Nopea kompaktiluokan auto (Golf GTI, Astra OPC, Audi S3 vai Leon FR)?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CCC
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

CCC

Liittynyt
29.7.2002
Viestejä
123
Alkaa autokuume hiukan iskeä taas, ja tekisi mieli päivittää vanha Honda Civic hiukan menevämpään tällä vuosituhannella valmistettuun autoon. Mielessä on vaihtoehtoina

- Volkswagen Golf GTI
- Opel Astra OPC
- Audi S3
- Seat Leon FR

Asun Saksassa, joten tehoille on jotain käyttöäkin. :D Budjettina on n. 16.000 euroa ja käytettyä olen (luonnollisesti) etsimässä.

Onko kokemusta näistä autoista? Mitä kannattaa ottaa huomioon, mitä varoa? Tuolla budjetilla taitaa olla aika paljon kilometrejä kaikissa noissa autoissa, ehkä lukuunottamatta Seatia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ootkohan erehtynyt laittamaan tuon Audin tähän 2-pyörävetoisten joukkoon. Eihän se välttämättä siellä ole kovin ihmeellistä käyttöä, mutta neliveto on neliveto...

En tiedä tuosta S3:en vikalistoista paljoa, mutta kaverilla on sellainen vm.2003 ja kerran olen sillä ajanut. Tietää vielä 150km/h vauhdista, mitä varten on selkänojat autossa, kun linttaa kaasun pohjaan :D
Jotain pientä lastuhommaa sun muuta siinä on, eli ei 100% vakio.

Katso vaikka joku tällainen hivenen laitettu versio... ei jää jalkoihin :D
tosin sulla on tuo ensimmäin luku budjetissa hivenen vinksallaan :eek: = vakio 01:stä saa alle 100 000 ajettuna siihen 18k€ pintaan
 
Miksei civic type-r ole listalla... se olisi joukon nopein pikkuvireillä (eli muutamalla tonnilla, ellei vähemmälläkin) :)

Ja muistettakoon että noissa 150kmh nopeuksissa neliveto on vain hidasteena verrattuna vajaavetoiseen.
 
Luulis että turssi koneesta irtois helpommin kun civicin vapari myllystä. Esim. lastu ja cooleri
 
Luulis että turssi koneesta irtois helpommin kun civicin vapari myllystä. Esim. lastu ja cooleri

Irtoaahan niistä tiettyyn pisteeseen saakka, mutta ei se tehokkain aina ole se kovin menijä.

Mutta ei mulla muuta, ajattelin vaan tuota civicciä ehdottaa kun se on tunnetusti nopea ja kompakti.
 
Irtoaahan niistä tiettyyn pisteeseen saakka, mutta ei se tehokkain aina ole se kovin menijä.

Mutta ei mulla muuta, ajattelin vaan tuota civicciä ehdottaa kun se on tunnetusti nopea ja kompakti.

Jep ainakin paperilla ;) ja pikkuvireillä esim. lastu ja putkisto niin S3:sessa hyötyvarmasti suurempi, toki vakionakin typerä saa katsoa audin takavaloja ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep ainakin paperilla ;) ja pikkuvireillä esim. lastu ja putkisto niin S3:sessa hyötyvarmasti suurempi, toki vakionakin typerä saa katsoa audin takavaloja ;)

No hyvä on, laitoin tämän civicin tänne koska porukka tunnetusti aliarvioi sen ja tästä saadaan taas kerran mukava tappelu... palauttakoon foobari teidät maan pinnalle :hyper:

Audiin saa toki muutaman hepan lisää lastulla, mutta se ei muuta faktaa että se on neliveto (syö tehoa) ja painaa huomattavasti hondaa enemmän.

Reilu 300 heppanen s3 menee vartin johonkin 13,5s päälle, rahaa tuohon päästäessä on mennyt useita tuhansia, vakionakin jo hondaa kalliimpi.

Rinnalle laitetaan civicci muutaman tonnin vireillä (sis. esim. putkisto, moottorinohjaus,cai... ja vieläkin ollaan hinnassa s3 alle) niin civicci joko menee vartin samaan aikaan tai audi jää puolestaan katselemaan takavaloja.
 
No hyvä on, laitoin tämän civicin tänne koska porukka tunnetusti aliarvioi sen ja tästä saadaan taas kerran mukava tappelu... palauttakoon foobari teidät maan pinnalle :hyper:

Reilu 300 heppanen s3 menee vartin johonkin 13,5s päälle, rahaa tuohon päästäessä on mennyt useita tuhansia, vakionakin jo hondaa kalliimpi.

Rinnalle laitetaan civicci muutaman tonnin vireillä (sis. esim. putkisto, moottorinohjaus,cai... ja vieläkin ollaan hinnassa s3 alle) niin civicci joko menee vartin samaan aikaan tai audi jää puolestaan katselemaan takavaloja.

Niin ja audissahan ei taatusti ole mitään muuta eroa Hondaan :o
Audi on kumminkin yli viidenkympin auto uutena niin ei voi odottaa että sen saisi vähän käytettynäkään riiisikupin hinnalla :)
 
Eipä siinä varttimailiajat paljon sydäntä lämmitä kun rekkaa ohittaessa pitää selata kolmoselle ja kierrättää sen 5500, kun turbomottisella vääntöä löytyy heti kun hyrrä alkaa pyöriä. Miksi miettiä jotain varttimailiaikoja ym. himphamppua kun puhutaan siviiliautoista ja siitä mitä se voima liikenteessä oikeasti tarkoittaa.
 
Tässähän nyt haettiin autoa saksaan, ja kun kerrotaan että tehoille olisi käyttöä niin voisin olettaa että kiihdytyskaistoilla ja vastaavissa siitä olisi iloa, samoin kun siirryttäessä etanakaistalta vasemaan reunaan.

Kumpaakaan edellämainituista kukaan ei varmasti harrasta 5 vaihteella kiihdyttäen, ja jos tehoja kaivataan uskoisin että kys. henkilö olisi mielissään kun pääsee laulattamaan konetta vormulakierroksilla...

Ja itse en siis koe mitenkään ongelmalliseksi vaihtaa pykälää pienempää jos olisi tarkoitus oikeasti liikkua.

Tehdään vielä yksi ehdotus lisää listaan, skoda fabia rs, lastulla irtoaa tuollaiset 180hp joten kulkupuolikin olisi kunnossa tuon jälkeen. Koossa ei häviä mainittavasti golfille. Niin, ja ei tarvitsisi kierrättää...
 
Auto on tosiaan tulossa ihan normaaliin liikennekäyttöön, ja tehoa kaipaa lähinnä autobaanalla, ettei tarvitsisi siirtyä sivuun vasemmalta kaistalta vaikka takaa olisi isompikin Mersu tulossa. Ja tietysti vääntöä ja kiihtyvyyttä ohituksiin.

Nykyisessä Civicissä on 105 heppaa, mikä tuntuu aika riittämättömältä pitemmille autobaanamatkoille.
 
Niin, eräs merkki ja malli tuli mieleen kun kerran autobahnille sitä biiliä haetaan.
Tarviiko sen välttämättä olla pieni kinneri ?

Hivenen isomman luokan auto tuo taatusti ajomukavuutta ja tehoa/suorituskykyä on vähintään riittävästi:
Saab 9-5 Aero
 
Zone-sarja -42%
Niin ja jos hivenen pienempi on mielessä, löytyy 16k€ hinnasta myös tuo 9-3 Aero 2,0TS ja Initial registration date: 04/03 alle 100tkm

Näähän on siis siellä saksanmaalla kaikki linkitykset tietenkin... sieltä varmaan ostatkin jos ostat.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom