Normikokoinen(?) nainen aloittanut harjoittelun, BMI 29

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuutu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pari kuukautta kulunut tästä 71 kilosta. Tarkistin eilen painon taas kun oli semmoinen olo että olisi voinut jopa laskea pari kiloa. No, viisi kiloa on lähenyt tässä kahden kuukauden aikana, eli melko nopsaan... (vähän turhankin nopsaan...) Silti, 66kg pistää mun BMI:n edelleen ylipainoiseksi? Ihme juttu. Sen takia oon puhunut tosta BMI:stä, kun omalla kohdalla tuntuu ettei se pidä ollenkaan paikkaansa, vaikka onkin aika yleisesti käytetty mittari mitä painoon tulee. Ja lisäksi mulla ei ole hajuakaan mitä 156cm:n naisen kuuluisi painaa, joten tota BMI:tä oon sen vuoksi tarkkaillut.

http://imageshack.us/a/img208/8051/f38e.jpg

http://imageshack.us/a/img809/2028/2amd.jpg

...Jos noista saisi jotain osviittaa tähän kehitykseen. Eli 66kg/156cm, mutta kun peiliä katsoo, en uskalla kyllä hirveästi tästä enää ainakaan laihduttamaan rupeemaan! Lihasta olisi kiva saada, ja kiinteytyä lisää vielä... Mutta että pitäisi meikäläisen painaa kymmenen kiloa vähemmän, että olisi ns. normaalipainoinen tuntuu aika hurjalta. :O Tiedä sitten, mikä on kellekin se normipaino... Jos sellaista nyt onkaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
http://imageshack.us/a/img208/8051/f38e.jpg

http://imageshack.us/a/img809/2028/2amd.jpg

...Jos noista saisi jotain osviittaa tähän kehitykseen. Eli 66kg/156cm, mutta kun peiliä katsoo, en uskalla kyllä hirveästi tästä enää ainakaan laihduttamaan rupeemaan! Lihasta olisi kiva saada, ja kiinteytyä lisää vielä... Mutta että pitäisi meikäläisen painaa kymmenen kiloa vähemmän, että olisi ns. normaalipainoinen tuntuu aika hurjalta. :O Tiedä sitten, mikä on kellekin se normipaino... Jos sellaista nyt onkaan.

Noi kuvat vois olla mun omasta albumista (mahaa mulla on ehkä pikkusen enemmän). Mun mitat on 157 cm/62 kg ja BMI siis yli 25. Enkä todellakaan voisi kuvitella laihduttavani 10 kg (BMI 21). Mitä musta sitten enää jäis jäljelle? No, ehkä se 40 cm vyötärö.

Sanoisin, että huolehdi siitä painosta vasta sitten, kun ensimmäinen kisapäivämäärä on päätetty. Määrittele itsellesi missä painoluokassa haluat kisata ja pidä paino sitten lähellä omaa painoluokkaasi. Muutaman kilon pystyy kuitenkin pudottamaan kohtuullisen helposti ja nopeasti. Näin mä ainakin itse olen asian ajatellut.

Zone-sarja -42%
Kyllä tuossa pointti on, mutta voi olla monella (naisella) helpommin sanottu kuin tehty. Tuo oma "älähtäminen" johtuu ehkä siitä, että tulee muilla ei-treeniaiheisilla keskustelupalstoilla joskus seurattua painonpudotukseen liittyviä ketjuja, joissa naiset tappelevat yleensä juurikin niiden muutamien kriittisten kilojen kanssa. Tässä anonyymisti pari otosta:

- "Mutta tavoitteessa pysytty eli yli 62 kg ei saa enää nousta tai masis."
- "No taas nousi sadalla grammalla paino eilisestä, höh. 61,3 kg oli aamulla siis."
- "-200g eiliseen verrattuna. Nyt on dilemmana se, että tarvis pitää joko tänään tai huomenna treenistä välipäivä, mutta pelkään sen aiheuttavan taas kamalia...."

Nää ei ole siis mistään Demistä, vaan ihan aikuisten naisten juttuja. Pitäs varmaan suosiolla pysyä poissa noista, ettei verenpaineet nouse. Tuutun tapauksessa tilanne on varmaankin vähän eri, sillä vaikka tuutu itseään aloittelijaksi sanookin, niin taustalla on kuitenkin ilmeisesti aiempaa urheilemista/kilpailemista, joten uskoisin ja toivoisin, ettei suhtautuminen vaakaan ole ihan yhtä pöljä, mitä nuo edellä mainitut esimerkit.

Seurannassa vaaka voi minustakin olla ihan hyödyllinen kapistus. Mutta toisaalta vaikkapa viikottaiset mittaukset voivat heitellä hyvinkin paljon suuntaan taikka toiseen, jo ihan syömisten hiilaripitoisuudesta ja kuukautiskierron vaiheesta riippuen. Päivittäin vaa'alla rampatessa puolestaan täytyisi seurata sitä pidemmän ajan muutosta. Itse tuli aikoinaan kiristellessä pistettyä päivittäisiä lukemia exceliin, mistä sai ihan hyvin osviittaa, että suunta ja tahti on pitkässä juoksussa oikea. Mutta jotenkin en enää näe tuota ehkä "normaalissa arkielämässä" niin järkevänä tai tarpeellisena toimintana, kuten vaikkapa siihen liittynyttä ruokien punnitsemistakaan.

Tässä sen taas näkee. Mäkin menin "vipuun" kun näin aiheen pakko oli laskee oma painoindeksi, mut mä oon oikeesti lihava (29.75). yllätyin positiivisesti se on jo alle 30.
aloin taas lahdutuksen elokuun puolivälissä kun muksuilla alko koulu. Sillon paino oli 93 ja nyt 83 turhauttavaa tosiaan kun ei paino laske jos haluu laskevan. olishan se kivaa jos vaaka näyttäs alle 70 en muista sitä luku vuoden 1999 jälkeen nähneeni. mut sinänsä paino mua ei haittaa mut olishan tuon isännän kivempi kulkee vähemmän hyllyvän mamman kanssa.
no katotaan enskesänä tapahtuuko mitään painoa vilkuilen parin viikon välein taas kun oloin yrittään saada sitä pois. ja kun menin isännän seuraksi "salille" syyskyyn alussa oli tylsä kattoo vaan ni halusin koittaa miltä tuntuu koittaa nostaa painoja. Huomasin että se oli kivaa vaikkakin vaikeeta alkuu tuntuu oleen et tekee oikein. mut tykästyin varsinkin maastavetoon ja nyt käydään yhdessä kun muksut on koulussa. Tuntuu hullulta oon aina inhonnut jo sanaa liikunta, yllättäin se onkin kivaa (mut kuin kauan saa nähä)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom