Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by JackOfAllTrades
Enpä menisi vannomaan. Mielestäni Painonostajilla on aika hyvä liikkuvuus ihan ilman erillistä venyttelyä.
Painonnostajat ovat yleensä tunnollisia sen venyttelyn kanssa. Eivät olympianostot sinänsä lisää liikkuvuutta, kangistavat kyllä vähemmän kuin voimanostokyykky, bench ja veto.
Originally posted by JSmith
Kerropa Tuomas vaaranpaikat (pahat venytykset sen aitajuoksijavenytyksen lisäksi)? Viimeksi eilen otin oppia kyseisestä kirjasta. Mikä Putkistosta tekee niin erikoisen vaarallisen?
Nivelsiteiden venymistä ei kauheasti taida itse tuntea joten varoitus on ihan paikallaan.
Originally posted by tuomas
mun polvet ei ainakaan siitä aitajuoksijavenytyksestä diggaile.
Originally posted by ilmari
Abysmaalinen kipu aitajuoksijavenytyksessä on merkki lanneselän ja lonkan aliliikkuvuudesta. Voisi pitää hyvänä nyrkkisääntönä, että mikäli pystyt menemään aitajuoksija-asentoon siten, että polvi ei särje ja molemmat pakarat koskettavat maata, on lanneselän liikkuvuus riittävä.
Originally posted by ilmari
polvi ei särje ja molemmat pakarat koskettavat maata, on lanneselän liikkuvuus riittävä.
Aliliikkuvuus lanneselässä johtaa ennen pitkää pakaroiden ja alaselän lihasten liikkuvuuden vähenemiseen ja tulehduksiin alaselässä. Pahimmissa tapauksissa aina käyräluun suoristumiseen... Eli mun mielestä aitajuoksija-asento on tuiki tarpeellinen venytys,
Originally posted by Iivili
Totesin muuten eilen, kun tein tuon JSmithin linkin (bodyresults.com) venytyksen, että siinä on yläkropan asennolla paljon merkitystä. Aiemmin mulla on ollut rinta polven päällä, nyt siirsin rinnan säären päälle -> paljon tehokkaamman tuntuinen venytys Toi on kurkovenytys muutenkin, sopii hienosti jalkareenin jälkeen vaikka pidempänä (1-2min) versiona, on helppo tehdä, silti tehokas. :thumbs:
Minulle ovat viisaammat neuvoneet, että jos liikkuvuus on hyvä, painetta polveen ei pitäisi tulla niin paljon. Itse aloittelin sängyllä tekemään tuota venytystä ja pikkuhiljaa pystyin tekemään sen myös lattialla. En oo mikään asiantuntija, mutta toi liike toimi mulla (ja olen myös tietoinen seikasta, että moni varoittelee aitajuoksijavenytyksen vaaroista)...En tiedä, ehkä pitäisi vain tehdä tuotakin venytystä useammin, ehkä siihen tottuisi, mutta mä olen aika allrginen sille, että jos polveen kohdistuu kiertävää vääntöä tai yleensäkään polveen kohdistuvan ylimääräisen rasituksen suhteen.