Nopeaa lihaskuntoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 63044
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Deleted member 63044

Olen 20-vuotias mies, pituutta 190 cm ja painoa 75 kg. Nyt on tasan viisi viikkoa aikaa ja pitäisi seuraavanlaisia tuloksia saada aikaan.

Penkkipunnerruksessa 25 kertaa 45 kg/min
Istuuman nousuja 34 kertaa/min
Käsinkohonta 6 kertaa vastaotteella
Jalkakyykky 23 kertaa 45 kg/min.

Tämän hetken kunto on sellainen, että istumaan nousut onnistuvat, käsinkohonnassa menee 2 kertaa, penkkipunnerruksessa 7 kertaa ja jalkakyykyssä 10 kertaa.

Kysymys kuuluukin, että onko viidessä viikossa mahdollista saada tarvittavat tulokset aikaiseksi ja jos on, niin mitä se vaatii?

Olen valmis tekemään lähes minkälaista ohjelmaa vain ja syömään kaikkia tarvittavia lisäravinteita, jotta saisin tulokset saavutettua.

En nyt ole itse mikään paras neuvoja koska olen itse melko aloittelija, mutta itse lähtisin luultavasti treenaamaan niin, että laittaisin sellaiset painot joilla saan juuri ja juuri tarvittavan määrän toistoja vaaditussa ajassa, ja nostaisin joka viikko (tai aina kun edellinen treeni on onnistunut kokonaan) 2,5kg painoja tavoitteena sama toistomäärä samassa ajassa. Jos et ole treenannut paljoakaan, tulee tuloksia todella nopeasti ja voit hyvinkin päästä tavoitteeseesi ilman sen kummempia kikkailuja tai lisäravinteita.

Käsikohonnat voivat olla vaikeampi juttu, vaikka niissäkin nopeasti kehittyy. Niitä voisi treenata vaikka kaksi sarjaa joka kerta, ensimmäisellä viikolla 2 ja 1, toisella viikolla 2 ja 2, kolmannella 3 ja 2, neljännellä 3 ja 3 jne... jos tuntuu että pystyisit nostamaan sarjapituuksia nopeammin, nosta.

Ja treenipäiviä voisi olla 2-3/vko ja joka treenissä jokaista mainitsemaasi liikettä 2 sarjaa+lämmittelyt.

Pääasia että treenaaminen on järjestelmällistä, eikä jokakerta eri sarjamäärät, toistomäärät, liikkeet ja painot. 5viikkoa on sen verran lyhyt aika ettei siinä tarvita vielä vaihtelua takaamaan kehitystä.

Muistaa vain syödä tarpeeksi terveellistä perusruokaa (tonnikalasta, maitorahkasta ja raejuustosta saa helppoa lisäproteiinia) ja jos lisäravinteita tahtoo käyttää, voisi annos Evolutionin Phase 3 heti treenin jälkeen olla hyvä idea, koska se sisältää kreatiinia, joka saattaa tuoda lisäpotkua lyhyisiin sarjoihin (Käsikohonnat)

Viisaammat saa korjailla jos kuulostaa olevan aivan päin hel*****ä

E: Jos tuntuu että tarvitsisi vielä lisää potkua, saattaa(huom SAATTAA) beeta-alaniini lisäravinne auttaa pitkissä sarjoissa jaksamaan loppuun asti. Itselläni ei kylläkään ole kokemusta ja onhan tuollainen kikkailu loppuviimeksi aika hifistelyä mutta tulipahan mainittua. Myös iso kuppi vahvaa kahvia piristää mukavasti ennen treeniä.

Poliisikouluunko meinasit hakea, eikös siellä ole just noi testit?

Aika kehnoilla pohjilla kyllä olet matkassa,...

Epäilen, että kaveri on yrittämässä Pelastusopistoon. Syksyn haun loppumiseen on se viisi viikkoa ja noi liikkeet sekä toistot on opiston fyysisentestin minimirajat.

Epäilen, että kaveri on yrittämässä Pelastusopistoon. Syksyn haun loppumiseen on se viisi viikkoa ja noi liikkeet sekä toistot on opiston fyysisentestin minimirajat.

Offtopic, mutta mitkä on sitte max rajat, mistä saa maksimi pisteet?

Enpä tiedä, 5 viikkoa on aika lyhyt aika jos lähdetään noilta tasoilta, ja pitäisi käytännössä 2-3 kertaistaa tulokset. Paljon aikaisemmin olisi pitänyt lihaskuntotreeni aloittaa, mutta kait se vieläkin on mahdollista, ainakin hermotuksen parantamisella noita tuloksia pystyisi nostamaan mutta tuskin sekään auttaa noin suureen eroon. Ajat todennäköisesti itsesi vain ylikuntoon jos paahdat 5x viikossa noita liikkeitä, eli et voi treenata niin paljon kuin haluaisit.
Itse lähtisin pumppaamaan hieman noita vaadittuja pienemmillä ja pyrikisin noihin tarvittaviin tuloksiin, siitä sitten painoja lisää.
Aika vaikealta tehtävältä tuo kyllä vaikuttaa, ikävä kyllä.

Luulisi, että noi käsinkohonnat pitäs nousta aika nopeesti pienellä vaivalla mut ton penkin ja kyykyn eteen joudut kyllä tekemään töitä aika paljon jos meinaat ehtiä..Treeniä vaan kovasti ja syöt tosi hyvin niin jaksat treenata kovasti. Tsemppiä! Tai sitte suosiolla odotat seuraavaan hakuun ja alotat treenaamisen vähän aikaisemmin.:whip:

Varsinkin toi pena kuulostaa aika mission impossiblelt

Offtopic, mutta mitkä on sitte max rajat, mistä saa maksimi pisteet?

Offtopic jatkuu:

Penkkipunnerruksessa 45 kg/min: Minimivaatimus: 25 kertaa, +0,125 pistettä: 30 kertaa, +0,25 pistettä (maksimivaatimus): 38 toistoa

Istuuman nousuja kertaa/min: Minimivaatimus: 34 toistoa, +0,125 pistettä: 43 toistoa, +0,25 pistettä (maksimivaatimus): 48 toistoa

Käsinkohonta vastaotteella: Minimivaatimus: 6 kertaa, +0,125 pistettä: 10 kertaa, +0,25 pistettä (maksimivaatimus): 14 kertaa

Jalkakyykky 45 kg/min: Minimivaatimus: 23 kertaa, +0,125 pistettä: 30 toistoa, +0,25 pistettä (maksimivaatimus): 34 toistoa.

Yhteensä voi saada 1 lisäpisteen, jos kaikista saa täydet. 1.5 vuotta sitten kokeilin huvikseni pääsisinkö kouluun sisään ja näistä testeistä sain kaikista muista täydet, paitsi siitä mikä piti olla vahvin. Penkistä sain 37 toistoa, eli yhdestä jäi vajaaksi. :hyper:
Nyt olis tarkoitus uudestaan kokeilla ja nämä 1.5 vuotta on tullut täysiä treenattua, joten ei pitäisi mikään noista enään olla ongelma. :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom