Nopeusvoima->pienet lihakset?

Eli reenini ykkössijalla on penkkilihaksen vahvistaminen. :D Nyt on vaan alkanut migreeni iskeä noista helvetin pienistä käsistä. Hauiksen treenaamisen olen nyt suurinpiirtein sisäistänyt, mutta ojentajat eivät ymmärrä kasvaa. Ojentajan alaosassa on kyllä tavaraa, mutta yläosasta(mittauskohdasta) puuttuu pattia.

Kysymys kuuluu: kun teen normaalisti käsipäiväni pohjalle nopeusvoimapenkin häiritseekö se ojentajan optimaalista kasvattamista? Jotenkin tuntuu ettei ojentajan kookkain osa tule edes niin kipeäksi kuin tuo kyynärpään vierusta. Tai se ei siis tunnu vastaavan reeniin. Eli teenkö nopeusvoimatreenit vai kannattaako kokeilla pure bodyreeniä käsille?

Originally posted by Krusifiksi
Eli reenini ykkössijalla on penkkilihaksen vahvistaminen. :D Nyt on vaan alkanut migreeni iskeä noista helvetin pienistä käsistä. Hauiksen treenaamisen olen nyt suurinpiirtein sisäistänyt, mutta ojentajat eivät ymmärrä kasvaa. Ojentajan alaosassa on kyllä tavaraa, mutta yläosasta(mittauskohdasta) puuttuu pattia.

Kysymys kuuluu: kun teen normaalisti käsipäiväni pohjalle nopeusvoimapenkin häiritseekö se ojentajan optimaalista kasvattamista? Jotenkin tuntuu ettei ojentajan kookkain osa tule edes niin kipeäksi kuin tuo kyynärpään vierusta. Tai se ei siis tunnu vastaavan reeniin. Eli teenkö nopeusvoimatreenit vai kannattaako kokeilla pure bodyreeniä käsille?

Miten ojentajat sitten treenaat? Mä teen maksimipäivänä ja nopeuspäivänä ojentajat aina kovaa. Nopeuspäivänä se ero, että teen pidempiä sarjoja ja lyhyemmät palautukset. Kokoa tullut ihan kivasti, vaikka pienet edelleen onkin.
Toisin sanoen aika bodaustyylisesti menee ojentajat.
Sori, nyt tulee ojentajat 3 kertaa viikossa. :)

Re: Re: Nopeusvoima->pienet lihakset?

Originally posted by Raven
Miten ojentajat sitten treenaat?

Tuo tosiaan unohtui mainita.

Reenijako on normaali viikon päivien kanssa naimisissa oleva:
MA Rinta, olkapäät TI Reidet, pohkeet TO Kädet(aluksi nopeusv.), PE Selkä

Periaatteessa ohjelma on muokattavissa, mutta olkapäille pitää jättää lepoa.

Ojentajille olen nyt tehnyt ojentajataljan, ranskalaiset(yleensä kp), aina kun on kestänyt kapeaa penkkiä ja nyt heitin taas pitkästä aikaa dipin kehiin. Sarjoja 1-3, kohtuu palautukset ja 6-10 toistoa painoilla joilla ei kuitenkaan tarvi riuhtoa, dipissä olen tehnyt omalla painolla tietenkin pidempää sarjaa.

Tässä muutes kun asiaa ajattelee, niin olen aina ojentajia tehdessäni keskittynyt liikkeen alkuosaan(penkin vaikeimpaan vaikeeseen), mahtaako tämä vaikuttaa. Eli pitäisikö pumppailla hitaammalla liikkeellä?

Re: Re: Re: Nopeusvoima->pienet lihakset?

Tuo tosiaan unohtui mainita.

Reenijako on normaali viikon päivien kanssa naimisissa oleva:
MA Rinta, olkapäät TI Reidet, pohkeet TO Kädet(aluksi nopeusv.), PE Selkä

Periaatteessa ohjelma on muokattavissa, mutta olkapäille pitää jättää lepoa.

Ojentajille olen nyt tehnyt ojentajataljan, ranskalaiset(yleensä kp), aina kun on kestänyt kapeaa penkkiä ja nyt heitin taas pitkästä aikaa dipin kehiin. Sarjoja 1-3, kohtuu palautukset ja 6-10 toistoa painoilla joilla ei kuitenkaan tarvi riuhtoa, dipissä olen tehnyt omalla painolla tietenkin pidempää sarjaa.

Tässä muutes kun asiaa ajattelee, niin olen aina ojentajia tehdessäni keskittynyt liikkeen alkuosaan(penkin vaikeimpaan vaikeeseen), mahtaako tämä vaikuttaa. Eli pitäisikö pumppailla hitaammalla liikkeellä?

Hitaammat/kevyemmät liikkeet vois olla yks keino, kannattaa ainakin kokeilla. Aika usein ne ottaa juuri ojentajan yläosaan. Itsellä ottaa tuo raskaammat alaosaan ja siihen tee lisäksi jotain "pienempiä" liikkeitä ottamaan yläosaan.

Re: Re: Re: Re: Nopeusvoima->pienet lihakset?

Originally posted by Raven
Hitaammat/kevyemmät liikkeet vois olla yks keino, kannattaa ainakin kokeilla. Aika usein ne ottaa juuri ojentajan yläosaan. Itsellä ottaa tuo raskaammat alaosaan ja siihen tee lisäksi jotain "pienempiä" liikkeitä ottamaan yläosaan.

Nyt tosiaan tuntuu ojentajien yläosassakin jotain, jotenkin kai se viime viikosta kertautuu, kun tein dippiä viimeisenä liikkeenä 3x15 tosiaankin keskittymällä lihakseen.

Mutta mitä mieltä olet tuosta nopeusvoimaharjoittelusta? Jätänkö väliin kokeilun ajaksi? Se kuitenkin verottaa parasta terää.

Re: Re: Re: Re: Re: Nopeusvoima->pienet lihakset?

Mutta mitä mieltä olet tuosta nopeusvoimaharjoittelusta? Jätänkö väliin kokeilun ajaksi? Se kuitenkin verottaa parasta terää.

Hmm.. pahan kyllä heitit.. :)

Ite en jättäis pois, koska ei nopeusvoimatreeni nyt niin kovin raskas kuitenkaan ole.

Edit: millaista nopeusvoimatreeniä vedät?

Otan 8x3x60% sen hetkisestä maksimista. En käytä paitaa. Neljä eri oteleveyttä, 2 srj kullakin. Nostoissa hidas lasku, pysäytys ja täysillä ylös, vähän omaa variaatiota, mutta kun tuolla tyylillä saa tekniikan pysymään kasassa pikkupainoilla, pysyy se myös isoilla.

Tänään tein käsitreenin ilman nopeusvoimaa. Keskityin hitaampaan liikkeeseen ja varsinkin liikkeiden loppuvaiheiseen. Ja voi jumanzuikka mikä tunne ja pumppi... Vähensin esim. kapeassa penkissä 10 kg sarjapainosta ja tein vielä toiston vähemmän, tästä huolimatta kädet on juuri tällä hetkellä reenatumman tuntuiset kuin ikinä, ei enää pikku tunnetta kyynärpään lähellä vaan koko ojentajan kattava polte. Taisin nähdä valon.

Pitää kuitenkin malttaa ensi viikkoon, tahtoo olla, että aina kun löytää jotain uutta, palaa seuraavassa reenissä maan pinnalle. Joka tapauksessa jätän tuon nopeusvoiman reenailun seuraavan 5 viikon ajaksi, sillä edellytyksellä, että ensi viikolla fiilikset on samat.

Siis jos nyt tekee käsipäivänä nopeuspenaa vaikka sen 8x3x60%niin kuinka monta satsia voi vielä ottaa ojentajille ettei käy liian raskaaksi.:whip:

Jos vedät perus wsb-treeniä, niin nopeuspäivänä treenaat ojentajat kunnolla volyymipainotteisesti, eli kevyemmät painot ja pumppailet monta pitkää sarjaa(ranskikset 4-6X8-15,tms)

ja penan voimapäivänä lyhempää sarjaa, isommat painot.

Yli puoli vuotta oon treenannut noin ja hyvin on ojentajat turvonneet.

Kyl ne kasvaa

Ojentajathan kasvaa kaikkein helpoiten

ranskalainen punnerrus on todella hyvä liike ja kannattaa ottaa. 1 käden ojentaja liike apu liikkeeks. ne tepsii

Back
Ylös Bottom