Norton 2006

Joko porukalla kokemuksia tuosta uusimmasta (etenkin Internet Security) versiosta? Toimiiko vakaasti, löytääkö pöpöset ja onko raskas? Aattelin jos laittas Nortin palomuuriksi ja virustorjunnaksi kun sitä en aiemmin oo käytelly.

Onko :rock: vai :kakka: ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tällä hetkellä mulla on AVG:n virustorjunta ja ZoneAlarm-palomuuri. Sinänsä mitään vikaa ei noissakaan ole, tuli vaan mieleen kokeilla Norttia vaihtelun vuoksi, samalla sais yhdistettyä kaks suojausta. Kone johon Norton tulis ei oo mikään nuhapumppu, että missä määrin tuo raskaus sitten näkyy...?

En tosta uudesta osaa vielä sanoo.. tuolla se lojuu kovolla kun jaksas vaan testata. Toivon että on yhtä hyvä kun tää 2005. Itellä oli tuo 2005 1,6ghz läppärissä jossa oli 512 muistia. En huomannut nopeudessa juurikaan eroo siihen että ei ollut mitään virustorjuntaa koneella....... ainakaan koneen käynnistymisen yhteydessä. Enkä oikeastaan muussakaan käytössä.

Nyt on asennettuna uusin Norttoni. Alussa pompotteli ihan ärsytykseen asti kaiken maailman ilmoituksia ja varoituksia, oli mm. huolissaan siitä kun mulla ei oo Windowsin automaattiset päivitykset päällä... :rolleyes: Asetuksia säätämällä ja turhat ominaisuudet poistamalla sen sai kuitenkin ruotuun, nyt on hyvin rullaillut.

Weeboom sanoi:
Uus norton on aina ollu raskaampi ku edellinen.

suosittelen kyllä jotain muuta, mutta ei f-secure.

Mikäs f-securessa on vikana?

Töissä tuo on käytössä, sekä himassa. Hyvin on aina pelittänyt.

Clayman sanoi:
Mikäs f-securessa on vikana?

Töissä tuo on käytössä, sekä himassa. Hyvin on aina pelittänyt.
Samaa mäkin ihmettelin. Läppärissä on käytössä eikä mitään ongelmia ole ollut. Muistiakaan se ei tunnu repivän paljon käyttöönsä, mutta kaikki on suhteellista.

itse suosittelen lämpimästi ESET NOD32 Antivirus, markkinoiden paras realiaikanen suojaus, ja päivittyy kun rasvattu salama, ja jostain ihmeen syystä aina oikeaan aikaan, eli ei sillon kuin olet pelaamassa Battlefieldiä. Todella kevyt ja yksinkertainen ohjelma :5:

Nortonit ja F-securet on kokeiltu ja paluuta ei tulla näkemään......

Noissa tuntuu olevan vähän sellasta että porukka ei tykkää siitä mitä ei ole osannut käyttää :D

eivaan.. onhan niissä oikeasti erojakin.

Nortonin versiot 2003 ja 2004 olivat täysin susia omassa käytössä. Aikaisemmat toimivat kohtuullisesti. Uusimpia en ole enää käyttänyt, tosin antivirus on duunikoneella. Noi on paikallaan lähinnä serverikäytössä, etäkäytössä.

Kun on ehjännyt ~10 konetta viruksista ja muusta paskasta, kaikissa on ollut joko f-secure tai ei mitään fw:tä tai antivirussoftaa. Hyvä perustelu f-securen käyttäjiltä on: "koskaan ei ole löytynyt viruksia", no ompa vittu ihme kun se ei löydä niitä edes silloin kun se on itse saastunut. Jumittaa windowsin pahan tartunnan iskisessä yms... Suomalaista laatutyötä, lol.

Kerio 2.1.2 tai monipuolisempi tpf v6.0 -> on suositukseni palomuuriksi, kaspersky antiviriksi.

Norttonia en enää koneeseeni asenna. Sekoitti aina koneen ihan perusteellisesti. Nyt on F-Secure Ja ZoneAlarm Pro ja tyytyväisyys on taattu.

F-Secure on ihan ok softa mutta ongelmia voi tietysti tulla jos päivitys ei ole ajantasalla ja koneeseen iskee virus. Sen jälkeen päivitetään scanneri ja se löytää viruksen joka ei poistu ihan helpolla. Varmaan tuo on se yleinen ongelma joka pysyy pois jos päivitys pelaa. Yleensä tuota tärkeää asiaa väheksytään ja sen kitenkin tulisi olla mielessä aina kun kone käynnistetään.
Joskus testasivat suojaamattoman koneen kanssa ADSL-yhteyttä ja kone imi itseensä valtavan määrän ohjelmia yms roskaa jotka pitivät koneen suorittimen käytön lähes 100%:ssa kokoajan. Näin siis pelkästään kun laittoivat koneen päälle ja avasivat yhteyden verkkoon. Automaatiotaso on korkealla tasolla viruspuolellakin!

Mulla on pyörinyt Norton 2006 jo muutaman viikon ja kyllä minä olen ollut tyytyväinen. Helppokäyttöinen jos on käyttänyt edellisiäkin versioita. Uutena mm. palomuuri "opiskelee" inyternet-käyttäytymistäsi ja säätelee toimintaansa sen mukaan.

itselle tietokonekorjaaja joka tekee työkseen koneita(+40v), neuvoi että avg,zonealarm ja windowsin oma palomuuri ja virusohjelma on kaikkein paras yhdistelmä... ei oo valittamista ollu ku ne on asentanu, voittaa ainaki f-securen ja nortonin.

Joo mäki tiedän tietokone korjaajia joille en veis ees hiirtäkää puhdistettavaksi, ja työkokemusta on enemmän ja vähemmän kuin +40v.

Norttoni on hyvä jos se on alkuperäinen, ware versiot rupee sekoilee. AVG iha ok, jos ei näpertely kiinnosta. F-Secure on hyvä, osaako sitä käyttää oikei on toinen ongelma. Jos itse nyt valitsisin niin joko f-secure/norttoni alkuperäsenä of course. Riippuu tietty koneen tehoistaki, jos ois huono kone niin sitte AVG

Norttoni ei tule kysymykseen, sen vaatimat resusrssit ovat ihan naurettavat. Internet security-paketti nielee toista kymmentä prosessia ja lähes 100 megaa muistia. Käyttelepä siinä sitten esim läppärillä jossa 512 keskusmuistia...

Kerio ja Antivir toimii täällä (ja keriostakin vanha 2.15 versio )

Tässä läbbäriä tutkiessa huomasin että norttonin internet security vie 20megaa muista, että jopa mese ja explorer vie enemmän kuin nis 2005

Konsta sanoi:
Tässä läbbäriä tutkiessa huomasin että norttonin internet security vie 20megaa muista, että jopa mese ja explorer vie enemmän kuin nis 2005

Outoa, asensin itse saman 2005 version kouluni lisenssillä, tämän jälkeen muistia meni bootin jälkeen win xp:kanssa yli 200 megaa, kun taas ennen asennusta noin 100Mb. Prosessien määrä oli noussut n.22 jonnekin 35 paikkeille. Ja tämän todettuani norttoni lähti yhtä liukkaasti kuin se tulikin :wall:

joo, ei tuo 2005 vieny mullakaan ku jonkun 20megaa.. oli läppärissä jossa 512 muistia 1,6 prossu. ei mitään ongelmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom