Nostalgiaa!!!

sgege sanoi:
Mike, joo kohta varmaan sanot ettei telkkareissa ollu kaukosäätimiä ja puhelimiin pyöritettiin numerot :D

No kyllä mun lapsuudenkodissa vaan oli pyöritettävä puhelin ja telkkarissa ei ollut kaukosäädintä. Nää oli mulle molemmat vempeleet aika jänniä. Puhelimella kun soitti, niin piti aina lopettaa monta kertaa kesken kun se pyörittäminen oli niin hidasta, että ehti unohtaa välillä että oliko muistanut pyörittää kaikki numerot, ja kaikista kamalinta olisi ollut jos soitto olisi mennyt väärään numeroon.

Myös tv:n kanavan vaihtaminen oli suorastaan pelottavaa, koska jos se pyöritettävä valintanappula jäikin kanavien väliin tai meni yli, niin telkkari täyttyi lumisateesta ja olohuone kamalasta kohinasta :eek: Siinä piti aina pistää toinen etusormi tismalleen kakkosen kohdalle että valintakatkaisin varmasti pysähtyi siihen eikä tullut kohinoita. Niin, silloinhan taisi ollakin vain kaksi kanavaa (jos ruåtsin telkkaria ja erittäin huonosti näkyvää tallinnakanavaa ei oteta huomioon).

Jep, lapsena mua pelotti mitä ihmeellisimmät asiat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä muistan nuo vedellä täytettävät lintupillit ja melodypops tikkarit joissa oli pilli samassa. Popseista pyöri myös tellu mainos.

Rockwell ja Skyline Discot Oulusta on jotenkin jäänyt mieleen kasarin puolestävälistä.

Sit tälläinen hassu muistikuva kun olitiin äipän kans kävelemässä kaupungilla 1977 niin joku hirvee hippiämmä tuli itkien vastaan ja toitotti kaikille et Elvis on kuollu. LOL

Hyvä threadi!

Pikku jäppinä toi pullojen kerääminen toi noin 90% kaikista rahoistani. Ja niillä ostettiin sitten He-man ukkoja. Maksoivat muistaakseen 49.90 citymarketissa. Kaikilla ylihemmotelluilla kavereilla oli jotain Transformers robotteja ja pikkusenko mä olin kateellinen niille, kun en koskaan itse niitä saanu.

Kai te muutkin olette kilpaillu siitä, montako hubba-bubba purkkaa mahtui kerralla suuhun? Kyllähän se koko paketti kerralla meni ja se purkka oli silloin lähes nyrkin kokoinen!! Vieläköhän noita purkkia sais jostain, olivat sairaan hyviä? Myös ritari ässä tarroja keräiltiin niistä purkkapaketeista. Vieläkin muistan sen vaaleanpunaisen purkan, joka tuli siinä mukana. Ne oli yhtä pehmosia kuin ratakiskon pätkät.

Ala-asteella kaikki pojat myös lukivat G.I Joe lehteä. Se musta ninja oli aivan kuningas siinä. Esiintyi vaan tosi harvoissa lehdissä.

Jossain vaiheessa ainakin puolet luokan pojista alkoivat keräillä narikkalappuja. Kovimmilla jätkillä niitä oli varmaan 50 erilaista ja välitunneilla ne niitä vaihteli. Itse en tähän "muotiharrastukseen" onneksi koskaan hurahtanut. Mitähän tekniikkaa ne oli käyttäny? Kai niitä sitten sai pummimalla vai olikohan ne pöllittyjä...

Ja kaikki kuuntelivat silloin Europea. Final countdown on varmasti 80-luvun soitetuin hitti.

ZannaZ sanoi:
"Scooshit" oli kans loistavia. Ne "kumiset" kädelliset "karvapallot" mitä oli jos jonkinlaista. Jollain oli käsiä, toisilla silmiä...

Mulla on vieläkin Scooshit, se on hausguusguus! ;)

Vaikka nuori olenkin, niin kyllä tuo irtokarkin ostaminen silloin joskus oli aivan erityinen tapahtuma pienen lapsen maailmassa. Lauantai oli tietty karkkipäivä, silloin sai viikkorahan :hyper: Sitten kioskille harkitseen tarkasti miten rahansa käyttää. Se oli hienoa aikaa -> markalla merkkareita, 50pennillä ufoja. Paljo mulla on jäljellä? No sitten vielä... :)

80-luvulla Twisted Sister oli hurja bändi ja naapurin poika oli Indiana Jones, sillä oli lierihattu,teipillä päällystetty naru(=ruoska) ja punainen käsilaukku.
Fillarilla keulitin 3,5 tolpanväliä. Isä ja Rambo oli vahvimmat miehet.

Mike sanoi:
Silloin oli vielä pennin ja viiden pennin karkkeja. Merkkareita ja tutteja ostettiin vimosilla hiluilla.

Saaks mä yhen karkin?

Joo, ota vaan yks, mut et ota sitten 20 pennin. :lol2:

Markalla noita ja sitten yks tommonen. Ei helvetti, kylläpä sitä tulee kaikkea mieleen.

Jallis sanoi:
80-luvulla Twisted Sister oli hurja bändi ja naapurin poika oli Indiana Jones, sillä oli lierihattu,teipillä päällystetty naru(=ruoska) ja punainen käsilaukku.
Fillarilla keulitin 3,5 tolpanväliä. Isä ja Rambo oli vahvimmat miehet.
Fillareilla keuliminen oli kovaa hommaa, sitä varten mentiin sittarin parkkikselle ja laskettiin pysäköintiruutuja. Ihan kakarana pyörän pinnoihin laitettiin pyykkipojilla näin jälkeenpäin ajatellen vitun ärsyttävää ääntä pitävät pahvilätkät, fillarilla sitten päristeltiin pitkin kotipihaa ihan äijänä.

Mike sanoi:
Ihan kakarana pyörän pinnoihin laitettiin pyykkipojilla näin jälkeenpäin ajatellen vitun ärsyttävää ääntä pitävät pahvilätkät, fillarilla sitten päristeltiin pitkin kotipihaa ihan äijänä.
Toi oli ihan hitti juttu :rock: 80 luvun puolivälin tienoilla tuli päristeltyä ympäri Herwoodia, henkarin putkesta nykästy puhallusputki takataskussa ja aimo kasa herneitä mukana:piis:

Dracone sanoi:
...Parhaiten muistan, kun yoyot oli hitti...

Aah! Tottakai yo-yot. Oli sitten kova kilpailu aina kaveriporukassa kuka osasi hienoimpia temppuja tehdä niillä. Kun vaan osaisi vieläkin...

Hippa sanoi:
...
Sitten oli slämäreitä eli vihko, jossa oli joka sivulla joku kysymys. Ekalle sivulle pistettiin oma nimi ja joku merkki ja sitten joka sivuun vastauksen perään tuli pelkästään se merkki. Sitten se vihko aina kiersi kavereiden keskuudessa :)

Joo, slämärit ja erilaiset ystäväkirjat oli kans tosi P0P. Meitin koulussa oli myös se IN että pidettiin "kirjevihkoa" kavereiden ja jopa silloisten poikaystävien kanssa. Se sitten kiersi parhaimmillaan monta kymmentä kertaa päivässä kahden ihmisen välillä. Sinne raapustettiin kaikkia "salaisuuksia" ja sitten itkettiin opelle kun "ilkeet pojat" pölli niitä vihkoja "suurien paljastuksien" toivossa :D

Niin ja tosiaan limudiscossa aina jännättiin sitä viimeistä hidasta että tuleeko se ja se hakemaan mua tanssimaan ja mitä jos ei ja tuleeko ylipäätään kukaan. Ja tuhlattiin rahat karkkiin/poppareihin/limukkaan. Ne jotka uskalsivat kävivät tupakalla nurkan takana ja ehkä jonkun huikan otti sidukkapullosta...

Hahaa! Spice Girlseistä tuli mieleen se villitys joka likoilla oli jossain vaiheessa että mitä isompi pohja kengissä sitä parempi. Oikein "spaissari" kenkiä. ~30 cm pohja kengässä joka on täyttä pahvia :lol2:. Haluttiin niin olla samanlaisia kun Geri tai Emma joka käytti samanlaisia "korottajia"... Olihan jollain jopa Geri-perukkikin.

SniffDaddy sanoi:
Futiksen 1988 Em-kisat. Ne saatanan oksettavat purkat, joita piti ostaa kun joku mulkero sanoi, että oli olemassa se puuttuva toinen jokeri, jota ei sitten ikinä ollut olemassakaan. Toinen oli Klinsmann. Sinne meni omat ja varastetut rahat.

Tämän olin täysin unohtanut, aivan loistavaa! (näin jälkikäteen).. :lol2:

Mustanaamio sanoi:
Hyvä threadi!

Pikku jäppinä toi pullojen kerääminen toi noin 90% kaikista rahoistani. Ja niillä ostettiin sitten He-man ukkoja. Maksoivat muistaakseen 49.90 citymarketissa. Kaikilla ylihemmotelluilla kavereilla oli jotain Transformers robotteja ja pikkusenko mä olin kateellinen niille, kun en koskaan itse niitä saanu.

Kai te muutkin olette kilpaillu siitä, montako hubba-bubba purkkaa mahtui kerralla suuhun? Kyllähän se koko paketti kerralla meni ja se purkka oli silloin lähes nyrkin kokoinen!! Vieläköhän noita purkkia sais jostain, olivat sairaan hyviä? Myös ritari ässä tarroja keräiltiin niistä purkkapaketeista. Vieläkin muistan sen vaaleanpunaisen purkan, joka tuli siinä mukana. Ne oli yhtä pehmosia kuin ratakiskon pätkät.

Ala-asteella kaikki pojat myös lukivat G.I Joe lehteä. Se musta ninja oli aivan kuningas siinä. Esiintyi vaan tosi harvoissa lehdissä.

Jossain vaiheessa ainakin puolet luokan pojista alkoivat keräillä narikkalappuja. Kovimmilla jätkillä niitä oli varmaan 50 erilaista ja välitunneilla ne niitä vaihteli. Itse en tähän "muotiharrastukseen" onneksi koskaan hurahtanut. Mitähän tekniikkaa ne oli käyttäny? Kai niitä sitten sai pummimalla vai olikohan ne pöllittyjä...

Ja kaikki kuuntelivat silloin Europea. Final countdown on varmasti 80-luvun soitetuin hitti.

Uijui! G.I Joe oli ihan kurko lehti sillon joskus kun ilmesty, Snake Eyes (se musta ninja) oli ihan kunkku.

Tylerd sanoi:
Toi oli ihan hitti juttu :rock: 80 luvun puolivälin tienoilla tuli päristeltyä ympäri Herwoodia, henkarin putkesta nykästy puhallusputki takataskussa ja aimo kasa herneitä mukana:piis:
Meillä oli joskus ehkä vuonna -90 Etolasta ostettua, vaaleankeltaista (kai sähköjohtojen vienteihin tms. tarkoitettua) muoviputkea, josta leikattiin sellaisia parikymmensenttisiä pätkiä ja laitettiin toiseen päähän tiskihanskasta leikattu sormi ilmastointiteipillä kiinni. Kohta oli ilma herneistä sakeana, ja kun osui, niin kyllä sattui. :D Omalla kohdallani harrastus loppui siihen, kun sain kerran herneen ehkä parin sentin päähän silmästä. Kyllä sitä jo kymmenvuotiaana osasi kuitenkin sen verran ymmärtää, että näön lähteminen ei välttämättä ollut hirveän kaukana.

Toinen mukava harrastus oli vielä nuorempana niiden ihan snadien muovisotilaiden linnoittaminen hiekkalaatikolle. Juoksuhautojen ja muiden rakenteluun meni aina monta tuntia, ja sitten kun kaikki oli valmista, niin jumalattomasti papaatteja niskaan. Jotkut soltuista saivat viimeisenä näkynään ihmetellä taivaalta satavaa meteoriittikuuroa (eli nyrkin kokoisia kiviä, kun ei papaateilla saanut tarpeeksi tuhoa aikaan).

Tylerd sanoi:

Heh. Kyllähän kovien jätkien pyörissä "räpättimet" piti olla. :D Mutta puhallusputkien sijasta oli "lutkut" eli putken päähän kumihansikkaan sormi ja sillä sitten ammuskeltiin herneitä. :)

drone sanoi:
Toinen mukava harrastus oli vielä nuorempana niiden ihan snadien muovisotilaiden linnoittaminen hiekkalaatikolle. Juoksuhautojen ja muiden rakenteluun meni aina monta tuntia, ja sitten kun kaikki oli valmista, niin jumalattomasti papaatteja niskaan. Jotkut soltuista saivat viimeisenä näkynään ihmetellä taivaalta satavaa meteoriittikuuroa (eli nyrkin kokoisia kiviä, kun ei papaateilla saanut tarpeeksi tuhoa aikaan).

Voi että tätäkin tuli harrastettua. Kaverilla oli näitä ukkoja n. tsiljoona. Oli tykkejä, joilla pystyi ampumaan papatteja joukkojen sekaan. Kerran pistettiin sellaiseen muovipanssariin kiinari sisään ja leikittiin että nyt joku täräyttää sen kasapanoksella. Tuloksena se että tankista ei löytynyt kuin pohja... kaikki muu lensi minnelie... ei löytynyt ei sitten mistään :D

Mitä ihmettä nämä 19 vuotiaat tekevät tässä viestiketjussa.
Tässähän muistellaan menneitä.

Näyttää olevan aika samanlaista olevan kaikilla tuo lapsuus, minäkin ostin merkkareita ja lätkäliika karkkeja. Pyörässäni oli räpätin ja puhallusputkella ammuttiin.

Muistaako kukaan Lipsil mehujäätelöt, vai onko niitä vieläkin?

Telkkarissa ei tosiaankaan ollut kuin kaksi kanavaa ja sen takia ei sen ajan katsojaennätystä pystytä ikinä ylittämään.
En muista mikä ohjelma se oli mutta oli miten oli, jos on vain 2 kanavaa ja toiselta tulee liikavarvasleikkauksesta kertova ohjelma ja toiselta linnanjuhlat niin kyllä tietää kuinka monta miljoonaa silmäparia sitä linnanjuhlaa seuraa.

tarkemo sanoi:
Mitä ihmettä nämä 19 vuotiaat tekevät tässä viestiketjussa.
Tässähän muistellaan menneitä.
Juu, vähän pitäisi olla aikaa siihen vanhaan aikaan. Kuulostaa vähän hölmöltä kun joku Sannakin puhuu "oi niitä aikoja" kun ajat on ollut pari vuotta sitten.

Sam Earch sanoi:
Heh. Kyllähän kovien jätkien pyörissä "räpättimet" piti olla. :D Mutta puhallusputkien sijasta oli "lutkut" eli putken päähän kumihansikkaan sormi ja sillä sitten ammuskeltiin herneitä. :)
Meillä kauhujen kukkulalla eli Herwoodissa oli paksusta rautalangasta tehtyjä ritsoja, polkupyörän sisäkumista tehty "ampumis tsydeemi" oli sairaan jämäkkä. Sitten ammuksia tehtiin raksalta kerätyistä sähköjohon (kuoari) pätkistä mitä oli ainakin kahta paksuutta. Ohuempi totteli nimeä määly ja vahvempi oli puolestaan tehari :lol2: Voi jösses kun sillä vahmemmasta tehdyllä ammuksella töräytti niin se teki tuhoa :whip:
Kerran tehtiin metsään oikein jättiläisritsa eli koko fillarin sisäkumi poikki ja se sitten pingotettiin kahden puun väliin. Sillä ammuskeltiin isoja kiviä ja kahteen "mieheen" kun venytti "tykkiä" niin sattana kun puun latvoissa vaan rytisi :lol2:

C=64:n musiikki :D vieläkin muistan gianna sistersin, commandon yms. legendan musiikit vaikka unissaan. maut / hajut oli ennen voimakkaampia ja pitsat maistui paremmalta, kesät oli kuumempia ja talvella oli enemmän lunta... jestas.

Mike sanoi:
Juu, vähän pitäisi olla aikaa siihen vanhaan aikaan. Kuulostaa vähän hölmöltä kun joku Sannakin puhuu "oi niitä aikoja" kun ajat on ollut pari vuotta sitten.
* Joona on pahoillaan ja tiedustelee samalla minimi-ikärajaa vastaaviin threadeihin tulevaisuuden varalle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom