Nopeet kysymykset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittelija, kuten varmaan kysymysten laadustakin arvaatte. Moni kirjottaa että etsi foorumista, mut mä taidan olla sen verran tomppeli et en löytäny vastausta mun pulmiin, joten voisko joku edes vihjasta...?
1. Jos ostan Evolution Casein1 proteiinijauhetta, sekä Evolution Crea -kreatiinia, niin tehdäänkö niistä yhdessä palautusjuoma?, vai onko palautusjuoma ostettava myös erikseen?

2. Tajusin että palautusjuoma nautitaan treenin jälkeen, mutta onko proteiini tarkoitettu nautittavaksi ennen treeniä, tai mihin aikaan päivästä vaan?

3. Milloinkas sitte sitä kreatiinia nautitaan, jos se ei siihen palkkariin mee?

Kiitos etukäteen viisaudestanne, pahoittelen tyhmyyttäni! :(

Kaseiini on huono proteiini palautukseen. Osta jotain heraprotskua ja maltoa ja tee niistä palautusjuoma. Suhteet vaikka 1:1 tai 1:2. protsku tuossa tuo eka numero.

Palautusjuoma vedetään mahd. nopeasti treenin jälkeen. Ennen treeniä voi ottaa pienehkön hera-annoksen. 15-60min ennen treeniä. Protskua voi käyttää välipalana, jolloin se otetaan joinakin hyvinä väleinä tavallisen ruuan korvikkeena.

Ei kai sillä kreatiinin ottamisajankohdallla ole suurempaa merkitystä. Ota kun jaksat.

Ei kannata tuhlata rahojaan mihinkään kalliisiin erikoispulvereihin. Osta vain halvinta heraproteiinia ja maltoa mitä löydät. Desi molempia ja sekoitus veteen. Se että vetää jotain pilkottuja yms. turbokalliita proteiineja, ei kasvata sua pitkällä tähtäimellä yhtään sen enempää kuin että vedät sitä halvinta heraa. Tosiasia mitä monet ei vieläkään usko, on se että suuri osa tuosta nopeammin imeytyvästä tavarasta käytetään glykogeeni-varastojen täydennykseen. Se on elimistön korjausprioriteetissa ennen soluvaurioiden korjausta. Paras ja halvin tapa varmistaa että verenkierrossa on noita aminohappoja heti treenin jälkeen (ja aikana), on ottaa noin puoli tuntia ennen treeniä 10g-20g annos heraproteiinia, reilun vesimäärän kera. Noin laimea liuos imeytyy (proteiinin rasvaprosentista riippuen) n.20min-1h. Noiden aminohappojen (eli siis proteiinin osien) on tarkoitus paikata niitä treenissä syntyneitä soluvaurioita, mutta koska elimistösi (ja minun) on tyhmä, niin se rakenteleekin vähän ylimääräistä, ja siitä seuraa sitten lihaskasvu. Kreatiini laitetaan palautus juomaan! Voit ottaa sitä myös pitkin päivää, esim. n.1h isomman aterian jälkeen.
Niin ja et ole tyhmä, kaikki meistä ovat joskus olleet aloittelijoita, eikä kukaan tiedä kaikkea, jotkut ei tiedä mitään! :rock:

Kiitoksia!!

Kiitti paljon neuvoista. Toi jeesas mua tosi paljon!! Noi palautusjuoma jutut/proteiinit/kreatiinit oli vähä epäselviä, mut nyt tuli täys selvyys siihenkin. Illanjatkoja! :kippis1:

Ja tuohon vielä lisätäkseni, että syö proteiinipitoisia ruokia pitkin päivää. Kaseiini käy juuri hyvin esim. ateriankorvikkeisiin, koska imeytyy hitaasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom