Nostaminen paljain jaloin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rjs
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sen tarkemmin aiempiin vastauksiin paneutumatta, painonnostokengästä täytyy sanoo sen verran, että se antaa kyllä tukevuutta itse liikkeelle melko paljon kovan pohjansa ja korokkeella kannan alla. Lisäks täytyy muistaa, että se minimoi loukkaantumisriskiä. Sitten vielä yks asia jota ei oo taidettu vielä mainita, on akillesjänteeseen liittyvä rasitus: koroke kannan alla vähentää akillesjänteen venymistä (miettikää esim. ylöstyönnön aikana tehtävää saksausta).
Tulipa mieleen myös semmonen asia, että kyllä se tuppaa jalkapohjiin sattumaan, jos ilman kenkiä vetää rinnallevedon terävästi kyykkyyn :hyper:

painonnostokengistä

Missähän pääsisi sovittamaan Hki/Espoo/Vantaa alueella Adidaksen Power Perfect 2 kenkiä eri kokoja? Kokeilin kaverin kenkiä salilla joku aika sitten (sama nro kuin minulla normaalisti Adidaksen kengissä), mutta tuntuivat selvästi pienemmiltä/ahtaammilta varpaiden alueelta. Kyllähän niillä nyt kävelemään ja kyykkäilemään pystyi, mutta vähän epämukavat kuitenkin. Olisiko painonnostokenkien tarkoitus ollakin selvästi normaalikenkiä tiukemmat? Venyyköhän nuo miten käytössä? Mietin uskaltaisiko netistä tilata suoraan saman koon, kun ei tunnu missään liikkeissä olevan tarjolla.

Tähän asti oon aina tehnyt kyykyn ja vedon ilman kenkiä ja sukkia, penkin sukkasillaan. Vielä ei oo kasvanut sieniä... *kopkop*

Converseja oon harkinnut kokeilevani ainakin kyykkyyn. Sumovedossa joku luistonesto kenkien puolesta olis paikallaan, välillä tuntuu että ilman sukkiakin valun spagaattiin ja nenilleni. Penkissä saisi ehkä paremmin tukea nostolle, jos jaloista saisi jämäkän tuen myös? Mulla on jalat toki maassa penkatessa, mut ei niistä tukea saa sukkien kanssa/ilman.

Joku saattoi jo sanoakin, mutta ainakin jalkapöydän lihakset kehittyvät, kun treenailee ilman kenkiä. Tähän asti olen treenaillut kengät jalassa, mutta pitäisi varmaan vaihtelun vuoksi kokeilla välillä olla ilman niitä.

Siitä asti tehnyt kaikki salitreenit sukkasilteen, ku hukkasin kengät :face:
Mut ne oli jotku sisäpelikengät, ja pidin niitä muutenkin enemmän suojaamaan, ku treenin itsensä takia. Kiva kyykkäillä ja vedellä kyllä ilman, ei voi valittaa. Alkuun vaan onnistuin potkaisemaan johonkin matonreunaan vahingossa varpaan mustaksi, ja kerran on tipahtanu viiden kilon levypaino jalkaterälle. Noiden jälkeen opin liikkumaan kyllä varovaisemmin salilla.

Saattaahan kyykyssä olla hyötyä painonnostokengistä, jos liikkuvuus on niin huono, että tarvitsee jotain kantapään alle. On se kengänpohjallinen ainakin jalkaa vasten mukavampi kuin vaikka puukalikka tai levypainot paljaiden kantapäiden alla.

Ite treenaan vaihtelevasti joko painitossuilla tai ilman kenkiä. Vedon teen yleensä ilman kenkiä ja melko usein kyykynkin enkä ole huomannut, että olisi jotenkin huono treenata. Penkkipunnerruksessa kengistä taas on imo hyötyä, kun sukkasiltaan tahtoo varpaat luistaa lattiasta eikä saa niin hyvin tuettua nostoa jaloilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom