Nordic Fitness Expo 2016

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konaa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mielenkiintoista! Kenen finaalissa olleista olisit tiputtanut, ja mille sijalle olisit laittanut Kallion?

Näin jälkikäteen en lähtisi tiputtamaan enään ketään, mutta itse valintatilanteessa olisin laittanut Kallion Vainion edelle. Jos en väärin muista, niin heillä oli myös samat pistemäärät?

Itse fanitan Kalliota mutta tuossa ei kyllä tapahtunut millään tasolla vääryyttä tai oikeusmurhaa. Kunto oli auttamattoman pehmeä verrattuna muuhun lineuppiin. Paikan päällä nähtynä ero oli vielä suurempi kuin mitä videoista ja kuvista välittyy.

Oma kantani tulee selvästi esille tuosta Mika Nyyssölän blogikirjoituksesta lainatusta teksistä:

"Artturin osalta tässä vaiheessa on pakko mainita, että olisin oman makuni vuoksi nostanut miehen pelkästään noiden massojen vuoksi finaaliin. Vaikka Artturi olikin asteen liian sileä, tuollaista lihasmassaa ei yksinkertaisesti voi ohittaa helpolla. Ymmärrän kyllä syyt, miksi Artturi ei sinne sakkiin yltänyt. Kireys on niin kaikki kaikessa, mutta kun Artturilla on estetiikkakin niin kauniisti tallella, että silloin ei mielestäni änkyräkireä, mutta esteettisesti heikompilaatuinen fysiikka saisi mennä ohi. Tämä siis minun mielipiteeni."

Eli myös minun mielestä kireys meni huomattavan suuren massan ja estetiikan edelle ja huonompi fysiikka voitti. Vaikka Artturi ei ollut kireä, niin ei hän kuitenkaan niin löysä ollut, etteikö olisi mahtunut kuuden parhaan joukkoon, kun kokonaisuus otetaan huomioon. Mutta nyt ratkaisi vain pelkkä kireys. Mielestäni tässä tapahtui se vääryys. Myös kokonaisuus pitäisi huomioida.

Näin jälkikäteen en lähtisi tiputtamaan enään ketään, mutta itse valintatilanteessa olisin laittanut Kallion Vainion edelle. Jos en väärin muista, niin heillä oli myös samat pistemäärät?
Eli myös minun mielestä kireys meni huomattavan suuren massan ja estetiikan edelle ja huonompi fysiikka voitti. Vaikka Artturi ei ollut kireä, niin ei hän kuitenkaan niin löysä ollut, etteikö olisi mahtunut kuuden parhaan joukkoon, kun kokonaisuus otetaan huomioon. Mutta nyt ratkaisi vain pelkkä kireys. Mielestäni tässä tapahtui se vääryys. Myös kokonaisuus pitäisi huomioida.

Kohdasta 7:50 eteenpäin.

Niin ja esimerkiksi Katajan mielestä Kallio oli oikeutetusti ulkona finaalista. Tuohon finaalijoukkoon, (niin vaikeaa kuin sun onkaan myöntää) niin Artturi oli löysä. Livenä nähtynä se ero on huomattavasti suurempi kuin mitä kuvista ja videoista tulee esille. Ei siinä auta vaikka olisit kuinka iso jos lihasten yksityiskohdat ei erotu verrattuna vieressä seisovaan "pienempään" kaveriin. Mä fanitan itsekin Artturia ja toivon todella että tuo vielä jossain vaiheessa lavalle änkyräkireän paketin.

NFE2016-1339.jpg

Joo, löyty..Ruotsissa Alingsåsissa näköjään. Eikö tosiaan oo muita menossa?? Oikeesti?? Mitenköhän toi liitto on valinnut ketään osallistumaan??

PM-kilpailun karsintakriteerinä on SM-kilpailussa kilpaileminen. Ja tässä on osallistujalista.

Sini Lehtonen, Body Fitness +163 cm
Olli Kiviniemi classic bodybuilding +183
Heidi Jormanainen, Bikini fitness -163cm
Silja Pihlaja, Bikini Fitness 171
Laura Paavola, Bikini fitness -172
Laura Pelkonen, Bikini Fitness -168 cm
Sanna Kankaanranta, Body fitness -168
Toni Syrjänen classic bodybuilding +180cm
Joonas Leppänen Men’s Physique -178
Sonja-Sofia Rannanjärvi, body fitness – 163 cm
Meeri Mäenpää, body fitness – 163 cm
Harriet Lönnqvist, body fitness – 163 cm
Sini Lehtonen, Body Fitness +163 cm
Heidi Jormanainen, bikini fitness -163cm
Maiju Minea Aalto, body fitness – 163 cm
Victoria Sippus, bikini fitness – 163 cm
Arto Vainio, Bodybuilding + 100 kg

En ollut paikan päällä mutta mielipiteeni superista kerron silti.

Mielestäni videoiden ja kuvien mukaan sijoitukset kokolailla ihan oikein.

Vainio, ei mikään poikanen enään ja aloitti hienon kilpauransa vasta vanhemmalla iällä. Tulee aina kireenä lavalle kuten pitääkin, etureisien malli hiukka iskee silmiin.

Ovaskainen, isot kädet ja olkapäät. Muun kehon kun saa samalle tasolle, niin olisi melko massiivinen äijä. Edestä päin aina paljon parempi kuin takaa. Reidet ja takaa kaikki kuntoon, niin paketti on paljon kovempi. Hitusen lisää kireyttä (täältä kotisohvalta se on helppo sanoo :) )

Jaukkuri, sarjan eniten kehonrakentajan näköinen (no joo peter kans). Jos joku näistä finaalin äijistä pärjää kansainvälisestikin, niin uskon, että Samilla on siihen muutaman vuoden päästä suurin mahdollisuus. Nyt vaan se tyräleikkaus!!!! Lisää lihaa ja alakertaa hiukka enempi.

Kujala, tasaisen hyvä, mutta tuollainen pygmi raskaaseen sarjaan. SM-tason kehonrakentaja, ei todellakaan kannata haaveilla ammattilaisuutta. Tai haaveilla voi, mutta jaettu sija 16 ei ketään kiinnosta.

Wilenius, veikkasin voittajaksi, mutta aina se ei oo niin helppoo. Ei Peteristä paljon huonoo voi sanoo, lihasta oikeisiin paikoihin lisää (ainakin ojentaja edelleen).

Halmo, mestari tänään!!. Onnittelut!! Tasaisen hyvä kaikessa. Ei heikkouksia. Lisää vaan lihaa (esim. olkapäät vielä pyöreemmiksi!!)

(y)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom