Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Tähän kun vielä lisätään että sanoit käyttäväsi keskimäärin 2purkkia päivässä, joskus siis vielä enemmänkin.

Turhaan vääristelet sanomaani. Tuossa määriä koskevat sanomiseni:

Noin kaksi purkkia päivässä, kupittaessa voi kulua enempikin.
Prismasterillinen kerralla ja kuten aiemmin mainitsin, niin noin kaksi purkkia päivässä. Muutamana viime päivänä kulutus ollut noin suunnilleen puolitoista purkkia päivä, mutta kyllä se kaksi varmaan menee rikki kun työpäivät pitenee ja nukkuma-ajat lyhenee muutaman päivän kuluttua.

Jos tämä "noin kaksi purkkia päivässä" on sinulle liikaa, niin voin jatkossa käyttää "puolitoista purkkia päivässä tai enemmänkin"-muotoa. Itselleni se on yks ja sama, en odota selkääntaputtajia.

---

Eli tapa yksi yksinkertaisuudessaan = tykität täyden tykillisen pidät 25minuuttia ja heität pois ja toistat samaa 40 kertaa putkeen, jonka jälkeen otat 8tunnin tirsat ja heti ensimmäisenä herättyäsi aloitat alusta.

Tapa kaksi = tykität kaksi täyttä tykillistä pidät 40 minuuttia, heität pois ja toistat samaa 24kertaa päivässä ja aloitat heti aamusta alusta.

Molemmat vaihtoehdot kuulostavat kovin kummallisilta. Voin kokeilla lähipäivinä laskea tarkan tykitysmääräni, jotta keskustelu saisi jonkinlaiset realistiset arvot.

---

Tähän kun VIELÄ lisätään sen mainitsemasi hieno sana esteettisyys ja varmasti nautinto ja muu paska niin saanko vielä kerran sanoa, että älä nyt jauha äijä paskaa.

Kyllä mielipiteeni on se, että purunuuskan käyttö esim. ruokaravintolassa on esteettisesti kyseenalaista. Eli en jauha paskaa.

Siksi en käytä pussinuuskaa kuin paikoissa, joissa purunuuskan valuminen tai käyttäminen olisi esteettisesti kyseenalaista kuten ruokaravintoloissa.

---

Miksi sun ylipäätään pitää keksiä tollasia juttuja ja miksi olet ihaillut äijää joka käyttää 2purkkia päivässä?

Turhaan taas vääristelet sanomisiani. Kovin on vaikea ymmärtää, että miten käänsit alla olevan alkuperäisen viestini ihailua osoittavaksi. Ja tarina on tosi, legendasta en mene takuuseen kuten viestini antaa ymmärtää.

Kyllä itsekin nuorempana ihmettelin erästä paikallista legendaa, jolla meni huhun mukaan kaksi purkkia päivässä ja aina oli huuli turvoksissa,

Ite vaihdoin 5 millin tykkiin, on paljon parempi kuin kahen millin tykki:thumbs: Tosin kovin pieniä määriä (alle 2ml) ei voi heittää kun hajoaa heti.

jotn sheissee
Siis mistä lähtien noin kaksi purkkia on tarkoittanut että puhutaan alle kahdesta purkista? Jos sanon käyttäväni noin purkin nii kyllä tänää saattaa mennä puoli purkkia ja huomenna puolitoista.

Ja laskukaavassani ei ollut mitään vikaa, sen osaa jokainen laskea joka on peruskoulun käynyt. Päivässä on 1440 minuuttia, joista 16h tuntia hereillä, eli 960 minuuttia hereillä. Jaat 960 minuuttia 25/40minuuttin jaksoihin ja voila, saat päivässä käytettävien annosten määrän josta sitten lasket kuinka paljon se tekee 90g nuuskaa. Ihan omien sanojesi mukaan laskin. Tosin ainoa mikä oli minulla väärin johtui siitä että mielestäsi sanoessasi noin 2purkkia (mielestäni 80-110g/d) tarkoittaakin yllättäen vain 67,5grammaa. Siitä kun lasket kuinka paljon voit suhteessa puhua paskaa vaikka kuukausi käytöstäsi. "no käytän noin 90purkkia 6kuukaudessa ja todellisuudessa huuleen menee vain noin 65purkkia. Eli sulla häviää hyvin nopeasti tommonen 30 purkkia puolessa vuodessa sun puheisiin.

Hei löysin tässä ihan vähän aikaa sitten hyvän paikkan josta tulee nuuskat kotiin http://www.onlysnus.com ei jää tulliin!nuuskat tulee suomeen huomaamattomasti pakattuna. ja paketin kyljessä ei luke mitään nuskaan tai tuohon firmaan viitavaa,postiluukusta on nuo aina minulle tullut ,hinnat ei ole pahat ainakaan minusta?!en tilaa isoja eriä vain noin tornin verran 16 purkkia tilasin viimeksi hinta oli 67e joka ei minusta ole paha hinta tuoreesta nuuskasta olen noin vuoden ostanut tuolta nuuskat aion uskaltaa edelleenkin tilata :thumbs::)

Kui kauan yleensä on mennyt että paketti on kotipostissa?

Siis mistä lähtien noin kaksi purkkia on tarkoittanut että puhutaan alle kahdesta purkista? Jos sanon käyttäväni noin purkin nii kyllä tänää saattaa mennä puoli purkkia ja huomenna puolitoista..

Kyllä itse olen ymmärtänyt "noin kaksi"-termin alle kahdeksi niin kauan kuin muistan ja ymmärrän tästä eteenpäinkin. Jos purkkimäärä tarvitsee ilmoittaa, niin ilmoitan kaksi ennemmin kuin yksi tai puolitoista, koska kaksi on lähempänä käyttöäni kuin ed.mainitut.

---

Ja laskukaavassani ei ollut mitään vikaa, sen osaa jokainen laskea joka on peruskoulun käynyt.

Näin en ole väittänytkään, vaan ainoastaan kummeksunut lukemia kuten aiempi viestini kertoi:

Molemmat vaihtoehdot kuulostavat kovin kummallisilta. Voin kokeilla lähipäivinä laskea tarkan tykitysmääräni, jotta keskustelu saisi jonkinlaiset realistiset arvot.

---

Aiempaan viestiin viitaten päätin viime viestin kirjoittamisen jälkeen aloittaa laskennan kun avasin uuden nuuskapurkin. Laskennan toteutin siten, että merkitsin nuuskapurkin pahviseen alaosaan aina kuulakärkikynällä numeron kun otin kerta-annoksen ("12345678901..."-mallisesti).

Tulokset:

Avasin Grov-nuuskapurkin, käytin muistaakseni 3-4 nuuska-annosta ennen kuin menin nukkumaan ja jatkoin samalla nuuskapurkilla herättyäni. Yhteensä sain ko. purkista 16 tykillistä. Samalla huomasin, että nuuskan parasta ennen-päiväys oli puoli vuotta sitten. Pitäisi varmaan useammin katsoa alaosaa.
Seuraavaksi avasin General-purkin ja suoritin samanlaisen laskennan aina kerta-annoksen otettuani. General tarjosi ilmeisesti enemmän rahalle vastinetta, koska siitä sain 17 kerta-annosta.

Yhteensä sain siis näistä kahdesta purkista 33 kerta-annosta. Hereillä olen ollut nyt 16h. Eli jos aamulla käytin kolme annosta nuuskaa, niin päiväsaldoksi saan 30 annosta/16h, joka tekee teoreettiseksi kulutusajaksi 32 min/annos. Teoreettiseksi siksi, ettei siinä ole huomioitu vaihtoon kuluvia aikoja, ruokataukoja tai vastaavia.

---

Tosin ainoa mikä oli minulla väärin johtui siitä että mielestäsi sanoessasi noin 2purkkia (mielestäni 80-110g/d) tarkoittaakin yllättäen vain 67,5grammaa. Siitä kun lasket kuinka paljon voit suhteessa puhua paskaa vaikka kuukausi käytöstäsi. "no käytän noin 90purkkia 6kuukaudessa ja todellisuudessa huuleen menee vain noin 65purkkia. Eli sulla häviää hyvin nopeasti tommonen 30 purkkia puolessa vuodessa sun puheisiin.

Turhaan yrität suurennella tai paisutella aiempia sanomisiani. Jos väittäisin juovani litran maitoa päivässä, mutta joisinkin todellisuudessa kolme millilitraa vähemmän, niin tarpeeksi aikaperspektiiviä venyttämällä siitäkin saataisiin todennäköisesti Valion kahden päivän purkitusmäärä.

täähän on just hauskaa vääntöä. relatkaa hei ja biitti huuleen!

Itselle tulossa tänään illalla 2 tornia generalin extra sterkkia. Nam nam!

No viimenen posti tähän "vääntöön".

Kuinka moni latoo huuleen 2,72727272727g köntin, pitää alle puoli tuntia, räkäsee vittuun ja laittaa uuden tilalle? Pullakuski voisi vaikka koittaa välillä tätä normaalia tapaa että laitat huuleen sulle sopivan kokoisen läjän (sun kohdallasi varmaan ~1,5g) pidät sitä sen reilun tunnin ja laitat sitten uuden jos siltä tuntuu. Säästät selvästi rahaa, saat imettyä siitä nuuskasta sitä nikotiinia varmaankin enemmän kuin tosta isonbiitin nopeasti käväsemisestä sielä huulessa, ja kaiken lisäksi et näytä täydeltä idiootilta räkiessäsi sitä nuuskaa niin vitun tiuhaa tahtia sinne kadulle.

Ja kaikkihan alkoin ilmeisesti sun ilmoittamastasi määreestä "noin". Mielestäni se on ollut ainakin tähän asti elämääni suoraanverrannollinen lausahdukseen suurinpiirtein. Mutta jos tosiaan se menee näin noin=vähemmän kuin. Niin siinä tapauksessa minua on kyllä kusetettu vitusti joka päivä kun ostan lihatiskiltä noin 400g jauhelihaa, ilmoittaessani palkkani olevan noin, lähettäessä tarjouspyyntöä jossa toivon näytön koon olevan noin, sanon kusitestissä juoneeni noin määrän alkoholia, ilmoitan painoni olevan noin, pituuteni on noin.... Eli joka kerta kun minulta on kysytty jotakin jossa vastaukset ovat alkaneet noin sanalla, olen automaattisesti luullut sen tarkoittavan sama kuin keskimäärin. Pitääpä näköjään käydä korjaamassa asia kelalla, pankissa, vierotuksessa, lääkärissä, jopa lihatiskillä...

No viimenen posti tähän "vääntöön".

Kuinka moni latoo huuleen 2,72727272727g köntin, pitää alle puoli tuntia, räkäsee vittuun ja laittaa uuden tilalle? Pullakuski voisi vaikka koittaa välillä tätä normaalia tapaa että laitat huuleen sulle sopivan kokoisen läjän (sun kohdallasi varmaan ~1,5g) pidät sitä sen reilun tunnin ja laitat sitten uuden jos siltä tuntuu. Säästät selvästi rahaa, saat imettyä siitä nuuskasta sitä nikotiinia varmaankin enemmän kuin tosta isonbiitin nopeasti käväsemisestä sielä huulessa, ja kaiken lisäksi et näytä täydeltä idiootilta räkiessäsi sitä nuuskaa niin vitun tiuhaa tahtia sinne kadulle.

Ja kaikkihan alkoin ilmeisesti sun ilmoittamastasi määreestä "noin". Mielestäni se on ollut ainakin tähän asti elämääni suoraanverrannollinen lausahdukseen suurinpiirtein. Mutta jos tosiaan se menee näin noin=vähemmän kuin. Niin siinä tapauksessa minua on kyllä kusetettu vitusti joka päivä kun ostan lihatiskiltä noin 400g jauhelihaa, ilmoittaessani palkkani olevan noin, lähettäessä tarjouspyyntöä jossa toivon näytön koon olevan noin, sanon kusitestissä juoneeni noin määrän alkoholia, ilmoitan painoni olevan noin, pituuteni on noin.... Eli joka kerta kun minulta on kysytty jotakin jossa vastaukset ovat alkaneet noin sanalla, olen automaattisesti luullut sen tarkoittavan sama kuin keskimäärin. Pitääpä näköjään käydä korjaamassa asia kelalla, pankissa, vierotuksessa, lääkärissä, jopa lihatiskillä...

Hanki elämä:hyper:

Jokainen taplaa tyylillään.
Ottamatta kantaa neuvoihisi koskien nuuskankäyttöäni, niin aion jatkaa omalla linjallani kuten olen tähänkin asti tehnyt. Jos menisin muiden mukana, niin polttaisin tupakkaa. Ehkä joskus saan lopetettua koko harrastuksen, voisi olla todellista vaihtelua.

Koko keskustelun ydin oli siinä, ettet voi uskoa nuuskankäyttöäni. Joko puhun paskaa tai käytän nuuskaa väärin, ja sinä olet ihminen, joka joko paljastaa minun puhuvan paskaa tai opettaa minut käyttämään nuuskaa oikein ja taloudellisesti - kuten ilmeisesti itse teet. Teoreettiset laskukaavasi nuuskankäytöstäni ja keskustelun edetessä puuttuminen epäoleellisuuksiin kuten mitä olen sanonut ja mikä on tarkka määritelmä käyttämilleni sanavalinnoille, on täysin epäolennaista. Jos alkuperäisen "noin kaksi purkkia päivässä" tilalla olisin käyttänyt "hieman alle kaksi purkkia päivässä", niin todennäköisesti olisit vääntänyt siitä, että mikä on "hieman alle"-termin määritelmä.
Kaiken sanomani olen pyrkinyt perustelemaan ja käytännön laskelman esittänyt sanojeni painoksi. Jos edelleen jaksat vängätä, niin voit sen tehdä - aivan sama, kuten tähänkin asti.

Mutta kun sen nuuskan vaikutus on about 20-30min oikeen ovat tutkineet asiaa, eli noi pari tuntia pitävät voi heittää vaikka kukkamultaa huuleen tulee halvemmaksi vrt purukumiin irtooko siitäkin maku tuntitolkulla.

Tässä nyt haiskahtaa, että powder on nilsiän tms. kovin nuuskamies ja pullakuski tuli häikäilemättä rikkomaan powderin ennätyksen. Syöhän se miestä.

Ketä kiinnostaa paljonko puuteri tai pullaposki tunkee nuuskaa huuleensa? Mun puolesta laittakoon vaikka koko kiekon kerrallaan. Ihme vääntöä taas ihan vammasesta asiasta.

Kaikille sivun 520 ystävällisille kommentoijille

Mod42: Laitatko jonkun linkin vielä mulle niin näen itsekkin. Nuuskastahan imeytyy muistaakseni 25% ensimmäisen puolen tunnin aikana, 50% 2tunnin sisällä ja loput joskus vuonna laserase.

Jonski: Itse sanoin ensimmäisessä postissani koskien Pullakuskin 2kiekon käyttöä, että käytän noin 5-6kiekko viikossa, eli lähes koskaan ei mene purkkia yhdessä päivässä. Olet siis sitä mieltä että mielestäni jokainen täälä nuuskaava käyttää alle puolikiekkoa päivässä ja sen takia tunnen itseni keisariksi koska käytän itse ruhtinaalliset 75% kiekosta päivässä. Sanotko vielä sinäkin jotkut perustelut tolle sun postille vai kutitteliko niitä pikku sormia niin paljon että uskalsit juuri ja juuri kirjoittaa tuon itsetuntoani laskevan hyvin loukkaavan viestin.

Elasto: Ketä kiinnostaa mitä mieltä herra flegmaatikko keisari moderaattori on asiasta? Jos sinäkien vielä palaat tohon mun alkuperäseen postiin ja luet mitä ajoin takaa. Yksinkertaistan sen vielä sinulle jos vaikka ymmärtäisit. Prismasterilla NOIN 2kiekkoa päivässä = paska puhetta. Jos Pullarenki olisi sanonut että käyttää 2kiekkoa edes 5ml tykillä niin np, ei se mua määränä huimaa. Itsekin jo ajoin tuola takaa että kun lämin 20ml tykillä niin kyllähän sitä nuuskaa meni helposti 2-3purkkia päivässä mutta se oli juuri sitä 20min välein räkimistä.

Ja jos jokainen vielä lukee tuon viimeisimmän postini, niin yritin aika selväksi tehdä että minun "vääntöni" oli siltä osin siinä. Eli mikä vitun hinku teillä on asiaa enää kommentoida? Vai vituttaako teitä vaan mun mielipide tosta 90g nuuskaa ja lasten prismasterista vai mikä teidät ajoin vielä kirjottamaan nuo hyvin tyhjentävät ja kaikille tärkeät kommentit. Varmaan on kaikille mukavampi lukea jossa on oikeaa vääntöä asiasta jossa käytetään laskumenetelmiä selvittämään millä tavalla on mahdollista käyttää 2kiekkoa nuuskaa pienellä tykillä, kuin lukea mansemanin hienoa "no älä" kommenttia, tai niitä kuuluisia kyselyitä "paljonko nuuska maksaa sillä ja sillä laivalla, mitähän merkkejä on tarjolla, myydäänkö tallinanlaivoilla nuuskaa..........", joista yli puolet tämän ketjun viesteistä koostuu.

Ja niinkuin jo joku totesikin että mun pitäs hankkia elämä niin vielä en ole sitä tehnyt eli jokainen joka mulle tähänkin viestiin vasta niin saa näinkin hienon kommentin takaisin. Jos teitä ei tosiaan kiinnosta katsoa näitä mun posteja niin niistä pääsee hyvin yksinkertaisesti eroon = odotellaan niin kauan että seuraava posti on taas mallia missähän päin haaparantaa se nuuskakairan tukku olikaan, eikä palata enää näihin viesteihin ellei ne jotakin kiinnosta. Tämä selvä?

Back
Ylös Bottom