Nuorena treenaaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja whaat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse aloitin kovaa reenamisen noin vuosi sitten ja vaaka näytti n. 58kg ja nyt paino on 87kg ja pelkkää lihasta :) mutta pituutta ei ole tullut kuin 2cm (167-->169)

Kovia ukkoja, kun vetelevät puhdasta lihasta 20 kiloa vuodessa. MM-kisoihin sitten ensi vuonna?

JP Fux sanoi:
Itse aloitin kovaa reenamisen noin vuosi sitten ja vaaka näytti n. 58kg ja nyt paino on 87kg ja pelkkää lihasta :)

Repesin tälle :D

Onhan tää vaan netti, mutta ei nyt sentään ihan mitä tahansa kannata yrittää selittää, jos haluaa, että joku ottaa vakavissaankin :)

kertokaa mulle sopiva reeniohjelma..!oon 14v, 150cm pitkä ja 40kg painava..penkistä nousee 50kg ja oon reenannut n.1kk..reenaan näitä:rinta, hauis, vatsa, penkki, ylätalja.voiko mulla olla jotain haittoja reenaamisesta ku käyn 3kertaa viikos salil..eli treenaan vaan yläkroppaa joten eihän se voi vaikuttaa pituuskasvuun..?miten muuten saa ne niska lihakset mitkä kaikil bodareilla on..?:)

lexa-91 sanoi:
kertokaa mulle sopiva reeniohjelma..!oon 14v, 150cm pitkä ja 40kg painava..penkistä nousee 50kg ja oon reenannut n.1kk..reenaan näitä:rinta, hauis, vatsa, penkki, ylätalja.voiko mulla olla jotain haittoja reenaamisesta ku käyn 3kertaa viikos salil..eli treenaan vaan yläkroppaa joten eihän se voi vaikuttaa pituuskasvuun..?miten muuten saa ne niska lihakset mitkä kaikil bodareilla on..?:)

Paska tekosyy jättää jalat treenaamatta sen takia että pelkää pituuskasvun loppuvan. Vähän kevyemmin vaan kyykkyä niin ei luulisi haittaavan yhtään. :whip:.

Aleley sanoi:
Paska tekosyy jättää jalat treenaamatta sen takia että pelkää pituuskasvun loppuvan. Vähän kevyemmin vaan kyykkyä niin ei luulisi haittaavan yhtään. :whip:.

Jalkoja kannattaa treenata mutta ei kyykky ole ainut oikea vaihtoehto.
Tee enemmin perussettiä esim.Prässi,reidenojennus,reidenkoukistus,pohkeet istuaaltaan.
Kyykkyä kannattaa nuorten tehdä kevyellä kuormalla ja pitkiä toistoja.
esim.n.50% Omasta ruumiinpainosta ja tehdä 3-4x15-20.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
miten saisi mahdollisimman paljo ja nopeasti kohotettua penkki tulosta?millasil painol ois hyvä tehä toistoja ja kunka paljon?

Robby.R sanoi:
Jalkoja kannattaa treenata mutta ei kyykky ole ainut oikea vaihtoehto.
Tee enemmin perussettiä esim.Prässi,reidenojennus,reidenkoukistus,pohkeet istuaaltaan.
Kyykkyä kannattaa nuorten tehdä kevyellä kuormalla ja pitkiä toistoja.
esim.n.50% Omasta ruumiinpainosta ja tehdä 3-4x15-20.

Tarkoitin tuolla siis että mikäli jostain haluaa välttämättä stressata niin kyykkyä voi tehdä vähän kevyemmin.

lexa-91 sanoi:
miten saisi mahdollisimman paljo ja nopeasti kohotettua penkki tulosta?millasil painol ois hyvä tehä toistoja ja kunka paljon?

Syöt hyvin, nukut kunnolla, ja treenaat monipuolisesti(myös jalkoja) ja puhtaasti. Oikoteitä onneen ei ole. Kyllä ne tulokset nousee verrattain vikkelään ainakin aluksi, kunhan vaan järkkäät nuo edellämainitut kolme asiaa kunnolla. Painoa lisäät tankoon/pakkaan sen verran että jaksat tehdä toistot hyvällä tekniikalla(sitä kannattaa hioa). Toistot riippuu ihan siitä mitä haet, mutta luultavasti se perus 8-12 on ihan hyvä sulle.

PS. Minkätakia sä haluat sitä penkkiä paremmaksi :)?

kiitos neuvoista..:)no yksi syy siihen penkin maximiin on se kun mulla on kaverin kanssa 9luokan jouluna kisa..ja se pitäisi voittaa..kun on rahaakin jonkin verran panoksena..:)

ps.laitan treeni ohjelmani tähän jota käytän, olisi kiva jos tekisitte jotain hyviä muutoksia kun en vielä ole mikään ammattilainen.eli..
maanantai:ylätalja, penkki, hauis, niskan taakse penkin tangolla, voimajousi.
keskiviikko:vatsat, penkki, rintalihakset.
perjantai:ylätalja, penkki, hauis, niskan taakse penkin tangolla, voimajousi. (samat kuin maanantaina)

maanantai:ylätalja, penkki, hauis, niskan taakse penkin tangolla, voimajousi.
keskiviikko:vatsat, penkki, rintalihakset.
perjantai:ylätalja, penkki, hauis, niskan taakse penkin tangolla, voimajousi. (samat kuin maanantaina)

Voi olla aika hiljasta sen penkin kehitys jos tolla ajattelit treenaa sinne 9lk jouluun asti. Oman ajan tolla nousee ja sitten jää siihen.
Ja tuskin nousee hirveästi.
Mene tonne voimapuolelle opiskelemaan ja bongaa sieltä joku näppärä ohjelma. Taidat vielä olla 14v?

lexa-91: penkki ottaa rintalihaksee, joten rintatreeniin kuuluu penkki, niitä ei tartte kirjottaa erikseen.

4kk tuosta 59kg heinäkuusta taaksepäin, oli 3kk aikaa rippileiriä varten ja ajattelin aloittaa salilla käymisen. Olin oikeasti siinä uskossa että 3kk jälkeen voisin olla unelmakunnossani, jossa en 15kg myöhemmin ole vieläkään.
Treenasin sitten niin, että joka toinen päivä käydään salilla ja siinä välissä yksi lepopäivä. Kuten arvata saattaa rintareeni oli USEIN. Vaikka rinta oli kipeä, niin treenattiin sitten vähän kevyemmin.
Se oli sitten vähän on-ja-off sen 3kk. Ei mitään muutosta vartalossa taikka tuloksissa.
Sitten pidin kuukauden tauon ja aloitin kunnon salilla treenaamisen. Siitäkin meni kuukausi ennen kuin opein ravinto ja treeni asiat kunnolla.

Nyt on suunnitelmissa olla rantakunnossa kesällä 2006.

Kaikille nuorille aloittelijoille voin sanoa, että reenatkaa vaan kovaa alusta asti. Alussa kuitenkin tekniikka kuntoon, etenkin raskaissa perusliikkeissä.
Selkä on se pahin sitä ei kannata rikkoa, niin kuin itse tein... Nyt reenataan pienillä painoilla.

Joo, ja kannattaa mielummin hioa tekniikka kuntoon, ja ihan perus 8-12 toiston sarjoja tehdä alkuun. Jättää sitten ne korkeavolyymiset voimaohjelmat myöhemmäksi, kunnes pohjat on kunnossa. Voimaa saat varmasti, kunhan huolehdit että syöt ja lepäät kunnolla. Treenaa myös jalkoja, kehityt nopeemmin kun harjoitat myös niitä.

Näin siis IMO.

Back
Ylös Bottom