Nosto vyö.

Meta title: 🔥 SALIVYÖ – TURVAA SELKÄ JA NOSTA RASKAAMPIA PAINOJA 🔥

Meta description: Vyö lisää keskivartalon tukea ja auttaa pitämään selän vakaana raskaissa nostoissa

Kerran kokeilin käyttää vyötä ja ei sekotti vaan pakkaa... ja en vyötä kyllä näillä näkymin käyttämään koska ei mulla sitä ole sitten duunissakaan kun nostelen tavaraa.
Remmien käyttämistä olen alkanut harkitsemaan, kun ote ei enään mavessa tahdo pitää, muutenkin forkut on nykyään kauheessa pumpissa vähästäkin. Niin töissä kuin salillakin, ne taas verottavat toinen toisiaan ja mennään oravanpyörässä... Välillä saa pidellä käsiä paidanhelmassa ja mennä nurkkaan kurlaamaan kun sattuu :(

Itekkin kerran käytin vyötä viime viikolla sen takia koska olin väsynyt kyykkäyksestä ja tein vielä yhen setin mavea päälle. En uskonut siis että tulisi puhtaasti muuten. Onko tässä sillonkaan mitään järkeä käyttää vyötä?

Kai se on ihan sama käyttöökö vyötä ja remmejä vai ei. Jos haluu kasvattaa lihasta selkään ja parantaa mavetulosta niin pitäkööt niitä. Mulla on alaselkä ollut pitkään jumissa. Veikkaan syyksi kireitä lonkankoukistajia jotka kääntävät lantiota eteen ja tekevät lordoosia selkään.
Käytän raskaimmissa sarjoissa vyötä kuitenkin. Kokeilin nyt ilman remmejä niin 190kg pysyy hyvin näpeissä mutta selässä ei ole voimaa nostaa enempää :( Remmeillä tehdessä nahka kyllä säilyy paremmin käsissä. Olen melkeen kallistumassa remmeihin kovissa sarjoissa niin ei sormet särje kokoajan. Hanskoja käyttämällä pitää puristaa kovempaa kun ne lisäävät puristustettavan esineen paksuutta. Lisäksi on jousipuristimia joilla sitä näppivoimaa sit voi lisätä ja coc#2 tuli suljettua toissapäivänä :)

Jos tavote on selän lihat ni remmit ja vyöt vaan. Jos tavote on mavekisat tai raju luonnollinen voima arkipäivän askareissa niin ilman :piis:

Kyllä mun mielestä paketin pitää pysyä kasassa. Tuo puristuksen treenaaminen ei mitään uskomattoman vaikeaa ole... Tai jos sitä ei tosissaan treenaa, niin ei se todellakaan kasva . Usein tähän alakäteen ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota ja kuvitellaan sen puristuksen kasvavan pelkällä rannekäännöllä...

Vastaako sarjapainot sitä kilomäärää mitä töissäs joudut nostamaan?

Aina välillä tulee nosteltua jotain vuodelta nakki olevia valurauta lämmönsiirtimiä mitkä painavat yleensä 100-300 kiloa(riippuen rivitalon/kerrostalon koosta) Ja maalämpöpumput on siinä 200-kilon hujakoilla. Onhan siinä aina vähintään aina kaks jätkää kantamassa, mutta ei niistä pahemmin saa samanlaista otetta kuin tangosta..

Kyllä ne forkut kasvaa vaikka remmejä mavessa käyttäiskin. Itellä vetopäivänä aivan vitummoisessa tulessa forkut vaikka noihi raskaampii liikkeisii sjmv, kulmasoututangolla jne noita remmejä käytänki. Riittää et vetää leuat taljat ja hauiskäännöt ilman. Paremmin saa kohdistettua sen treenin haluamaansa osotteeseen remmeillä. Ja mavessa esim forkut ei ehkä oo se tärkein. Ja kisat taas erikseen mut niis ei vissii ryitä ykköstä useampaa kerral.
Ja toki se vyö auttaa, koska se hoitaa poikittaisen vatsalihaksen duunia kun siitä loppuu puhti.

Vähän hölmö kysymys mut miten vyöstä saa parhaan edun ja tuen selkään, pitääkö jotenki työntää vatsalla vyötä vasten? Ajattelin ruveta käyttää jos saisi vaikka lisäkiloja tuloksiin mikäli oppisi tuon vyön käytön oikein. En ole käyttänyt vyötä kun joskus aikoinaan mut lopetin sen käytön kun en saanut vyön kanssa tuntumaa ja oli jotenki vaan tiellä. Vai kannattaako jatkaa ilman vyötä jos sille ei ole tarvetta, yks tuttu sano joskus että voi tulla tyrä jos nostelee ilman vyötä? Ja se vielä että en ole aloittelija tässä lajissa ja selässä ei ole mitään vikoja ollut..

Vähän hölmö kysymys mut miten vyöstä saa parhaan edun ja tuen selkään, pitääkö jotenki työntää vatsalla vyötä vasten? Ajattelin ruveta käyttää jos saisi vaikka lisäkiloja tuloksiin mikäli oppisi tuon vyön käytön oikein. En ole käyttänyt vyötä kun joskus aikoinaan mut lopetin sen käytön kun en saanut vyön kanssa tuntumaa ja oli jotenki vaan tiellä. Vai kannattaako jatkaa ilman vyötä jos sille ei ole tarvetta, yks tuttu sano joskus että voi tulla tyrä jos nostelee ilman vyötä? Ja se vielä että en ole aloittelija tässä lajissa ja selässä ei ole mitään vikoja ollut..

Tottakai kannattaa olla käyttämättä vyötä jos ei ole tarvetta sille. Itse lähinnä käytän sillon kuin alaselälle on paljon rasittavia liikkeitä samana päivänä. Ja tyräthän ei tule minnekkään kun tekee vaan asiat oikein. Pidät tukilihakset kunnossa niin vyö ei ole tarpeellinen IMO.

Toki jotain maksimeita ja kovia rautoja käyttäessä kyllä sitä vyötä kannattaa käyttää. Ei siitä haittaakaan ole... Teet vaikka niin että pienemmissä painoissa et käytä vyötä (kyykyssä siis esimerkiksi) mutta kun toistot alkaa vähenemään niin vyötä vaan mukaan.

Vyönkäyttö

Kokeile voimanosto vyötä kyykätessä ni kyl se tuo lisä kiloja nostoon.Jos sä laitat vyön tiukalle ni sun ei tarvii työntää vatsalla vastaan vaan se puristuu automaattisesti nostaessa raskaita painoja.
Ite käytän vyötä maastanostoissa,kyykyssä,kulmasoudussa ja niskoja tehdessä.Vyö auttaa tukemalla keskivartaloa ja näen että se turvaa selkää niin ettei nikamat alaselästä lentele takaseinälle nostaessa.

Itse käytän vyötä:

-Maastavedossa lyhyitä ennätyssarjoja / maksimeita ottaessa.
-Yleensä aina kyykyssä.
-Kovimmissa kulmasouduissa.

En ole käyttänyt missään ykkösissäkään ja voimamieslajitreeneissäkään vyötä, en kyllä mielestäni tarvitse mut jos auttais vaan lisäkiloja perusliikkeissä ym. Mitkä olisi hyviä liikkeitä noille tukilihaksille, itse teen vaan vatsoja lisäpainoilla alaviistopenkissä ja selänojennuksia maastavedon lisäksi? Jos vyön vetää kireelle niin kyykystä ja vedosta ei kyllä tule mitää, tuntuu että puristuu kasaan ala asennossa.

Itse käytän vyötä:

-Maastavedossa lyhyitä ennätyssarjoja / maksimeita ottaessa.
-Yleensä aina kyykyssä.
-Kovimmissa kulmasouduissa.

Samoilla linjoilla täälläkin. En käyttänyt ennen tavallisessa kyykyssä, vain jos tuli tehtyä boksikyykkyä. Nykyisellä salilla missä käyn kun ei bokseja ole, niin tullut tehtyä tavallista ja siinä aloin muutama vk sitten käyttämään vyötä niin tuntui paljon paremmalta keskivartalossa/selässä tuo liike.

Mutta myös mavessa ja kulmasoudussa oon käyttänyt juuri isojen painojen kanssa, ja paljon tukevampi/parempi on vetää.

Vyöllä tulee ite vedettyä kyykyssä ja alataljassa, on vaa varmempi fiilis. Kyykyssä rautamäärät pienenee ilman vyötä alataljas vastaavaa ei oo

Back
Ylös Bottom