noviisisarjat: montako yritystä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jea
  • Aloitettu Aloitettu

jea

Lueskelin tossa uutta b&k:ta, ja silmiin pisti juttu alle kasikympin "noviisisarjan" voittajasta. Oli ollu 2001 samassa sarjassa kolmas! Onkohan joku käsittänyt noviisisarjat hieman väärin? Kuka... minäkö?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IFBB:n kehonrakennuskilpailun säännöt amatööreille

Noviisit
Kilpailijaa luokitellaan noviisikilpailijaksi eli aloittelijaksi silloin, kun hänellä ei ole aiempaa kokemusta yleisen sarjan kilpailuista (karsinnat, EM-karsinta tai yleinen SM-kilpailu). Tämä sääntö ei koske nuorten SM-kilpailuja, eikä noviisien SM-kilpailuja. Noviisisarjoissa ei ole ikärajaa.

Elikä noviiseissa voi kilpailla vaikka maailmantappiin asti. Toisaalta sarjaluokituksessa noviisi määritellään ensikertaa kilpailevaksi... Eikös toi syö vähän noviisiuden tarkoitusta. Mutta eikös tiukasti sääntöjä tulkiten Marjo Krishikin olis voinu osallistua noviisisarjaan tän vuoden fidukisoissa? Ihmetyttään vaan ...?

Jep, erilailla säännöissä. Ja onhan Marjo kilpaillu MM-skapoissa, joten eihän se muutenkaan olis täyttäny novisikriteereitä. Mahtaakohan toi olla kovinkin yleistä ottaa osaa noviiseihin monta kertaa. En meinaan ole aikaisemmin törmänny vastaavaan. Tosin eipä niitä kaikkien nimiä muista...

jees.onhan noita kilpailijoita ollu aiemminkin joilla on noviisi mitaleita useammalta vuodelta. Jotkut hakevat sitä isointa pyttyä noviiseista,koska totuus on että vain voittajat muistetaan....Itse kuitenkin arvostan yleisen sarjan finaalipaikan kovemmaksi saavutukseksi kuin mitalia noviiseista.

Näin juuri. Oon Cole sun kanssa samoilla linjoilla, pidän kyllä huomattavasti kovempana meriittinä yleisen finaalipaikkaa. Ja näinhän se on että vain voittajat saa nimen ja naaman lehteen joka helpottaa yleisessä pärjäämistä (karu totuus). Mutta mun mielestä homman pitäis olla niin että että noviiseissa hankitaan kerran kilpailu- ja diettikokemusta ja sillä silvuplee. Meinaakko ite lähtee enskerralla yleiseen vai kirkastaan noviisipronssia?

Originally posted by jea
Mutta mun mielestä homman pitäis olla niin että että noviiseissa hankitaan kerran kilpailu- ja diettikokemusta ja sillä silvuplee.

Voisi loppua aika hätäseen noviisit maasta jos joka vuosi pitäisi olla koko lavallinen uutta naamaa. Vastaavasti yleisessä sarjassa olisi tajuton tungos kun noviiseissa ei saisi kisata useaan kertaan. Mun mielestä ihan hyvä järjestely tämä nykyinen. Itse kyllä kisaisin kerran noviiseissa ja sitten yleiseen yrittämään.

Mitä järkeä on kilpailla noviiseissa moneen kertaan?? En ymmärrä!!! Minun mielestäni ei ole enään noviisi, jos siellä on kertaalleen jo kilpaillut. Ja Colemanni on siinä oikeessa, että kyllä yleisen sarjan saavutettu finaalipaikka on kovempi juttu, kuin pärjätä noviisisarjoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom