Normaalilla ruokavaliolla rasvan poisto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli miten kun on tuota rasvaa kertynyt kehoon liikaa (vähän yli 20%).
Lähteekö sitä pois normaalilla treenillä ja ruokavaliolla. Siis tarkennus:
eli kun syön tarvittavan kalorimäärän (lihasten kasvuun) päivässä ja treenaa kovaa punttia ja 3-4 aerobista liikuntaa, niin palaako rasvan ja tuleeko lihasta tilalle?

Tietääkseni lihasmassan saaminen ja rasvan polttaminen samanaikaisesti ei ole mahdollista ilman "kiellettyjä" aineita.

Massaa!Voimaa!-kirjassa on kuitenkin ohje, millä tuo on periaatteessa mahdollista. Ohje kuuluu lyhennetysti näin: "Syö vuortellen 2 viikkoa 500-1000 kaloria yli kulutuksen ja sen jälkeen 2 viikkoa 500-1000 kaloria alle kulutuksen."

Käytännössä tuossa kuitenkin tulee lihasta ja palaa rasvaa vuorotellen.

Käytännön kokemuksia menelmästä minulla ei ole kertoa.

Eihän sen tarvii lähtee mihinkää . Lisää lihasta = lisää painoo = pienempi rasvaprosentti. kuhan sitä ei hommaa lisää.. näin nopeesti mietittynä

Miinuskaloreilla on kovin vaikea kasvattaa lihasta. Dietin jälkeen taas kehon on kovin vastaanottavassa tilassa ja silloin palatessa normaalille ruokavaliolle, saa keitettyä varsin optimaalisesti lihasta. Tosin ollaanko tässä sitten plus miinus nolla tilanteessa, sitä on vaikea sanoa.

Olen varmaan sitten väärässä, mutta mulla on tälläinen mielikuva.
Kun syö "normaalisti" ja treenaa kovaa niin sitä ikäänkuin kiinteytyy.

LäskiBodari sanoi:
Olen varmaan sitten väärässä, mutta mulla on tälläinen mielikuva.
Kun syö "normaalisti" ja treenaa kovaa niin sitä ikäänkuin kiinteytyy.

No jos onnistut keräämään suhteessa enemmän lihasta kuin rasvaa niin rasvaprosentti pienenee. Absoluuttinen rasvan määrä ei siis vähene mutta suhteellinen kyllä.

Angelica-82 sanoi:
No jos onnistut keräämään suhteessa enemmän lihasta kuin rasvaa niin rasvaprosentti pienenee. Absoluuttinen rasvan määrä ei siis vähene mutta suhteellinen kyllä.

Näin se menee. Ja aloittelijalla tämä on jonkinaikaa jopa ihan käytännössä mahdollistakin. Myöhemmässä vaiheessa menee jo aika rakettitieteeksi jos meinaa jotain järkevää kehitystä aikaiseksi saada.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom