Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun tietääkseni on tullu joku semmonen laki että 3 tornia on se raja. En oo täysin varma onko se nyt sitten tullu voimaan vai ei. Ruotsin puoleltahan nuuskaa kuitenki saa tuoda ilman rajoituksia. Jostain kassojen tiskin alta varmaan myyvät noita Ice Tooleja laivoilla.

Mun tietääkseni on tullu joku semmonen laki että 3 tornia on se raja. En oo täysin varma onko se nyt sitten tullu voimaan vai ei. Ruotsin puoleltahan nuuskaa kuitenki saa tuoda ilman rajoituksia. Jostain kassojen tiskin alta varmaan myyvät noita Ice Tooleja laivoilla.

Ei ole tullut ainakaan vielä. Miksi tooleja tiskin alta myytäisiin?

Tooleja saa tosiaan suomestakin, mutta ku muutaman viikon päästä lähden laivalle, niin ajattelin, jos ostaisin sieltä.

Onko kenelläkään varmaa tietoa tuosta laista?!? Koska? Millainen laki?

Ei ole tullut ainakaan vielä. Miksi tooleja tiskin alta myytäisiin?

Varmaan sen takia että niitä ei varasteltais tjsp. Siis tarkotan että niitä saa sieltä tiskiltä kun kysyy myyjiltä. Tai sitten niitä on jossain niissä lasikaapeissa missä sikarit ym. Näin ainakin kun ite oon laivalla käyny.

Varmaan sen takia että niitä ei varasteltais tjsp. Siis tarkotan että niitä saa sieltä tiskiltä kun kysyy myyjiltä. Tai sitten niitä on jossain niissä lasikaapeissa missä sikarit ym. Näin ainakin kun ite oon laivalla käyny.

Joo nii siis tarkoitit kirjaimellisesti tiskin alta, käsitin väärin:)

Tooleja saa tosiaan suomestakin, mutta ku muutaman viikon päästä lähden laivalle, niin ajattelin, jos ostaisin sieltä.

Onko kenelläkään varmaa tietoa tuosta laista?!? Koska? Millainen laki?

No ei ainakaan Tulli ole käsittääkseni tiedottanut asiasta. Itse kävin alle kuukausi sitten laivalla ja silloin ainakin sai tuoda ilman rajoituksia.

ilman rajotuksia sai tuoda eilen ainaki viä ja tässäpä europan uudet hinnat:

Camel white&original portion 29e.
Catchit 32e
ettan lös 32e, pussit 31e.
General lös 32e, ekstra sterkki/sterkki 31e, onyx 35e, white ja original pussit 31e
Grov lös 32e, pussit 31e
Göteborg lös 32e, pussit 31e

tarjouksessa oli eetu 5 tornia yhteishintaan 129,9e. Kyllä vaan noi hinnat tuntuu kokoajan kipuavan...

ilman rajotuksia sai tuoda eilen ainaki viä ja tässäpä europan uudet hinnat:

Camel white&original portion 29e.
Catchit 32e
ettan lös 32e, pussit 31e.
General lös 32e, ekstra sterkki/sterkki 31e, onyx 35e, white ja original pussit 31e
Grov lös 32e, pussit 31e
Göteborg lös 32e, pussit 31e

tarjouksessa oli eetu 5 tornia yhteishintaan 129,9e. Kyllä vaan noi hinnat tuntuu kokoajan kipuavan...

Oltiin samalla risteilyllä eilen :D ostettiin yhteensä 15 tornia = 460e. Harmitti vähän tuo tarjous kun koski vain eetun torneja, eikä kaikkia...

Rakkaalla lapsellahan on monta nimeä niin varmasti on nuuskallakin. Millä nimellä porukka kutsuu nuuskaa? :D
Kavereitten kans puhutaan nöröstä, snuubanderista, nubeliuksesta yms. Ja tosta nöröstä on ruokanöröö, velkanöröö, yönöröö jne. :D

Kekkilää on tullu tykiteltyy ja sitä nimee käytetty nuuskast :)

Tuo nuuskan saanti vähän vaihtelee ilmeisesti laivoittain. Eräs sälli kertoi käyneensä laivalla hakemassa nuuskaa. Oli saannut kolme tornia, kaikki merkattiin maihinnouskorttiin. Itse hain alku kesästä 37tornia europalta. Kuukausi sitten europalla olivat myynneet kaverille viisi tornia kerralla. Mitään ei merkattu maihinnousukorttiin. Kaveri osti useamman kerran aina sen 5 tornia ja toi kaiken kaikkiaan vajaa 500e nuuskaa :jahas:

Ite tulin Viking Mariellalla Tukholma-Turku akselilla perjantaina, ei saanut ostaa ku 3 tornia suomeen tullessa. Pari kuukautta sitten olin Siljalla ja sain ostettua 15 tornia...

Mun tietääkseni on tullu joku semmonen laki että 3 tornia on se raja.
Kyllä niitä tornejaki myyään enemmän, rajoituksesta huolimatta, ei merkata siihen ostoslappuu vai mikälie, jos sillä ees oli mitään merkitystä siinä, ei sielä paljon kiinnosta ihan jokaisella myyjällä, nimim. kokemusta on. :D

E: tuoretta röödaaa :nam:

Tuollainen lakiehdotus siis tällä hetkellä pöydällä. Sisältyy uuteen tupakkalakiin. Kaiketi astuu voimaan syksyllä, kun "superviisaat" lyövät päänsä yhteen ja äänestävät lain puolesta.

Sitä en sitten tiedä, että miten meinaavat tuota ihan oikeasti valvoa. Jokainen 16-40 -vuotias jantteri napataan tullin tarkastukseen, kun tulee laivasta. :D

Tuollainen lakiehdotus siis tällä hetkellä pöydällä. Sisältyy uuteen tupakkalakiin. Kaiketi astuu voimaan syksyllä, kun "superviisaat" lyövät päänsä yhteen ja äänestävät lain puolesta.

En voinut muuta kuin revetä tälle. Mieleeni ajelehti kuva parlamenttisalista(niinkuin suomen eduskuntasali) jossa kirjaimellisesti liiasta "viisaudesta" isopäiset ihmiset keskustelevat tupakkakysymyksestä. :D Kunnes isompipäinen EK:n puheenjohtaja kopauttaa palikalla pöytään ja tuumaa, seuraavaan aiheeseen, ja sitten asiaa eteenpäin ajavat isopäiset kokoontuvat valiokunnan I käsittelyssä mietiskelemään. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom