Nuudeleista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt tulee yksinoikeudella salaisuus: Joissakin nuudelipusseissa se ravintosisältö ilmoitetaan kohti 100gr valmista keittoa! Siksi vähäinen energia/100gr.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pyranha sanoi:
sissimuonan seassa tuommoista nollakalorista moskaa ? :eek:

Kukas proo ne säkit on kasannut :jahas:

Juu ihan tosi. Tämä siis Kajaanin rajalla. Olihan siellä sit jotaki kohtalaisen asiallistaki evästä mutta suurimmaksi osin paskaa (nuudeleitten lisäksi jotaki pussikeittoja ym).

Kannattaa katsoa onko kalorit laskettu sen mukaan että nuudelit on isketty johonkin keittoon vai ihan pelkältään. Keitto sisältää painoonsa nähden suht vähän energiaa, toisin ku pelkät nuudelit.

Itsekin pähkäilin pari päivää sitten nuudelien energiasisältöä, dietillä kun oon, ja tuli semmosia syötyä. Kaupassa sitten tarkastin energiasisällön muutamistakin paketeista ja niissä tosiaan luki:100 kcal / 100 g VALMISTA NUUDELIKEITTOA. Näin meitä on johdettu harhaan. No, en kyllä oo noita nuudeleita moneen vuoteen syönytkään jos ei toissapäivän hairahdusta lasketa. Takaraivossa on aina ollu sellanen tunne että tosiaan ovat epäterveellisiä ja tyhjää ravintoa.

Aika samanlaista tavaraa pohjimmiltaan ovat, kuin makarooni, spagetti, riisi jne. Eli itse ainakin vetelen hyvällä ruokahalulla, kun en mitään eroa ole tumman ja vaalean riisin, tai ruisleivän ja ranskanleivän välillä huomannut läskin keräämisessä.

Minäkin silloin tällöin syön. Mutta vesi pitää aina siivilöidä pois ja sitten syödä ne niinkuin spagetti. Siihen lihapullia niin on kulttuurishokki valmis.

Itse olen tätä myös miettiny, MAMA:n nuudeleissa 60kcal/100g ja esim. Pirkan vastaavissa yli 300kcal/100g eikä tuoteselostuksessa ole eroa muuta kuin että pirkalla taisi olla joku lisäaine enemmän.

No huh. Vielä pari vuotta sitten siellä säkissä oli kunnolla sellasta täyttävää, muovipussissa lämmitettävää lihasettiä. Sellasia vihreitä pusseja (15x15cm), lämmitettiin avaamatta pussia kiehuvassa vedessä ja sitten pussin suu auki ja napaan vaan.

Riisinuudelia tulee joskus syötyä, myydään thaikaupoissa ainakin. Ihan maustamatonta perussettiä tuo, kannattaa kokeilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom