Millä perustelet tämän? Mistä sinä tiedät miten paljon muissa lajeissa jengi vetää lääkeaineita kankkuun?
Kehonrakennus on vain yksinkertaisesti ulkoisesti silmiin näkyvin laji jossa dopingia käytetään. Se mikä näkyy juoksijoilla nopeudessa, näkyy kehonrakentajilla lihasmassassa. Ja taviksen silmään se on tyrmistyttävää. Jos samanlainen nykyihanteista poikkeava friikkiömäisyys saataisiin näkymään jossain muussa lajissa niin veikkaisin että ihan saman turmion kokisivat monet muiden lajien edustajat.. Ei se tee niistä sen huonompia ihmisiä kuin muistakaan urheilijoista.
Onhan toi nyt ihan itsestään selvyys. Esimerkkinä otetaan amatööritaso ja Suomi. Kuinka monta vakavasti otettavaa urheilulajia ei kuulu adt:n alaisuuteen täällä? Ei kyllä tule muita vähänkään isomman mittakaavan lajeja mieleen kuin kehonrakennus ja pro-voimailu. Kehonrakennus kokeili sitä 90-luvulla, ja käryjä tuli kun sieniä sateella niin se kokeilu loppui lyhyeen. Kyllähän se jo kertoo siitä asenteesta, että kaiken voi vetää minkä haluaa. Itse olen lukuisia joukkuelajeja ja monenlaisia yksilölajeja harrastanut ja nähnyt joissakin lajeissa miten kansallinen kärki treenaa ja tekee, missään muualla kuin salimaailmassa en ole törmännyt roinaan. Käsittämätöntä miten kehonrakentajat selittelee käyttöään sillä, että sunnuntaiurheilijatkin douppaa muissa lajeissa, ilman minkäänlaista totuuspohjaa.
Lisäksi lihaksen kasvuun nähtävästi tuo lääkkeiden vaikutus on helvetillinen, monessa muussa lajissa vastaavaa hyötyä ei saisi. Voima ja kestävyyslajeissa on toki hyötyä myös melko paljon mahdollista saada. Mutta kyllä voimanostoliiton alasissa VN-kisoissa lahjakkaat ihan ok tuloksia tekee jos pro-voimailuun vertaa, mutta laitappa ammattilaiskehonrakentaja ja classic-overall voittaja vierekkäin, niin ero on käsittämätön.
Onhan sitä maailmalla muitakin "hevosurheilulajeja" kuten ammattilaispyöräily, amerikan ammattilaisliigat: NFL,NBA, NHL jne. Mutta nämä lajit eivät ole yhtäkuin kaikki urheilu. Tosin tour de francella sentään WADA testaa, ja huiput monesti jopa kärähtävät, eli testaus vissiinkin toimii. Vaikka se puhtaana urheileminen noiden lajien yhteydessä onkin täysi vitsi.
Eikä kyllä tule muuta lajia mieleen kuin kehonrakennus, jossa edes "piirikunnallisella tasolla" ei voisi pärjätä natuna

Mä ite oon keskinkertainen kansallisen tason penkkipunnertaja, ja esim. eilen klo 20:30 d-testaajat oli oven takana varottamatta. Kyllä voi kertoa, jos siinä olisi lääkeaineita rouhittu kaksin käsin, niin peli olisi selvä. Siitä vaan kokeilemaan, luulen että nämä harrastelijatestinkiertelijät laskisivat alleen tuossa tilanteessa, ja sitten seliteltäisi mikä meni vikaan kun kusi oli vähän turhan väkevää. Kaikkihan ne muut käyttää :face:
Classic-kehonrakentajana ym. saavuttamiasi tekoja arvostan kyllä, mutta ihmetyttää kyllä miten nuori kaveri voi olla noin sinisilmäinen lääkeasiasta kehonrakennuksen suhteen(jopa ihan harrastajatasolta lähtien). Eihän se välttämättä huonompia tee kuin muista urheilijoita, mutta eniten lääkeaineiden väärinkäyttöä harrastavia urheilijoita kyllä. Arvostus on ihan miltä kantilta sitä katsoo. Meinasin jättää kirjottamatta, mutta tässä jotain perusteluja kerta pyysit.