Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipäs pidä paikkaansa :D tai no riippuu ihan nuuskasta esim ettan lös sisältää 8mg nikotiinia kuten esimerkiksi yhdessä malboron kultaisessa tupakassa on myös 8mg, joten mihin tuo tieto perustuu, että nuuskassa olisi 20 kertaa enemmän nikotiinia? eli tupakassa on 8mg nikotiinia nuuskassa 20 kertainen määrä eli 160mg :D ei kyllä ihan pidä paikkaansa :D! helvetin byrokratia :puntti:

Vanhana nikotiinikeuhkona voin sanoa että tossa kultasessa mallussa on kyllä 0.8mg nikotiinia eikä 8mg. Eli kyllä esim ettanin pussissa on 10 kertaa enemmän nikotiinia kuin mallussa.

Eli siis se on per yks pölli? Kiitos ystävällisestä vastauksestas!

Nikotiinin määrä vaihtelee merkeittäin, mutta esim. yksi punainen Marlboro (siis yksi savuke) sisältää noin 0,8mg nikotiinia.

Mitä tulee nuuskaan niin se sisältää toki enemmän nikotiinia, mutta ainoastaan pieni osa nikotiinista päätyy verenkiertoon. Sen takia vertaaminen on aika hankalaa.

Nuuskasta erittyy nikotiinia paljon hitaammin kuitenkin kuin tupakasta, noin 15 minuutissa saman verran kuin yhdestä kessusta.Eli jos pidät vain 15min kölliä huulessa niin saman verran saat siitä nikotiinia kuin röökistä.

:rock:

Onko ketään koskaan pysäytetty tullissa kun olette tulleet haaparannasta?

Itse olen käynyt kymmeniä kertoja tuolla ja kerran on pysäytetty. Jäi vähän epäselväksi siinä miksi pysäytettiin. Erittäin mulkun oloinen tullimies kyseli vitun tyhmiä kysymyksiä ja lopulta päästi menemään eikä tutkinut mitään.

Onko ketään koskaan pysäytetty tullissa kun olette tulleet haaparannasta?

Itse olen käynyt kymmeniä kertoja tuolla ja kerran on pysäytetty. Jäi vähän epäselväksi siinä miksi pysäytettiin. Erittäin mulkun oloinen tullimies kyseli vitun tyhmiä kysymyksiä ja lopulta päästi menemään eikä tutkinut mitään.
Ihmettelen kyllä myös miksi on pysäytetty. Eikös nuuskaa saa tuoda Ruotsista elintarvikkeena omaan kätttöön niin paljon kuin haluaa? Ehkä ne epäili, että sulla on heroiinia rektumissa.

Näin on, mutta sehän mitataan jollain ihme "imulaitteella" joten tuskin ne askin kyljessä mainitut nikotiinipitoisuudet vastaavat todellisuutta, ainakaan täysin. Röökiähän voi imeä monella eri tapaa :D

Mulla on tossa lekurin määrämä punanen aski taskussa ja filtteristä löytyy reikiä kun kattoo tarkasti ja nämä siis sitten peitetään sormilla.

e. Missä suomalaisessa tupakassa on muuten täydet 1mg nikotiinia? Eikö se ole maksimi mitä saa myydä?

e. Missä suomalaisessa tupakassa on muuten täydet 1mg nikotiinia? Eikö se ole maksimi mitä saa myydä?

Tässä lista http://www.sttv.fi/Ylo/Terva- ja nikotiinipitoisuudet 2007.pdf

En löytänyt uudempaa. Tuon mukaan siis Camel Natural Full Flavour ja North State Filter SC 20.

Muistelen kuitenkin että ainakin tavallisessa Nortissa oli sitä joskus 90-luvulla 1,1mg. Ainakin vihreässä nortissa oli, mutta sehän vedettiin markkinoilta kun oli liian korkeat tervamäärät. Kolahti mukavasti päähän myös, ylläri kun ei filtteriä ollut.

Edit. Rajoitukset ovat seuraavat:

Haitta-aineiden enimmäismäärät savuketta kohti ovat:

1. tervaa 10 mg;
2. nikotiinia 1 mg; ja
3. hiilimonoksidia 10 mg.

http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvonta/tupakka/tuotevalvonta/haitta-aineet

Om nom nom :kuola: nyt on puol tornia löysää kenraalia ja puol tornia onyxiä.

Noniin, nyt olisi 5 kiekkoa absintin makuista (hajuista) nenänuuskaa. Kyllä täytyy sanoa että kokemattomalle nenänuuskaajalle on melko tylyä tavaraa.

Kuin kauan porukka pitää pussia huulillaan ennen kuin ottaa pois,tai kuin kauan sitä on järkevää pitää siel et jos pussin ettania pitää vaik sen 6h ni varmasti ei potki enää sen 3h jälkeen normaalisti enää. Mikä on sellanen "optimaalinen aika" ?

45min.

Paatuneessa nuuskahuulessa ei mikään ettanin pussi edes potki esmäistäkään minuuttia :D mutta eiköhän se vaikutus jossain tunnin kohalla rupee ole aika jämpti, oli muuten byetheway hauska juttu olin noissa naisten mm kisoissa täällä hämeenlinnassa töissä ja sit yhellä ruotsalaisella media miehellä oli granitin isoja pusseja ja se kertoi että ekat 1,5 tuntia huulessa ja sen jälkeen kuulemma vähän niinku ``pureskelee`` sitä pussia jonku 40min, no kokeilin ite sitten kun siinä sen kanssa tuli hengattua jonkun aikaa, ja aika tyytyväinen olin, oli muuten vitusti siistein tapa käyttää pussia, et vähän niinku aluks täkyt tonne huuleen ja sit kun siit on kaikki ``nesteet ja maut`` menny niin ei muutakun pureskeleen rauhassa sitä ja sit kierrättelee ympäri suuta sitä pussia et pitää välil ala huules ja pokes, ihastuin kyllä pussiin nyt täytyypi hommata sitä sit kans, mutta älkää pelätkö en tykki nuuskasta luovu koskaan ;) mut oli kyllä siistein kokemus nuuskan kaa. ja jotenkin vielä mainittakoon että se kun sitä sit pureskeli niin ei todellakaan maistunu pahalle, oli todella mukava makunautinto nuuskasta, varmaan johtuu juuri siitä että kun mehut oli menny huuleen. Kokeilkaa ihmeessä ;)

on kyl muuten aamukahvin jälkeen vallan mahdoton nautinto pistää jääkylmä onyx huuleen, suosittelen kaikkia kahvin ja nuuskan ystäviä kokeilemaa. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom