"Nopea" penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tappara
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by andor
Jos teette nopeuspenkin ojentajapäivänä niin teettekö sen lisäksi vielä kapean penkin ojentajille? Kannattaisko tehä? Nopeuspenkkiä teen 8*3*50%.
kapea penkki kannattaa säästää ennemmin maksimivoimaliikkeeksi penkkipäivälle. tee jotain pilipaliliikkeitä nopeuspenkin jälkeen

Originally posted by beginner
kapea penkki kannattaa säästää ennemmin maksimivoimaliikkeeksi penkkipäivälle. tee jotain pilipaliliikkeitä nopeuspenkin jälkeen

Meinaatko että tekisin sit rintapäivänä kapeeta ja myös normaalia penkkiä?

Tee pelkästään se kapee penkki maksimiin asti ja päälle joku ojentaja liike esim. ranskalainenpunnerrus sarjat 5*5.

Originally posted by andor
Meinaatko että tekisin sit rintapäivänä kapeeta ja myös normaalia penkkiä?
kapea penkki, vinopenkki käsipainoilla ja joku eristävä liike (tai 2) vois toimia sulla rintapäivänä. ei tota kapeeta penkkiä kyllä kannata rintapäivänä tehdä kun joka kolmas tai neljäs viikko

Voimanostajilla ei yleensä ole mitään rinta ym. päiviä vaan se on penkkipäivä. Silloin otetaan Penkille max -voimaliike + apuliikkeet, mitkä on yleensä ojentajaa ja olkapäitä, silloin tällöin rintaa ja yläselkää.

Originally posted by strong
Miksi?
kuten tossa jo tuli, se on ojentajaliike. en sitä kyllä ITSE HENKILÖKOHTAISESTI tekis koskaan rintapäivänä, enkä ojentajillekaan, koska ojentajat on nopeuspenkkipäivänä (jolloin ensimmäinen ote kyllä kapea, mutta se onkin nopeuspenkkiä)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan mielenkiinnosta, kun on oli puhetta "kontrolloidusta liikkeestä", miten tuo punnerruksen loppuvaihe? Eli kun rauta lähtee rinnalta ja kädet oikenee, niin rautahan jatkaa matkaa tangentin suuntaan, etenkin jos työntö tapahtuu nopeasti ja räjähtävästi. Miten kontrolloitte tätä vaihetta?

Itse olen huomannut, että ainakin isommilla romuilla tehden ihan tavallista penkkiä (ei siis nopeuspenkkiä), tangon "heittäminen" ylös rikkoo mun olkapäät. Tangon ei tarvitse edes varsinaisesti irrota käsistä, mutta jos siinä on sellainen tunne, että tanko jatkaa matkaa pari milliä ja "putoaa" taas kämmeniin, niin olkapäät rutisee.

Originally posted by laatikko
Ihan mielenkiinnosta, kun on oli puhetta "kontrolloidusta liikkeestä", miten tuo punnerruksen loppuvaihe? Eli kun rauta lähtee rinnalta ja kädet oikenee, niin rautahan jatkaa matkaa tangentin suuntaan, etenkin jos työntö tapahtuu nopeasti ja räjähtävästi. Miten kontrolloitte tätä vaihetta?

Itse olen huomannut, että ainakin isommilla romuilla tehden ihan tavallista penkkiä (ei siis nopeuspenkkiä), tangon "heittäminen" ylös rikkoo mun olkapäät. Tangon ei tarvitse edes varsinaisesti irrota käsistä, mutta jos siinä on sellainen tunne, että tanko jatkaa matkaa pari milliä ja "putoaa" taas kämmeniin, niin olkapäät rutisee.

Ei nyt ole varmasti sellainen vastaus mitä kaipasit,mutta vetokumeilla köytetty tanko ei liiku milliäkään enempää kun kädet. Itsellä saan 90kg vielä hyvin vauhtia,mutta en saa kontrolloitua sitä eli käy kuten tuossa kuvasitkin. 85 on hallinnassa myös yläasennossa eikä paikat hajoa. Ota vauhtia enemmän vähän pienemmillä painoilla niin saat saman tai jopa paremman tehon. Ei se painomäärä vaan NOPEUS!!

En käytä vetokumeja, osaatko sanoa, onko mitään eroa?

Täytyy kokeilla suosiolla pienempiä painoja.

Nimim. "bodaus-tyyppisestä treenistä voima-tyyppiseen"

Originally posted by laatikko
En käytä vetokumeja, osaatko sanoa, onko mitään eroa?

Täytyy kokeilla suosiolla pienempiä painoja.

Nimim. "bodaus-tyyppisestä treenistä voima-tyyppiseen"

Siis nuo ovat raakoja painoja,kun en käytä vetokumeja. Ota vähän pienemmillä, itsellä tuo 5kg on tuossa kohdassa juuri se mitä on liikaa.

Nimim. "9kk. sitten samassa tilanteessa."

Suositut

Back
Ylös Bottom