Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Puolentunnin päästä saa 2tornia genrelin löössiä. Ikävä tullu jo ku 2viikon tauko ollu herkusta :dance2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuuska

Ihmettelen kyll suuresta nuuskan kieltoa Suomessa. Toki tämähän on EUn syytä (muuten kyllä hieno laitos). En kyllä ymmärrä miksi suomalaiset poliitikot vastustaisivat nuuskan laillistamista, tai eivät edistä sitä millään tavalla. En usko, että jos Suomessa nuuskan myynti olisi laillista, niin se vaikuttaisi kovinkaan radikaalisti terveyskuluihin, siis ainakaan verrattuna alkoholin ja savukkeiden aiheuttamiin kuluihin.

Ainoa syy, jonka uskon vaikeuttavan nuuskan laillistamista olisi, se että nuuskaajat siirtyisivät tupakkaan nuuskan jälkeen. Enkä edelleenkään ymmärrä, miten joku voi perustella nuuskan vaarallisuutta esim. sillä, että se 2x vaaran sairastua haimasyövälle, kun tupakka puolestaan 3x sen riskin. Mielestäni nuuska voitaisiin laillistaa, mutta sen ja tupakan myyntiä pitäisi tarkkailla huolellisemmin.

Toivottavasti ei ollut nyt mitenkään offtopic, kuitenkin oli vasta ensimmäinen postaus :(

Laitetaas tänne sitten uus kysely:
Parhain nuuska, Pussi vai tykki?, Merkki? ja Miksi juuri se?

V: Skruf:fn lös, Koska se vaan on parhain nuuska potkii hyvin ja on muutenkin loistavaa. :rock:

Kyllä se ettani on toistaseks paras ku en oo noita nuuskia paljokaan maistanu. Kyl pussi on kiva kans mut löössiä ostan hinnan takia.

Mikä tahansa nuuska käy pahemman puutteessa mutta en suosi grovia enkä mitään metrosexuaali juttuja :D

ehheh ois voinu toki editiä käytellä

Miten kaikki pystyy tohon noin helposti? Itsekin nimenomaan yritän vaihtaa röökistä nuuskaan, mutta silti menee noin 3-4 tupakkaa päivässä (ennen nuuskaamisen aloittamista 10-15). Toinen ongelma tässä on se että sitte ku nuuskat loppuu niin siinä on sitten Sverigen reissu edessä..

kyllä noi ekat päivät oli pahoja..mutta oikeella asenteella lahdet liikenteeseen niin siirtyy vuoretkin:rock:.kannattaa tutustuu noihin nettinuuska kauppoihin!.toinen vaihtoehto on painella viikkarin xpres reissulle,aamulla lähtö ja illaalla takas ja saa nuuskaa;)..ja kannusteena voin sanoo että ilman rönsselii eukot tykkää...:whip: keep on keeping it on:thumbs:

adressit sivustolta:

"Hei,

Yle TV1:n A-talk-ohjelmassa keskustellaan tällä viikolla (18.12.08) nuuskasta.
Etsimme keskusteluun "nuuska-aktívistia". Ota yhteyttä
jos kiinnostaa tai anna vinkki mahdollisesta osallistujasta.

terv. A-talkin toimitus
p. 09-14802664
tuomas.hyytinen@yle.fi"

Ihmettelen kyll suuresta nuuskan kieltoa Suomessa. Toki tämähän on EUn syytä (muuten kyllä hieno laitos). En kyllä ymmärrä miksi suomalaiset poliitikot vastustaisivat nuuskan laillistamista, tai eivät edistä sitä millään tavalla. En usko, että jos Suomessa nuuskan myynti olisi laillista, niin se vaikuttaisi kovinkaan radikaalisti terveyskuluihin, siis ainakaan verrattuna alkoholin ja savukkeiden aiheuttamiin kuluihin.

Ainoa syy, jonka uskon vaikeuttavan nuuskan laillistamista olisi, se että nuuskaajat siirtyisivät tupakkaan nuuskan jälkeen. Enkä edelleenkään ymmärrä, miten joku voi perustella nuuskan vaarallisuutta esim. sillä, että se 2x vaaran sairastua haimasyövälle, kun tupakka puolestaan 3x sen riskin. Mielestäni nuuska voitaisiin laillistaa, mutta sen ja tupakan myyntiä pitäisi tarkkailla huolellisemmin.

Toivottavasti ei ollut nyt mitenkään offtopic, kuitenkin oli vasta ensimmäinen postaus :(

Onneks olkoo ekalle postaukselle vaa :rock:

Mä kyl luulen kans et moni jotka tupakoi nyt alkais käyttämää nuuskaa tupakan sijasta ja tällee nää terveyskustannukset pysyis tai jopa alenis koska nuuska o paljo terveellisempää. Valtioki sais rahaa siit jos se laillistetais.

Tais olla näi et ruotsis käytetää enite nuuskaa ja niil o kuitenki vähiten sairauksia jotka johtuu tupakkatuotteista (joku voi varmaa kertoo tarkemmi mite toi meni). Eli miksei sitä prkl vois laillistaa täälki taas :curs:

Itse yritän asennoitua siihen että tupakin poltto (14 vuotta) vaihtuu kokonaan nuuskaan uudenvuoden jälkeen. Olin jo 1,5 vuotta sitten 4 kk poltamatta nuuskan avulla mutta sitten tuli asuttua vuoden päivät Australiassa jolloin nuuskan huonon saatavuuden takia sorruin taas sauhuttelemaan. Eka viikko ilman tupakkaa on vaikein kun välillä on automaattisesti lähössä ulos parvekkeelle röökille kunnes muistaa et, ai niin joo! Ihan jo massan hankkimisen takia ajattelin lopettaa, kun toi tupakointi tuuppaa hieman vähentämään ruokahalua. Jos ei kerran nuuskaa saa suomessa myydä niin kiellettäis nyt samalla tupakan myyntikin.

Itse yritän asennoitua siihen että tupakin poltto (14 vuotta) vaihtuu kokonaan nuuskaan uudenvuoden jälkeen. Olin jo 1,5 vuotta sitten 4 kk poltamatta nuuskan avulla mutta sitten tuli asuttua vuoden päivät Australiassa jolloin nuuskan huonon saatavuuden takia sorruin taas sauhuttelemaan. Eka viikko ilman tupakkaa on vaikein kun välillä on automaattisesti lähössä ulos parvekkeelle röökille kunnes muistaa et, ai niin joo! Ihan jo massan hankkimisen takia ajattelin lopettaa, kun toi tupakointi tuuppaa hieman vähentämään ruokahalua. Jos ei kerran nuuskaa saa suomessa myydä niin kiellettäis nyt samalla tupakan myyntikin.
Joo, itse oon lopettamassa tupakointia ja mulle ei ois mitään sitä vastaan että se myrkky kiellettäisiin, eipähän ainakaan sortuis yhtä helposti. Jostain luin, että Paavo Lipponen oli sanonut että röökin myynti kielletään suomessa vuoteen 2050 mennessä, mutta enpä tiiä. Nuuskan vois sitten sen sijaan sallia. Se on paljon vaarattomampaa kun yleiseti ottaen luullaan. Mutta jotenkin uskon että näin ei tuu tapahtumaan, ei mun elinaikana.:(

Ihan jo massan hankkimisen takia ajattelin lopettaa, kun toi tupakointi tuuppaa hieman vähentämään ruokahalua.

Nikotiini se on joka ruokahaluun vaikuttaa, joten sama homma on hörön kanssa.

Joo-o

Paavo Lipponen oli sanonut että röökin myynti kielletään suomessa vuoteen 2050 mennessä, mutta enpä tiiä.:(

Siis hyvin voi olla mahdollista, että tupakka poistettaisiin, mutta sen tilalle pitäisi varmasti keksiä sitten joku uusi "päihde". Kyllä se tupakointi tuo roposia valtiolle varmaan ihan mainiosti. Ken sen sitten tietää, että mitä tupakan tilalle syntyy.

Ärsyttää oikeen tuo nuuskan kieltäminen. Eikö ihmisillä saisi olla mitään paheita, kaikkien pitäisi syödä porkkanaa ja istua kädet ristissä. En edes panisi hirveästi vastaan, jos nuuska laillistettaisiin Suomessa, mutta samalla tupakka- ja alkoholivero kohoaisivat. Toisaalta tuo voisi ainostaan lisätä viina- ja tupakkarallia, jolloin verotulot olisivatkin pienemmät.

Onko kenelläkään tieto Viking Line Amorellan nuuskatarjonnasta ja mahdollisista tarjouksista? Lauantaina olis lähtö.

Onko kenelläkään tieto Viking Line Amorellan nuuskatarjonnasta ja mahdollisista tarjouksista? Lauantaina olis lähtö.

Kävin ite tekemässä samaisella botskilla reissun viikonloppuna ja silloin löyty ainakin Ettania, Generalia, Grovia ja Göteborg's Rapéa 27 e/torni. LD oli tarjouksessa 20,65 e/torni (ilmeisesti koko joulukuun) ja noitten lisäks näytti olevan General White Portionia ja Catchia. Nick & Johnnysta tai Onyxista ei näkyny jälkeäkään, mikä oli melkonen pettymys - mut pääasia on et sai taas nöllin huuleen kuukauden spaddun vetämisen jälkeen... :kuola:

Nikotiini se on joka ruokahaluun vaikuttaa, joten sama homma on hörön kanssa.

Voi olla, mutta silloin kun olin 4kk polttamatta huomasin kyllä ison eron ruokahalussa, varsinkin aamupalaa meni huomattavasti enemmän alas kun ei se aamurööki ollut ensimmäisenä mielessä. Etkö sinä ole kuullut että porukka lihoo kun lopettaa tupakanpolton?? No joo, jotkut ehkä korvaavat tupakan karkilla mutta mulla kyllä ruoka rupes maistumaan paremmalta ja silloin kun oli nälkä niin oli pakko syödä heti kun sitä näläntunnetta ei voinut tupakilla siirtää, jos nyt kukaan ymmärtää mitä mä sillä tarkoitan.

Vaikuttaa tuo nikotiini myös jonkinverran tuohon aineenvaihduntaan käsittääkseni joka selittää jonkin verran tuota painon nousua.

Kaikki jutut mitä tossa kuvailit pätee myös nuuskaan.

Kyllähän minä käytin nuuskaa tupakkalakon aikana ja kuitenkin huomasin eron, tosin vain noin 8 pussia päivässä. Oli miten oli, kaikki me ollaan erilaisia, mutta 15 päivän päästä lopetan sen helvetillisen tupakanpolton lopullisesti.

Koitin kerran norjalaista nuuskaa aika kovassa laitamyötäisessä. Paljoa en muista, mutta kun heräsin, näin pelkkää valkoista. Kun tulin tolkkuihini tajusin että makasin käytävän lattialla selälläni, jalat vessassa. Se valkoinen oli käytävän katto. Olin tainnut imeskellä nuuskamehuja tanssilattian kemuissa. :dance2:
En vain osannut, mutta repsit muille nuuskaajille.

Jarza83, kiitoksia tiedosta.

Mr.Markus, meen europalle 26. päivä niin voin sitten antaa tuoreen tilanteen asiasta kun tuun takas.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom