niin juu. tossa tuli edellisen kanssa kiire ja piti jatkaa tuota samaa keskustelua ku täällä on käyty.
eli mä oon sitä mieltä että naisilla hormooni-toiminta vaikuttaa tuohon fläsän kertymiseen tai siitä eroon pääsemiseen jne aika huomattavasti. tarkoitan että esim. mulla on PCO, johon liittyy kaikenlaista; vahvasta karvoituksesta, kivuliaisiin ja runsaisiin kuukautisiin. ja luin jostain että se vaikuttaa jopa aineenvaihduntaan (kuten kilpirauhasenkin toiminta). Mutta en ole sen tarkemmin tuota tutkinut; enkä sitä tän fläsän olemassaolosta syytä.
Mulla on kyllä ennen tätä "elämäntapa -muutosta" ollut todella huono aineenvaihdunta; että vain pari kertaa viikossa isommalla hädällä(sori, keitä kiinnostaa!?) ja tolleen; nykyään joka päivä onneksi.
ja sit mulla ei erity hikeä edes tunnin jumnpassa juurikaan; iho on vain vähän nihkeä. Ja puntti-treenin jälkeen en käy edes suihkussa vaan suoraan töihin. (hups) mutta ku ei tule kuin hiukan kuuma ja ehkä jalat pitää pesaista!
niin että varmaan tuolla aineenvaihdunnalla on suuri osuus. Mutta luultavasti se(aineenvaihduntani) on osaksi syntynyt huonojen tottumuksien ja ruokavalion ja vähäisen liikunnan takia; joskin kyllä varhaisteininä ja teininä kävin jumpissa, aerobiceissä sekä pyöräilin paljon. Että josko sitten kehoni on mennyt "pilalle" huonolla ruualla. Että varmaan saisin sen toimimaan vieläkin paremmin rruokavaliomuutoksen ja ruuan tasaisen/maltillisen lisäämisen avulla.Mulle se 1800 on varmasti normi kulutus tavallisina päivinä, kun on töissä rauhallista eikä muutakaan aktiviteettia. 1400 kaloria pitää kyllä hieman nälkäisenä, mutta salipäivinä 1600 on aika hyvä, eikä tuu nälkä niin kovin. Jos en olisi dieetillä niin voisin ihan hyvin syödä sen 1800-2500 kunhan se olis täyttä bodyruokaa; katsotaan sitten joskus jos tästä fläsästä nyt hieman pääsen eroon.