Nukkuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marek
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkäs jenggillä onnistuu nukkuminen näin "trooppisessa" ilmastossa. Itellä on todella suuria vaikeuksia. Kämpässä ei ole parveketta, kaikki ikkunat samalla seinustalla ja aurinko paistaa ikkunoista koko päivän.
Viimeyönä heräsin pää ja tyyny aivan märkinä niin keksin sitten laittaa käsipyyhkeen tyynyn päälle. Auttoi aika kivasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo ei onnistu nukkuminen. liian kevyttä unta ja yöllä hikoilee niin vitusti. et todellakaan ole ainoa ongelmasi kanssa......

Toi pyyhekikka on hyvä. Tyynyn päälle pikkupyyhe (froteeta eli puuvillaa mieluiten)ja ittensä alle iso frotee pyyhe. Auttaa myös silloin, kun on kuumetta ja hikoilee.

Mulla on onneksi ilmastointi kämpässä ja makkari pohjoisen puolella (arkkitehti tehnyt jotakin järkevästi :D), mitkä seikat helpottavat aika lailla.

Suoraan sanottuna koko kesä on mennyt enemmän tai vähemmän perseelleen uni ongelmien takia.:thumbs:

Tällainen perus 30e tuuletinkin auttaa kummasti kun koko yön puhaltaa kohti. Ostin tän n. 3vko sitten ja ei ole enää kuumuus häirinnyt unia.

Mä ostin kanssa tollasen pöytätuulettimen ja laitan sen huutamaan kohti heti kun tulen töistä aamuun saakka.
Hyvin on saanu nukuttuu ei edes hiki tule.
Sai muuten jokusen kaupan kiertää ennenkuin löytyi.

-eeedit-
Niin, mulla on kanssa läpitalon kämppä,mutta silti ei vedä edes sen vertaa että parvekkeen oven eessä oleva verho liikkuisi (iso kiitos Daavid arkkitehdille!)

No mäkin tuskailin näiden helteiden alussa kunnes keksin että pöllin aina kotiin lähtiessä töistä tällaisen 35 watin pöytätuulettimen ja aamulla taas roudaan sen takas.:) Ei jaksa ostaa omaa ja ihan hyvin tollainen on toiminut.

Nukkuminen..noh..alkuun on aina vähän tukalaa mutta luojan kiitos mulla on ikkuna ihan sängyn päällä niin viileää ilmaa tulee koko yön siihen sängylle. Peitto nyt tietysti löytyy aina lattialta ja minähän en kovin hikirikas ole.Ei osaa tämä tyttö sillä lailla hikoilla.

Originally posted by Slowmo21
Tällainen perus 30e tuuletinkin auttaa kummasti kun koko yön puhaltaa kohti. Ostin tän n. 3vko sitten ja ei ole enää kuumuus häirinnyt unia.

Testasin viime kesänä tota. Mutta kun on herkkä vedolle, niin toi sai nokan tukkoon ja kurkun kipeäksi. Lisäksi nostattaa pölyä ja koirankarvoja ilmaan ja öisin yskitti (ok imurointi ja pölyjen pyyhkiminen vois auttaa tohon viimeiseen vaivaan). Itse olen laittanut lakanan ja tyynyn vähäksi aikaa pakastimeen ennen nukkumaan menoa > saa ne mukavan viileiksi + jääkylmäsuihku ennen nukkumaan menoa, siten että en kuivaa itseäni ollenkaan.

Kyllähän sitä nukkuu kun sellaisen lahjan olen saanut, että nukun missä vain ja milloin vain..testattu monesti, pahimmat paikat intissä :)
Mutta kyllä tässä kaipaa ilmastointia omaan kämppään..ei kehtaa edes petivaatteita ennen helteiden loppumista vaihtaa ku uudet menis kuitenkin heti hikiseksi ensimmäisenä yönä.
Kämppä valitettavasti väliaikainen niin muuttolaatikoissa on
purettuna kattovalaisintuuletin (suosittelen muuten kaikille,
maksoi jotain 80egee..iso tuuletin plus neljä spottivaloa) joka nyt pelastaisi henkiä.

Hyvin on tullu nukuttua. Makkari varjon puolella päiväaikaan, verhot alhaalla jatkuvasti, ikkunat auki ja kämpässä läpiveto. Lämmintä on, mutta ei niin paljoa että haittais nukkumista

ILMASTOINTI!!!

Vaimo valitti isälleen, "voi voi kun on niin kuuma että ei saa öisin yhtään nukuttua".

Niin eikös appiukko kaivanut työpaikkansa kellarin uumenista ihka oikean ilmastointi laitteen. Sellainen metrin korkea ja puoli metriä leveä missä sisällä freoni jäähdyttimet. Takaseinässä on sellainen halkaisijaltaan 15cm reikä josta lähtee putki mikä kierrättää kuuman ilman ulos.

Kyllä on on niin mukavan viileä yöllä nukkua, että joutuu oikein välillä vetämään PEITTOA korville. :D

Aika heikosti on tullu nukuttua. aamulla lämmittä 'kivasti' olkkarin seinää ja koko päivän iltaan asti porottaa suoraan ikkunoista sisään. Eikä meinaa edes verhot auttaa.

Kaikki ikkunat auki ja silti eilenkin illalla lämpöä oli makkarissa 29...

Kiva.

Originally posted by Slowmo21

Halppis 7" tuuletin lähtee ~10€. Toimiva peli..tainnut vaan loppua tuulettimet monesta paikasta.

Originally posted by maximillian
Halppis 7" tuuletin lähtee ~10€. Toimiva peli..tainnut vaan loppua tuulettimet monesta paikasta.

Mistäs ostit mokoman noin halvalla??? Tahtoo tietää, kun tuo soija puskee päälle ihan holtittomasti. Mun kämpässä oli yö tahi päivä on lämpö +30 astetta ja hiki sen mukainen.. olisin kiitollinen tiedosta..

:worship:

Originally posted by jiimanni
Mistäs ostit mokoman noin halvalla??? Tahtoo tietää, kun tuo soija puskee päälle ihan holtittomasti. Mun kämpässä oli yö tahi päivä on lämpö +30 astetta ja hiki sen mukainen.. olisin kiitollinen tiedosta..

:worship:

Espoon tapiolan stockmannilta. Oli vähän yli kybän.

Mut oli myös loppu pari päivää myöhemmin omani ostamisesta.
En tiedä onko tällä hetkellä.

joo ei oo tuuletinta mutta kyllä on yöt tullu suht hyvin nukuttua...
välillä tosin tulee heräiltyä pää ja niska märkinä mutta ei siin mitää... peiton heitin kaappiin viime viikolla....:D

Originally posted by XairaX
Nukkuminen..noh..alkuun on aina vähän tukalaa mutta luojan kiitos mulla on ikkuna ihan sängyn päällä niin viileää ilmaa tulee koko yön siihen sängylle. Peitto nyt tietysti löytyy aina lattialta ja minähän en kovin hikirikas ole.Ei osaa tämä tyttö sillä lailla hikoilla.

Mulla on kyllä kanssa ikkuna sängyn vieressä, mutta ei auta yhtään.
Ja minä poika osaan hikoilla, btw talvella teenkin tilapäiskeikkoja yksinäisten naisten luona ns.ihmispatterina, lämmittää kuulemma silleen kivasti.

:D

joo kyllä, lämpöä oli tossa toissa kesänä valehtelematta 35 celsiusta kämpässä. ikkuna aukko oli niin pieni, että pää ei edes mahtunu ulos. ei kai siinä, nukuin ku tukki. antaa kalsareiden lotista :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom