Nuori tietokonenörtti haluaa ohjeita elämiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Warras
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa ostaa myös sauvat, niin saat käsille samalla liikuntaa tuossa luistellessa. Itse ainakin tykkään. Huomioit vaan sauvoja ostaessa, että lisäät niiden pituuteen sen luistimien antaman lisäpituuden :p

Tänäänpä kävin ~7km lenkin tosiaan kävelemässä. Täytyy myöntää että kyllähän tuo aivan virkistävää oli. :) Vielä kun hommaa soittimen niin alkaa viihtymään vielä paremmin.

Ala-aste -ikäisenä tuli rullaluisteltua aika paljon, niinpä päätin käydä poistamassa paikallisesta urheiluliikkeestä K2-rullaluistimet ensi kesäksi. Huomasin kuitenkin lenkillä että vielähän nuo tiet on luistelukunnossa. Sään salliessa huomenna kokeilemaan vieläkö pysyy pystyssä.

Tärkeintä minusta on, että olet herännyt vihdoin ja päätät tehdä ylipainollesi jotain. Nyt alat kartoittamaan uhkia joita saatat/tiedät kohtaavasi: herkuttelu, laiskuus, ylisyöminen jne. Aseta itsellesi pieniä tavoitteita, jottei motivaatio laske liika yrittämisen takia.

Alamäkiä tulee varmasti vastaan, mutta päättäväisyydellä pääset pitkälle vielä. :thumbs:

Mulla oli sama tilanne viime vuonna kun olin 15-v ja kunto on kyllä rautaisesti kohentunut verrattuna siihen mitä se vuosi sitten oli. Kannattaa tässä vaiheessa vähän aikaa vain "hakea tuntumaa" liikkeisiin yms eikä lähteä samalla tavalla kuin minä (rinta-hauis-pelleilylinjalla) liikkeelle. Vitusti tsemppiä ja onnea elämänmuutoksen kanssa! :)

Hephep! Tääl kans yks, joka "parantui". Apaut 1v taaksepäin olin koulua käyvä, pyöreäposkinen lihavan löysä nörttipoika, joka pelasi vapaa-ajallaan tietokoneella ja ei urheillut kuin silloin, kun käskettiin kiristämällä. Aloin käymään 3 kertaa salilla ja 2 kertaa viikossa sulkapallossa, kun isäni ja veljeni on sitä harrastanut aina niin siinähän oli oiva tilaisuus tarttua kiinni ja päästä lennättään hikeä. Aktiivista urheilu-uraa on noin 7 kuukautta tuolla tekniikalla, jonka jo mainitsin. Paino on pysynyt samana, mutta vyötärö on kaventunut roimasti, kunto kohonnut ja lihaksia tullut lisää.

Ota maltilla alkuun ja älä pety, jos ei heti ala näkyä! Paino saattaa pysyä samas, ellei sitten ole todella löysä ja läskiä paljon. Lihashan painaa loppujenlopuksi enemmän kuin läski.

Noniin, eilen tuli käytyä ensimmäisen kerran salilla, ja kyllä huomasi että ei oo ennen tullu rautaa nosteltua! :D Kaikki suju suhteellisen mallikkaasti, ja tässä tämä ohjelma mitä hieman muuntelin salilleni sopivammaksi:

Kyykky 2x
SJMV / Jalkojen koukistus 2x
Pohkeet seisten 2x

Kulmasoutu tangolla / Käsipainoilla 2x
Ylätalja / Alatalja 2x
Penkkipunnerrus tangolla / Käsipainoilla 2x
Vipunostot sivuille / Pystysoutu 2x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Käsipainoilla (/ Ylätaljalla?) 1x
Scott-hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1x

Kaikille lihasryhmille en löytäny vaihtoehtosia liikkeitä. Ja onko oikeaoppista treenata ojentajia "ylätaljalla" semmoisella V:n muotoisella kahvalla? En ainakaan löytänyt sille liikkeelle ainakaan mitään nimeä. Sarjan pituutena pidin 15 toistoa, mutta jäi mietityttämään että millanen tauko sarjojen välissä pidetään? Pidin parinkymmenen sekunnin levähdyksen ja sitten tein toisen sarjan. Tarkoitus olisi käydä 2-3 kertaa viikossa jaksamisen mukaan. Kertokaa myös parannusehdotuksia jos tulee mieleen!

Rullaluistelu tais jäädä tältä syksyltä, on satanut koko viikon ja parin päivän päästä lupailee pakkasia.

edit: Nythän tuo nimi tuolle liikkeelle löytykin, ojentajapunnerrus taljalla :)

jos ei lenkkeily taho kiinnostaa, nii kokeileppa huvikses uintia. On muute melko ykkönen rasvanpoistaja. Semmosella vauhilla uit, että jaksaa uida ja uit pitkään nii kyllä muuten rasva palaa :rock:

Sen verran voin tähän threadiin kommentoida, että kun aloitin puntin veivaamisen 3 vuotta sitten, olin kunnon läski puttepossu. Mutta kovalla työllä ja kurilla sain rasvat paistettua pois ja nyt on muutamia grammoja lihaakin tullut laihaan kroppaan. Tsemppiä sairaasti dietille ja usko siihe mitä teet.:thumbs:

aerobista liikuntaa olisi hyvä harrastaa jossain määrin jos edelliset vuodet on vaan istunut tietokoneella. saattaa toi peruskunto olla aika heikolla hapella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom