations.htm

No sellasella erotuksella että mä meen aina turku-ahvenanmaa botskilla, lukeehan tuolla sivullakin: " Nuuskaa myydään Ruotsin lipun alla liikennöivillä Silja Symphonylla ja Silja Galaxylla.- Suomen lipun alla liikennöivillä Silja Europalla ja Silja Serenadella vain alusten ollessa Ruotsin aluevesillä (Helsinki-Tukholma klo 08.00-09.30 ja Tukholma-Helsinki klo 17.00-21.30). "
Itse kyllä ostin viime heinäkuussa heti tax freen auettua suomen puolella nuuskaa Silja Galaxyltä, ja ostan varmasti kahen viikon päästäkin :)

Tuollahan lukee juurikin näin:

- Nuuskaa myydään Ruotsin lipun alla liikennöivillä Silja Symphonylla ja Silja Galaxylla.
- Suomen lipun alla liikennöivillä Silja Europalla ja Silja Serenadella vain alusten ollessa Ruotsin aluevesillä (Helsinki-Tukholma klo 08.00-09.30 ja Tukholma-Helsinki klo 17.00-21.30).
- Nuuskaa myydään myös Tallinna-Tukholma linjalla.
- Riikan linjalla nuuskaa ei myydä.

Tuossahan on mainittu nuo rajoitetut ajat vain Suomen lipun alla oleville laivoille. Ainakin viime syksynä nuuskakaapit oli auki aina taxfreen ollessa auki, kun menin Silja Symphonylla Stadista Tukholmaan.

Tuollahan lukee juurikin näin:

- Nuuskaa myydään Ruotsin lipun alla liikennöivillä Silja Symphonylla ja Silja Galaxylla.
- Suomen lipun alla liikennöivillä Silja Europalla ja Silja Serenadella vain alusten ollessa Ruotsin aluevesillä (Helsinki-Tukholma klo 08.00-09.30 ja Tukholma-Helsinki klo 17.00-21.30).
- Nuuskaa myydään myös Tallinna-Tukholma linjalla.
- Riikan linjalla nuuskaa ei myydä.

Tuossahan on mainittu nuo rajoitetut ajat vain Suomen lipun alla oleville laivoille. Ainakin viime syksynä nuuskakaapit oli auki aina taxfreen ollessa auki, kun menin Silja Symphonylla Stadista Tukholmaan.
Niin no koko Symphonyhan ei oo tainnu enää toviin edes liikennöidä. Pariin viime risteilyyn ei oo ainakaan tarjottu siljalla kun yhtä vaihtoehtoa laivaksi kun menee ruotsiin. Luulen kuulleeni että vetäis jotain Riika-? väliä vai meniko kokonaan telakalle. Ja comodelle sen verran että koko ajanhan mä oon puhunutkin Helsinki-tukholma välistä.:D En nyt jaksa kattoa miten se sanatarkasti meni mutta jotain mä itkin kun nuuskaa ei myydä Helsinki-ahvenanmaa välillä. Se myydäänkö sitä Turussa on mulle valitettavasti yks hailee:( Mut kateellinen oon teille Turun nuuskaajille.

Start, myönnä tappios, Symphony kulkee HKI - A-maa - STO väliä (ja toistepäin, eikö vain ? Niin, ja Symphony on ruotsin lipun alla, eikö vain ? Ja ruotsin lipun alla seilaavilla laivoilla saa myydä nuuska siitä lähtien kun laivaa irtoaa laiturista, eikö vain ? Ja voit ottaa matkan HKI - A-maa välillä, eikö vain ? Hävisit tän erän ;) Itse menossa joulukuun 9.12 SYMPHONYLLA Ruotsiin, päivä Ruotsissa risteily.
:dance:

morojesta vaa !

joo elikkä sellasta kyselisin, että en huomannu että pari kiekkoa ettania on menny "vanhaks" 15/11/11. Ollu pakkasessa koko sen ajan sen jälkee ku kaverilta hommasin. nyt on huulessa, koska ei ole varaa tässä nuuskatilanteessa heittää kiekkoja menemään. Voinko ihan huoletta käyttää vai onko vaarallista ?:rolleyes:
e: kyseessä siis lös

joo elikkä sellasta kyselisin, että en huomannu että pari kiekkoa ettania on menny "vanhaks" 15/11/11. Ollu pakkasessa koko sen ajan sen jälkee ku kaverilta hommasin. nyt on huulessa, koska ei ole varaa tässä nuuskatilanteessa heittää kiekkoja menemään. Voinko ihan huoletta käyttää vai onko vaarallista ?:rolleyes:

Hyvin voit kayttaa, vaikka olisi useamman kuukaudenkin yli paivayksesta.

Niin no koko Symphonyhan ei oo tainnu enää toviin edes liikennöidä. Pariin viime risteilyyn ei oo ainakaan tarjottu siljalla kun yhtä vaihtoehtoa laivaksi kun menee ruotsiin. Luulen kuulleeni että vetäis jotain Riika-? väliä vai meniko kokonaan telakalle. Ja comodelle sen verran että koko ajanhan mä oon puhunutkin Helsinki-tukholma välistä.:D En nyt jaksa kattoa miten se sanatarkasti meni mutta jotain mä itkin kun nuuskaa ei myydä Helsinki-ahvenanmaa välillä. Se myydäänkö sitä Turussa on mulle valitettavasti yks hailee:( Mut kateellinen oon teille Turun nuuskaajille.

Älä suotta oo kateellinen, meikäkin ajaa täältä pk-seudulta aina sinne tota reissua varten. Nuuskaa myydään yleensä aina kun botski seilaa ruotsin lipun alla, piste :)

^^ jes.. joops pitäs vissii vähä säännöstellä tätä biitin käyttöö ku yks kike loppuviikoks ja on kemutki viel tulos eli menee vitusti biittii.

Ei vaarallista ainakaan, ja varsinkin jos kokoajan pakkasessa olet säilyttänyt niin se on varmaan vielä ensi kesänäkin ihan käyttökelpoista. Maku ei nyt tietenkään vastaa tuoreen nuuskan makua, mutta kun on oikeen kovat niksat, sekin on sivuseikka:rolleyes:

Käsittääkseni nuuska säilyy pakkasessa noin vuoden, kunhan se ei pääse sulamaan välissä.

Viimeksi muokattu:
Kyllä tuo Symphony näyttäisi vielä liikennöivän. Mistä olet moista kuullut?

Silja Serenade lähtee parillisina päivinä ja Silja Symphony parittomina päivinä Helsingistä - Tammikuu, Huhtikuu, Toukokuu, Elokuu, Marraskuu ja Joulukuu.

Silja Symphony lähtee parillisina päivinä ja Silja Serenade parittomina päivinä Helsingistä - Helmikuu, Maaliskuu, Kesäkuu, Heinäkuu, Syyskuu ja Lokakuu.

Eli joka toinen päivä lähtee Symphony Stadista. Tietääkseni kaikki risteilyalukset Helsingistä ja Turusta Tukholmaan menee Ahvenanmaan kautta ja noille laivoillehan voi ostaa myös reittimatkoja...

Kyllä tuo Symphony näyttäisi vielä liikennöivän. Mistä olet moista kuullut?

Silja Serenade lähtee parillisina päivinä ja Silja Symphony parittomina päivinä Helsingistä - Tammikuu, Huhtikuu, Toukokuu, Elokuu, Marraskuu ja Joulukuu.

Silja Symphony lähtee parillisina päivinä ja Silja Serenade parittomina päivinä Helsingistä - Helmikuu, Maaliskuu, Kesäkuu, Heinäkuu, Syyskuu ja Lokakuu.

Eli joka toinen päivä lähtee Symphony Stadista. Tietääkseni kaikki risteilyalukset Helsingistä ja Turusta Tukholmaan menee Ahvenanmaan kautta ja noille laivoillehan voi ostaa myös reittimatkoja...
Voihan se olla että oli sitten väliaikasesti telakalla. Joku tulipalohan siellä oli ainakin mutta se oli jo alkukesästä. Vitutti kun syyskuussa jouduin ottaan 2lomapäivää kun torstaisin ei ollu lähtöjä ollenkaan ja perjantaina ei käyny sitten siljan aleliput ollenkaan, niin joutu lähteen keskiviikkona. Mut joo jos joku onnistunut varaamaan kyseiselle laivalle jo lipun niin olen mielelläni väärässä. Ei meinaan sillonkaan ollu Siljan sivuilla ilmotusta tästä asiasta ei vaan antanu varata risteilyä ja joutu soittamaan ja kysymään ennenkun selvisi.

Ei vaarallista ainakaan, ja varsinkin jos kokoajan pakkasessa olet säilyttänyt niin se on varmaan vielä ensi kesänäkin ihan käyttökelpoista. Maku ei nyt tietenkään vastaa tuoreen nuuskan makua, mutta kun on oikeen kovat niksat, sekin on sivuseikka:rolleyes:

Käsittääkseni nuuska säilyy pakkasessa noin vuoden, kunhan se ei pääse sulamaan välissä.

Joo no siis siinä välissä kun kaveri laivalta tuliasiks toi pari ni suli. Mutta muuten ollut kyllä pakkasessa ilman taukoja. Vähän outo "sivu"haju on kyllä, mutta huulessa ei eroa mitenkään. (johtuisko toi haju siitä että generalin lössiä menny paljon, mene ja tiedä)

Kyselisin tässä hieman Nuuskakairan hintoja, kun vkl lähtee pari kaveria käymään niin pitäs tietää kuinka paljon osaa antaa rahaa mukaan? Enimmäkseen näiden "halpis" nuuskien esim. offroad, thunder yms. lössien hinnat kiinnostaisivat? Tässä on nyt muutama päivä syöty kynsiä, kun nuuskat loppunu :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom