Nopea vs. perinteinen hidas dieetti

Ninda: Jos peruskulutuksesi on jo 1600 kieppeissä, ja lisäksi sauvakävelet ja kenties hyötyliikut senkin päälle, saatat hyvin olla jopa 2000 kalorin tuntumassa. Näin ollen tuntuisi loogiselta pitää tavoitekaloreita välillä 1500-1700 kcal? (Vrt. tuo "Mieli kireenä, kroppa ei"-threadia) Protskut ja rasvat vaan kunniaan!.

Ok.
Mulla vain tosiaan sotki tuo peruskulutuskäsite.
Kun ensiksi oikeasti ajattelin peruspäivänä kuluttavani sen 1600 kcal, vaikka vain istuisin. Nooh, järkevämpää on jokin 1890 kcal.
Siihen sitten liikunnat päälle, niin tosiaan kuluu varmaan jotain 2000 kcal.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen dieettaillut nyt 10 viikkoa ja painoa lähtenyt 6kg. -500...-600kcal:lla olen mennyt koko ajan. Digitaalivaaka + kalorilaskuri käytössä. Vyötärö kaventunut 7cm, käsivarsi pysynyt samana. Tuloksissa salilla ei valittamista. Vielä istuessa makkarat tulevat esille, joten joku 4kg vielä pitäisi dieetata. 3-4 kertaa viikossa käyty salilla + 2-3 aerobista.

Lähtömitat 184cm/87.1kg.

Nyt tässä vaiheessa dieettiä on tarkoitus kiristää vauhtia, -700kcal:lla vedän dieetin loppuun. Kysymys: Miten ihmeessä voitte vetää jotain -1000kcal päivävauhtia? Itsellä tuntuu jo toi -500kcal melko pahalta (nälkä koko ajan). Etenkin nämä lepopäivät, kun mitään liikuntaa ei tule tehtyä -> Ei saa syödä niin paljoa.

Onko teillä joku kikka käytössä, kun monet täällä sanoo, ettei nälkä vaivaa? Tiedän, ja käytössä ovat seuraavat kikat: vettä juon paljon, ja syön 3 tunnin välein. Makroravinnesuhteilla n. 35/35/30 olen vetänyt.

Syöttekö paljon kasviksia päivässä, vai miten ihmeessä voitte elää tollasilla lukemilla? Vai kestättekö vaan karusti nälän?

Ja jos syötte kasviksia/vihanneksia, voitteko suositella jotain mitkä saa myös syötyä alas? (Jotain apetit kasvissuikaleita olen kokeillut, sekä wok-vihanneksia ja eihän ne nyt mitään herkkua ole).

Pistän vielä loppuun tyypillisen päivän syömiset:

Aamupala:
- American Pro Whey (maustamaton) 40g 168 kcal
- Kaurahiutale 40g 142 kcal
- Monivitamiinitabu

Lounas:
- Naudan paistijauheliha 133g 202 kcal
- Täysjyvä makaroni (Torino) 40g 132 kcal
- Tomaattimurska,(Pirkka), 53g 22kcal

Päivällinen1:

Päivällinen2:

Iltapala:
- Maitorahka, 0,2% (Ehrmann) 250g 143 kcal
- Rypsiöljy kylmäpuristettu 7g 62 kcal

Yht: 1586 kcal p163g/hh123g/r49g 41%/31%/28%

Itse olen dieettaillut nyt 10 viikkoa ja painoa lähtenyt 6kg. -500...-600kcal:lla olen mennyt koko ajan. Digitaalivaaka + kalorilaskuri käytössä. Vyötärö kaventunut 7cm, käsivarsi pysynyt samana. Tuloksissa salilla ei valittamista. Vielä istuessa makkarat tulevat esille, joten joku 4kg vielä pitäisi dieetata. 3-4 kertaa viikossa käyty salilla + 2-3 aerobista.

Lähtömitat 184cm/87.1kg.

Nyt tässä vaiheessa dieettiä on tarkoitus kiristää vauhtia, -700kcal:lla vedän dieetin loppuun. Kysymys: Miten ihmeessä voitte vetää jotain -1000kcal päivävauhtia? Itsellä tuntuu jo toi -500kcal melko pahalta (nälkä koko ajan). Etenkin nämä lepopäivät, kun mitään liikuntaa ei tule tehtyä -> Ei saa syödä niin paljoa.

Onko teillä joku kikka käytössä, kun monet täällä sanoo, ettei nälkä vaivaa? Tiedän, ja käytössä ovat seuraavat kikat: vettä juon paljon, ja syön 3 tunnin välein. Makroravinnesuhteilla n. 35/35/30 olen vetänyt.

Syöttekö paljon kasviksia päivässä, vai miten ihmeessä voitte elää tollasilla lukemilla? Vai kestättekö vaan karusti nälän?

Ja jos syötte kasviksia/vihanneksia, voitteko suositella jotain mitkä saa myös syötyä alas? (Jotain apetit kasvissuikaleita olen kokeillut, sekä wok-vihanneksia ja eihän ne nyt mitään herkkua ole).

Pistän vielä loppuun tyypillisen päivän syömiset:

Aamupala:
- American Pro Whey (maustamaton) 40g 168 kcal
- Kaurahiutale 40g 142 kcal
- Monivitamiinitabu

Lounas:

Päivällinen1:

Päivällinen2:

Iltapala:
- Maitorahka, 0,2% (Ehrmann) 250g 143 kcal
- Rypsiöljy kylmäpuristettu 7g 62 kcal

Dieettaa ilman hiilareita kokeeksi jos on näitä nälkäongelmia :)

Jos hiilareilla ei ole väliä niin vedä ihan tavallisia tomaatteja mieluummin (vaikkei niistäkään hirveesti tule). Hemmetin hyviä ja menee alas siivuttaen safkan päälle - varsinkin jauhelihapastan kanssa. Ja tosiaan kun hiilareilla ei ole paskan väliä niin mun mielestä tomaatit on loistavia, ulkolaisia melkeen joudut ostamaan, tai voit alkaa kypsyttämään kotimaisiakin sikahinnalla kotona, whaever. :D

Kurkku on toinen mut kyllästyy nopeesti. Monipuolisuus vois olla kova sana vihanneksissa, ja muutenkin dieetillä. Tohon sun safkaan menis nopeesti kyllä halut itellä ainakin. Ja meinaa muutenkin mennä mulla vaihtelevasti. :D Vetäisin pari hiukan isompaa ateriaa, ja sit yhen pienemmän illalla ennen rahkaa (aka päivällinen 2 kohdalla). Vaikka kananmunia ni saa vähän rasvaa samalla. Tekee peruskunnon "lätyn", iskee valkuaisia kehiin ni saa kunnolla prodet täyteen, mut samalla säätelee keltuaisista haluaman määrän rasvaa.

Rasvan lisääminen ainakin auttaa nälän poissapitoon. Mut jos taas tykkäät noin paljon aerobista (Huom! Vaan mun mielestä :D) ni ei ehkä kannata hiilareita hirveesti laskea. Ja jos homma muuten toimii ni mikä siinä. Komeesti oot dieetannut, älä nyt enempiä ainakaan laske kaloreita, tai jos on jotkut kovat tärskyt tiedossa et pitää nopeuttaa. ;)

Niinjoo, ootko laskenut paistorasvat mukaan? Jos noiden lihojen kanssa ei tarvitse, mut silti. Mut tuskinpa hirveesti tahtia haittais, päinvastoin jos heittäisit rasvaa pannulle tai tohon iltapalalle mieluiten enempi.

E:
Dieettaa ilman hiilareita kokeeksi jos on näitä nälkäongelmia

Jaaha, sieltä sitä tultiin... Homma kulkee kaverilla vaikkei kasviksista tietoakaan millä vois auttaa helvetisti asiaan eli nälkään, ja hiilarit pitäs heittää mäkeen vaikka aerobista on mukavasti mukana... ;) The big truth.

Jos hiilareilla ei ole väliä niin vedä ihan tavallisia tomaatteja mieluummin (vaikkei niistäkään hirveesti tule).

Vaikka kananmunia ni saa vähän rasvaa samalla. Tekee peruskunnon "lätyn", iskee valkuaisia kehiin ni saa kunnolla prodet täyteen, mut samalla säätelee keltuaisista haluaman määrän rasvaa.

Tomaatit ja kananmunat lähtee testiin heti huomenna, kiitos niistä :) Vois muutenkin kokeilla puottaa hiilareita alemmas, kun toi aerobinen näillä pakkasilla vähentyy huomattavasti. p40/hh20/r40 suhteilla jos alkais paukuttaan, ei varmaan pahasti menis metsään?

Rasvaa paistamisessa en käytä ollenkaan.

Kysymys: Miten ihmeessä voitte vetää jotain -1000kcal päivävauhtia? Itsellä tuntuu jo toi -500kcal melko pahalta (nälkä koko ajan). Etenkin nämä lepopäivät, kun mitään liikuntaa ei tule tehtyä -> Ei saa syödä niin paljoa.

Minä taas on tuuminut samaa toisinpäin, mulla tuntuu olevan näin että jos syö miten pienen tahansa määrän ruokaa, oli se vaikka yksi omena tai leivänpala - nälkää ei näy tuntikausiin. Sillon kun on pudotella yrittänyt ja tarkasti laskenut vaikkapa -800kcal, ei missään kohti ole oikein tullut nälkä - ja mieli taas sanoo että jos ei nälkä vaivaa niin ei siinä voi sillon dieettikään olla kyseessä. :D

Niin tai näin, aina väärinpäin..

Pisti silmään, pitkä mies ja painoa alussa vajaata 90kg, kuinka -500 kalorisi voivat olla noin alhaiset? :wtf: Varsinkin tuolla liikuntamäärällä.

Pisti silmään, pitkä mies ja painoa alussa vajaata 90kg, kuinka -500 kalorisi voivat olla noin alhaiset? :wtf: Varsinkin tuolla liikuntamäärällä.

Tuo on lepopäivän syömiset. 2233kcal on peruskulutus kalorilaskurin mukaan ja se on näyttäny pitävän suht hyvin paikkansakin. Tietenkin sali- ja muina urheilupäivinä syödään se pari tuhatta kaloria.

Miten saan selville oman peruskulutukseni? Ikä 27 ja painoa 88,5Kg ja ylimääräistä vatsan alueella riittää:)

Olen syönyt muutaman viikon n.2100Kcal/päivä ja liikuntaa (salilla käyntiä) harrastan 5-6 kertaa viikossa. Paino ei ole pudonnut grammaakaan.
Ruokia seuraan tarkasti kalorilaskurilla ja en käytä karkkeja, limppareita, ym turhaa.

Miten saan selville oman peruskulutukseni? Ikä 27 ja painoa 88,5Kg ja ylimääräistä vatsan alueella riittää:)

Olen syönyt muutaman viikon n.2100Kcal/päivä ja liikuntaa (salilla käyntiä) harrastan 5-6 kertaa viikossa. Paino ei ole pudonnut grammaakaan.
Ruokia seuraan tarkasti kalorilaskurilla ja en käytä karkkeja, limppareita, ym turhaa.

Pidät tarkkaa kirjaa syömisistä ja punnitset itsesi joka aamu. Täyttelet kaloreita ja mielellään myös makroravinnejakaumaa exeliin ja piirrät vielä käyrää aamupunnituksista, niin saat selville oikean energiankulutuksesi ja sopivan sapuskamäärän painon pudottamiseen. Itse pari vuotta sitten pudottelin samoista painolukemista kymmenisen kiloa ja päivittäiset kalorit olivat siinä 1400-1800. Jos tuon päälle meni niin ei panokaan pudonnut. Loppujen lopuksi pirun pienillä kaloreilla on raavaankin miehen mentävä, jos aikoo läskiä vähentää. Etenkin jos ei tee raskasta fyysistä työtä. Tunnin salitreeni ei paljoa energiaa kuluta.

Pidät tarkkaa kirjaa syömisistä ja punnitset itsesi joka aamu. Täyttelet kaloreita ja mielellään myös makroravinnejakaumaa exeliin ja piirrät vielä käyrää aamupunnituksista, niin saat selville oikean energiankulutuksesi ja sopivan sapuskamäärän painon pudottamiseen. Itse pari vuotta sitten pudottelin samoista painolukemista kymmenisen kiloa ja päivittäiset kalorit olivat siinä 1400-1800. Jos tuon päälle meni niin ei panokaan pudonnut. Loppujen lopuksi pirun pienillä kaloreilla on raavaankin miehen mentävä, jos aikoo läskiä vähentää. Etenkin jos ei tee raskasta fyysistä työtä. Tunnin salitreeni ei paljoa energiaa kuluta.

Aiheen ekalla sivulla oli juuri puhetta että 88-kioselle 2000 kcal olisi liian vähän, mutta tosiaan se vaihtee suuresti päivän liikunnan mukaan.

Helposti niitä kaloreita kuluu, en ymmärrä naisten laihdutusongelmia :) Tosin itse pystyisin elämään alle 1000kcal päivä, söisi kokopäivän vain maitorahkoja, en suosittele :D

Talvella kun kovalla temmolla tekee lumitöitä, niin varmaan se 1000kcal kuluu tunnissa, ja alaselkä huutaa leipää...

Suositut

Back
Ylös Bottom