Nuorten Cooper-kysely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zabala
  • Aloitettu Aloitettu
Yläasteella 2850m. Pakko tosin sen verran kuitata, että olin luultavasti melko pahassa ylikunnossa. Koripalloa pelasin 7x viikossa. Kävin lääkärilläkin, koska minusta tuntui, että sydän löi omiaan. Lääkäri ei antanut mitään diagnoosia.

Vuosia myöhemmin kuulin ensimmäistä kertaa termin ylikunto, ja tajusin että olisin melkolailla erilaisessa kunnossa, jos olisin sen treenaamisen ohella syönyt kunnolla ja levännytkin välillä. :jahas:

Olen kyllä perkeleen katkera sille terveyskeskuspaskalääkärille, joka ei tilannetta tajunnut. Nykyään olen 183 senttiä pitkä, painan n.85kg ja juoksen 3000 metriä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime syksynä 2650m, mutta nyt parin kuukauden juoksentelun jälkeen kuvittelisin pääseväni jotakin 2800m. Tavoitteena olisi juosta kesällä 3000m (intissä tai muuten vaan).

17v, lukion tokalla 2700, jonka pääsin helposti. Kesän jälkeen tarkoitus vetää 2850m, joka luultavasti tulee olemaan helppoa kauraa.

2400 ylä-asteella
2650 lukion ekalla, meni suht helposti
2650 lukion tokalla, jalat meni alta lopussa ja maailma pimeni toviks :D

Nyt veikkaisin, että menis joku 2750 kun enempi harrastanut liikuntaa.
3000 ois hieno vetää intissä.

18 vuotiaana intissä, valtion lenkkareissa 3370m. Noista ajoista tullu noin 35kg lisää painoa. Nyt jos joutus juoksemaan niin tuosta intin tuloksesta jäis varmaan kilometrin päähän.

Viimeisimmän cooperini olen juossut varusmiespalveluksessa helmikuussa. Kyseessä oli kotiutuscooper, jossa meni 3005 metriä. Taustalla yli puoli vuotta varusmiespalvelusta ja lenkkeilyä silloin tällöin, välillä säännöllisesti ja välillä ei yhtään.

Ennätykseni cooperissa on 3300 metriä, sekin intissä viime kesänä P-kauden cooper. Juoksin sen rästisuorituksena P-kauden loppupuolella ja takana oli intin koulutusta ja ajoittaista lenkkeilyä. Ennen inttiin menoa en ollut juossut kunnon juoksulenkkiä koko kesänä. Nykyään juoksen muutaman kerran viikossa ja veikkaisin että cooperissakin menisi yli 3000 metriä.

Tulipa jonkin mittainen vuodatus. :D

cooper-kunnosta en juuri nyt tiedä, mutta harjoituksissa viime maanantaina meni testijuoksussa 5km aikaan 16.35

jos reenaisi vain cooperiin, niin tulos voisi olla kyllä todella hyvä:thumbs:

Ysiluokalla, tais olla 2004 syksyllä, juoksin 2650m.
Nyt on aerobinen kunto heikentyny kyllä helvetisti, pitäis alottaa lenkkeily mut ei vaan jaksa nyt.
Eikä oo muutekaan noi pitkät matkat miun alaa, 60m ja 100m metrillä oon joskus ollu koulun nopeimpia :)

En oikein ymmärrä :rolleyes: . Kaikki painaa semmoisen 100kg ja ei oo ikinä käyny lenkkeilemässä ja sitten yhtäkkiä: juoksee 3200 coopperissa :hyper:
tai sitten ei muuten tee mitään ja juoksee ihan ihme tuloksia... Puhukaa nyt joskus edes totta pliis :lol2:

Harjottelen juoksua 11 kertaa viikossa painan 79 kiloo ja kyykkään 165 pohjilta , kyllä se cooper voi silti olla 3600, äläpä normi ala yleistämään;)

coopperi menis varmaa aika lähelle 3000m, koska pari viikkoo meni 3000m testi aikaan 12.14 :) Itelle henkilökohtasesti hyvä suoritus ku en oo ikin ollu mitää juoksija tyyppiä :D Ja siis olen 16 v

olen samoilla linjoilla ratakierroksen kanssa...juoksureenejä 9-12/viikossa riippuen mikä vaihe kaudesta on kyseessä! Olen 177cm pitkä ja 72kg!

ei kaikki täällä ole lihasmassan perään...ihan perus kestävyysjuoksijoita jne. mahtuu mukaan:)

ratakierros sanoi:
Harjottelen juoksua 11 kertaa viikossa painan 79 kiloo ja kyykkään 165 pohjilta , kyllä se cooper voi silti olla 3600, äläpä normi ala yleistämään;)

Siis sun laji on kasi ja nepaakin juokset? Sä oot eläin?

Nyt privalla esimerkki harjoitusviikkoa tulemaan!!

Eihän tollasta määrää juoksutreenejä voi tehdä. Taidat laskea jotain verryttelyjä teeneiksi?

Herkistele nyt välillä hyvä mies :D

Mun tulokset on tehty huomattavasti vähemmällä juoksemisella. Enkä kyllä kykkää 165 pohjilta.

Nyt poika vähän tarinaa tulemaan :D

ei jokainen harjoitus ole raskas...viikkoon sisältyy myös palauttavia harjoitteita kuten 5-10km pk-lenkkejä! kehittäviä harjoitteita ei ole välttämättä kuin 2-3/vko

jos on kova kuntoinen juoksija, kuten ratakierros varmasti on niin 9-11 reeniä kyllä mahtuu kovaan kehittävään viikkoon...palauttava viikko on asia erikseen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom