Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaahas.. vi**u mitä noi päättäjät taas sekoilevat. Noh, itsehän olemme heidät valinneet..
Ite oon siis lopettanut röökin lähes täysin nuuskan avulla. Mitä nyt viimeksi pienessä viskipöhnässä pummasin frendiltä yhden L&M:n. Muuten tupakkaa ei ole palanut aikoihin.

Röökiä on palanut parikymmentä vuotta ja voin käsi sydämellä sanoa, että nuuska on röökiä "parempi" vaihtoehto, kun tässä nikotiinikoukussa kuitenkin pyristellään. Varsinkin eron huomaa juoksu/defendotreeneissä etc aerobisessa.

Nuuskaa menee mulla kuitenkin sangen vähän, eli tollainen lös-purkki kestää pari viikkoa. Muutenkin pidän irtonuuskaa parempana, mutta tietty noi pussit on helpompia käyttää.

Niin ja joku kysyi LD:n nuuskasta: mielestäni jotenkin väkevän makuista ja muutenkin ei-niin-hyvää. Tietty tota vetää, varsinkin ku oli Viking Linellä tarjouksessa 20€/tolppa. Halpaa kuin saippua.

:)

no voi vittu mitä hyysäystä, eikö se riitä ettei sitä saa myydä suomessa, pitää vielä kieltää maahantuontikin. :curs: tavallaan ymmärrän pelon nuuskan myynnin laillistamisen aiheuttamasta käytön kasvamisesta (jopa tupakoijien keskuudessa; joka tuossa artikkelissa oli jätetty kokonaan pois); mut on tää nyt niin hyysäämistä et ei voi muuta sanoo kun :david:

Mua kiinnostais tietää, miksi nuuska edes aikoinaan kiellettiin. EU:hun liittymisen myötä se tapahtui, mutta miksi ihmeessä? Onko joskus luultu että nuuska ois spadduttelua vaarallisempaa? Eihän se edes häiritse muita ihmisiä, tai vahingoita ketään, paitsi nyt tietenkin itse käyttäjää.

Mua kiinnostais tietää, miksi nuuska edes aikoinaan kiellettiin. EU:hun liittymisen myötä se tapahtui, mutta miksi ihmeessä? Onko joskus luultu että nuuska ois spadduttelua vaarallisempaa? Eihän se edes häiritse muita ihmisiä, tai vahingoita ketään, paitsi nyt tietenkin itse käyttäjää.
samaa oon kans miettiny? kun perusteluja en oo ikinä sille kuullu? Taas jonkun vitun fiksun ihmisen päähänpistos kuitenkin. Veikkaan ettei röökiä uskalla sen takia kieltää koska muuten syntyis niin kovia levottomuuksia. Mutta tämä asia muakin kiinnostais.

No helvetti, kieltäisivät samalla sen röökin käytönkin, siinä olisi jo munaa.

Ps. viikon päästä Ruottiin ja noppa huuleen! (viimeisiä kertoja? snif)

älkääs nyt vielä sureko, ei vaaka oo vielä kääntyny kumpaankaan suuntaan/puoleen. Ihan hyvin voi olla myös mahdollista että nuuska lait kumotaan ja Nuuska pääsee pois pannastaan,

Pahaa kannattaa pelätä ja hyvää kannattaa toivoa ;);)

Helsingin Sanomien mielipideosastolla 12.12.2008

Menee taas kaksi asiaa eri asiaa sekasin. Puhutaan tupakin haitoista perusteena nuuskan kiellolle.

Tupakka ja nuuska on kaksi aivan eri asiaa.. tai jos ei ole niin vaadin, että myös nikotiinipurukumi vedetään samalle viivalle niiden kanssa. Kaikissa on sama vaikuttava aine.

Veikkaan, että syystä, jossa virkamiehet ovat ottaneet rahaa vastaan tupakkayhtiöiltä.

samaa oon kans miettiny? kun perusteluja en oo ikinä sille kuullu? Taas jonkun vitun fiksun ihmisen päähänpistos kuitenkin. Veikkaan ettei röökiä uskalla sen takia kieltää koska muuten syntyis niin kovia levottomuuksia. Mutta tämä asia muakin kiinnostais.
Tupakkayhtiöt hallitsevat aika suvereenisti tuon lobbaamisen jalon taidon, mikä svenssoneilta ilmeisesti uupui.

Njoo, tuossahan käytettiin pohjana alunperin Usa:ssa tehtyjä tilastoja ja tutkimuksia, joissa todettiin (sinänsä aivan oikein) nuuskan olevan syöpävaarallinen aine. Näin siis valloissa. Noita tietoja sitten leviteltiin kansan syviin riveihin mm. Valittujen Palojen avulla.:anssi: Karseita kauhutarinoita. Ja kaikki uskoivat, käyttäjätkin. Ruotsalainen nuuska joutui sitten tulilinjalle, heillä kun ei ollut erityisemmin asiaa vielä tutkittu, silloin. Nyt on, minkä seurauksena EU on jo joutunut lieventämään kantaansa mm. seuraavasti:

"14. Suussa käytettäväksi tarkoitettu tupakka ja muu kuin poltettava tupakka

Suussa käytettäväksi tarkoitetun tupakan osalta huomautetaan, että Ruotsin liittymisasiakirjassa myönnetään Ruotsille poikkeus suussa käytettäväksi tarkoitettujen tupakkatuotteiden [11] myyntikiellosta jäsenvaltioissa. Poikkeus säilytetään myös direktiiviehdotuksessa. Sen sijaan tieteelliset tosiseikat eivät enää tue sitä, että suussa käytettäväksi tarkoitettuihin ja muihin kuin poltettaviin tupakkatuotteisiin (esimerkiksi nuuskaan) liitetään direktiivissä 92/41/ETY säädetyn kaltainen ankara varoitus ("Aiheuttaa syöpää"). Tämän vuoksi ehdotetaan, että näihin tuotteisiin liitetään yleisluontoisempi varoitus. Tämä heijastelee paremmin tieteellisesti todistettuja terveysriskejä, jotka liittyvät näihin pieninä määrinä yhteisön markkinoilla käytettyihin tuotteisiin. Varoituksella ei kuitenkaan viitata yksittäisiin tuotteisiin, joiden myynti on jo nykyisen direktiivinkin mukaisesti kielletty yhteisössä ja joiden osalta on todettu erittäin suuri suusyöpien riski. Lisäksi tällaiset tuotteet aiheuttavat nikotiiniriippuvuutta ja saattavat täten johtaa tupakoinnin aloittamiseen [12]."

Perustallaaja uskoo ja vetoaa noihin kauhutarinoihin edelleenkin. Uutta tietoa ei ole kovin aktiivisesti jaettu tällä puolella lahtea. Lähipiirissänikin ihmetellään toistuvasti, kuinka voin käyttää noin "kauhiasti syöpää aiheuttavaa ainetta", saahan siinä yrittää valistaa kun aivopesu on jo tehty. Levittäkää oikeaa tietoa (hankkikaa sitä ensin) jokainen kohdallanne, niin ehkä jo seuraava sukupolvi saisi nuuskan takaisin. Vaikka epäilen kyllä, luultavasti tupakkakin kielletään tätä menoa. Mikä kyllä ei paljon sureta, holhous kylläkin. Iloista "dippaamista" väelle, vaikkapa sesongin hengessä sillä joulunuuskalla!:thumbs:

Mites täällä mielipiteet jakautuu Grovin lössin suhteen? kuullu puhuttavan että kusis aika herkästi ja olis muutenkin aika paskaa.

Laitetaas tänne sitten uus kysely:
Parhain nuuska, Pussi vai tykki?, Merkki? ja Miksi juuri se?

V: Skruf:fn lös, Koska se vaan on parhain nuuska potkii hyvin ja on muutenkin loistavaa. :rock:

Toi on kyl vaikee kysymys ku en oo viel ehtiny oikee kokeilee noit eri nuuskii. Ehdottomasti kyl tykkinuuska mut merkist en sit oikee tiiä. Mä ku yleensä ostan vaa ettanii tai genuu.. Mut toi röda lacken on kyl iha sairaan jees koska se potkii iha hyvi ja se on hyvän makusta ja sitä pystyy leipoo helposti.

Ite suosin Granit white portionia. Ei valu ja on hyvän makuinen. Sopivan kokoiset pussit. Pussi ihan senkin takia, että on vähän siistimpää töissä, eipähän oo pitkin leegoja.

Mä oon pussinuuskan kannalla, paljon helpompi ja näppärämpi käyttää esim baarissa. Mullakaan ei ole eri merkeistä vielä hirveesti kokemusta, mutta General Original Portion maistuu. Diggaan myös Grovsnus portionista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom