Nopea aineenvaihdunta bulkilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jouhana
  • Aloitettu Aloitettu
Onko teillä ollut ongelmia nopean aineenvaihdunnan kanssa bulkilla.
Kun tuntuu siltä, että koko ajan saa käydä vessassa, ja ei varmaan ravinnon imeytyminenkään ole huippuluokkaa..Onko tähän ongelmaan jotain jippoa, mikä helpottaisi koko hommaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on pysyny paino viime kuukaudet samana vaikka olen yrittäny syödä reippaasti yli kulutuksen. Ennen olen melkein naureskellut kun joku on kirjoittanut tänne että syö paljon muttei paino nouse ja olen ajatellut että söisivät enemmän. Nyt kun homma osui omalle kohdalle ei paljoa naurata. Söin jopa 7kg Mega Mass 4000:sta kun broidin ostamasta laatikosta meni päiväykset, ei tullut edes läskiä :) Lämmöntuotanto on ainakin kovaa luokkaa. Jätskiäkin olen antanut itseni syödä silloin tällöin.
Täytyy alkaa kellon kanssa syömään 3h välein, ja vetämään jokaisen aterian jälkeen vielä joku drinksu päälle. Rasvaakin voisi tietysti lisäillä.

astro sanoi:
Mulla on pysyny paino viime kuukaudet samana vaikka olen yrittäny syödä reippaasti yli kulutuksen. Ennen olen melkein naureskellut kun joku on kirjoittanut tänne että syö paljon muttei paino nouse ja olen ajatellut että söisivät enemmän. Nyt kun homma osui omalle kohdalle ei paljoa naurata. Söin jopa 7kg Mega Mass 4000:sta kun broidin ostamasta laatikosta meni päiväykset, ei tullut edes läskiä :) Lämmöntuotanto on ainakin kovaa luokkaa. Jätskiäkin olen antanut itseni syödä silloin tällöin.
Täytyy alkaa kellon kanssa syömään 3h välein, ja vetämään jokaisen aterian jälkeen vielä joku drinksu päälle. Rasvaakin voisi tietysti lisäillä.

Heheh, mulla kävi samalla lailla. Naureskelin ennen että miten voi olla syöminen niin vaikeaa kun alussa nousi paino 50 -> 65, mutta nyt kohta vuoden pysyny paino samassa vaikka kuinka yrittää ahtaa ruokaa. Ei vaan kykene syömään tarpeeksi että paino nousis. Tosin mun päivän kalorit on reilusti alle 3000 mutta se 2000:kin tuntuu välillä aika tuskaselta. En vaan osaa.

astro sanoi:
Lämmöntuotanto on ainakin kovaa luokkaa.
Sama täällä, pienikin pyllistys tai fyysinen repäisy, esim. kauppakassien kanto autosta kämppään ja hiki todella virtaa... Mitä enemmän ruokaa tulee syötyä, sitä herkemmin hikoilee.

astro sanoi:
Täytyy alkaa kellon kanssa syömään 3h välein, ja vetämään jokaisen aterian jälkeen vielä joku drinksu päälle.
Sitä kun ei vaan hiilareita saa oikeen otettua drinksuilla, ja proteiinit saa kyllä vedettyä hyvin ruuasta, mutta ne hiilarit tekee tuskaa ja sitte se hiki vasta tulee kun yrittää ahtaa koko ajan sapuskaa kilotolkulla. Mutta ei se auta valittaa. Tuo vilkas aineenvaihdunta vaan vituttaa, kun saisi jotenkin hillittyä sitä. :wall:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sama juttu täälläkin, kauhea kuumotus päällä. Vaikea syödä tarpeeksi, vaikka sinänsä nälkä onkin, ei vaan meinaa upota, ja sitten kun on saanut syötyä jotain, onkin vessareissun aika. Saa tuo maidon kulutuksen lisääntyminen (nollasta 1,5 litraan päivässä) ja tuo mauttoman leivän pakkosyönti saa mahan niin sekaisin iltaisin, (aamulla ja päivällä ei mitään ongelmia) et ei oikein ole senkään takia maistu ruoka. Noin 2800kcal saan ahdettua itseeni, enempää ei mene ellen sitten syö jotain suklaata tms. Olenpa nyt kuitenkin kilon parin viikon aikana saanut lisää painoa, pessimistisesti kun ajattelen niin varmaan läskiä :D

Jouhana sanoi:
Sitä kun ei vaan hiilareita saa oikeen otettua drinksuilla, ja proteiinit saa kyllä vedettyä hyvin ruuasta, mutta ne hiilarit tekee tuskaa ja sitte se hiki vasta tulee kun yrittää ahtaa koko ajan sapuskaa kilotolkulla. Mutta ei se auta valittaa. Tuo vilkas aineenvaihdunta vaan vituttaa, kun saisi jotenkin hillittyä sitä. :wall:

Niin nyt tuli mieleen että jokunen vuosi sitten kun oli ongelmia energian saannin kanssa, pidin kokoajan isoa vesituoppia pöydän/sohvankulmalla, johon olin sekoittanut maltoa, sitä hörpin pikkuhiljaa useamman tuopin päivässä, ja nousi paino ennätyslukemiin, noin 77 kiloon. :rock: Harmi vain että taisi suurin osa tulla tuohon vyötärön kohdalle :D

Heh, helppohan se mun on sanoa, mutta samoilla linjoilla ollaan kun astro oli aikasemmin, en ymmärrä miten ei vaan voi syödä :) Mä voisin syödä 4000-5000kcal vaikka joka päivä, ihan perusruokana (ei siis suklaata yms), koko aika nälkä, mutta pitää pärjätä jollain 2500-3000 kcal, muuten alkaa kertyä airbagia. Ottakaa pojat (ja tytöt) rasvasta kaloreita jos ette muualta niitä saa. Maltotuoppeja tuskin kuitenkaan kannattaa vetää..
Jos ei muuten ruoka maistu, itselleni tepsii aina tämä: reissumies kahtia, päälle ketsuppia & viipaloitua kinkkua (paljon), jauhelihapihvi tai tonnikalaa (välimeri maustettua, öljyssä). Mukaan kurkkusalaattia, muutama tomaattiviipale ja päälle reilusti juustoa. Mikroon niin että juusto sulaa, päälle basilikaa ja oreganoa. Annetaan jäähtyä vähän ja ääntä kohti, maito kyytipoikana. Tämä uppoaa aina, vaikka olisin juonut pään täyteen edellisenä iltana ja juuri herännyt. Hyvää, helppoa ja nopeata!

Mm, ajattelin aloitella bulkkia n. kuukauden päästä, sitä odotellen.. :kuola:

Ihmetyttää kyllä jos nuorelle miehelle 2000 kalorin syöminen tuntuu tuskaiselta, kun tällainen pirpana kuin minä syö helposti vielä muutaman sadan päälle...

Äläs nyt, kaverini (joku 180 cm pitkä, tituleeraa itseään riisikepiksi) alkoi vetistelemään siitä kun ei meinannut millään saada 1400 kcal päivittäistä ravintosaldoa kasaan... oli jollain laskurilla laskenut painonsa peruskulutuksen ja kuvitteli sitten jostain mystisestä syystä, että kaikki yli sen on bulkkia :D

astro: koita tiuhentaa ruokailutahtia. Itselläni on auttanut molempiin suuntiin liikuttaessa, jos syö 2h välein. Bulkilla menee jopa 1.5h, ei tietenkään mitään 7 ruokalajin ateriaa joka kerta; dietin sitten kiristyessä pudotetaan 2.5 tuntiin. Parhaiten kuitenkin tuntunut - mikä nyt voi olla vain mielikuvitukseni tuotetta - massaa tulevan / laardia lähtevän, kun on syönyt orjallisesti tuon kahden tunnin tahdissa. Siinä välttää vielä kivasti (etenkin dietillä) liiallisen kerrallasyömisen, kun ajatus 2h myöhemmin tapahtuvasta seuraavasta ruokailusta käy mielessä edellistä ruokaa ahtaessa.

Siis eihän siitä bulkista ole mitään hyötyä, jos vatsa on kuralla. Ei se ruoka ehdi imeytymään. Ja helpostihan se menee kuralle jos sinne älyttömiä määriä änkee. Minusta kannattaisi aloittaa jostakin suht normi kalorimäärästä ja sitten lisätä pikkuhiljaa, sen verran kuin tuntuu sopivalta/luontevalta.

Niin ja. Eihän tuo, että vatsa on ruikulilla koko ajan, ole merkki nopeasta aineenvaihdunnasta vaan RIPULIsta..

faerie sanoi:
Ihmetyttää kyllä jos nuorelle miehelle 2000 kalorin syöminen tuntuu tuskaiselta, kun tällainen pirpana kuin minä syö helposti vielä muutaman sadan päälle...

Eipä mene tämä minunkaan ymmärrykseeni, mitä te ihmiset syötte? Jotain riisikakkuja vai? Tollanen määrä kaloreita uppoo vaikka yhdellä aterialla jos oikeasti aletaan syömään!

Jos syö terveellisesti, niin ei se 2000 kcal niin helposti tule. Tosin taas tulee vastaan erilaiset käsitykset "terveellisesti" syömisestä.

cji sanoi:
Jos syö terveellisesti, niin ei se 2000 kcal niin helposti tule. Tosin taas tulee vastaan erilaiset käsitykset "terveellisesti" syömisestä.

Eihän terveellinen ruokavalio liity mitenkään kalorimäärään. Jos liikkuu paljon, niin pakkohan sitä on ihmisen syödä, jottei kuihdu pois. Voihan sitä terveellistä ruokaa syödä ihan minkälaisia kalorimääriä tahansa ja se on silti sitä "terveellistä" ruokaa. Veikkaan, että täälläkin moni saa aika helposti syötyä tuplasti tuon määrän ihan terveellisesti.

cji sanoi:
No tuonhan vetää vaikka pelkkänä tonnikalana päivän mittaan, siis tonnikalaa vedessä, jos haluaa. Jos sekaan lorotellaan hieman rypsäriä ja kaurahiutaleita niin urakka vain helpottuu.

cji sanoi:

:anssi:

Terveellisesti syöminen on sitä, että syö monipuolisesti proteiinia ja hyviä hiilareita ja rasvoja sisältävää ruokaa. Itsellä ainakin pitää bulkilla tosissaan katsoa, ettei tule ahmittua liikaa. Edelleen tuollainen 2000 kcal päivässä "katoaa hampaiden väleihin". :D

Mulla taas on silleen et ruokaa uppois vaik se 5000kcal päivässä mut ku ei ehi eikä oo niin paljoo tarjolla. Liikun varmaa just ja just niis kulutuksen kaloreis ja silti paino nousee, eikä vessassa tarvii käydä vaik änkee kilon kerrallaa sitä ruokaa :/

Varmaa jotain tekemistä sen kaa et ennenku aloin salilla käymää ni söin varmaa 1000-1500kcal päivässä 15v ajan. Nyt sit ku syö about sen lasketun kulutuksen mukaan ni turpoo ihmeen nopeesti.

Mulla toi 2000 on kyllä ainakin varsinainen kitukuuri, jolla oonkin sinnitelly jo kuukauden päivät lukuunottamatta tankkauspäiviä(lauantait)
Sillon ku en oo dieetillä niin sopivalta tuntuu syödä 3000-3600kcal ja toi määrä EI kasaa läskiä vaikka oonkin nais immeinen:) Mullakin on aivan sairas aineenvaihdunta, tosin nyt se on eeeerriitttäin jumissa:( Olkaatte onnellisia kun SAATTE syödä, en kyllä ikinä näkis sitä minään velvollisuutena! Syöminen on ihanaa aaaah!
Vetäkää muromysliä, on hyvvee ja saapi hiilareita! Start Naturelle on niin jumalaista että huh huh!

gid sanoi:
Siis eihän siitä bulkista ole mitään hyötyä, jos vatsa on kuralla. Ei se ruoka ehdi imeytymään. Ja helpostihan se menee kuralle jos sinne älyttömiä määriä änkee. Minusta kannattaisi aloittaa jostakin suht normi kalorimäärästä ja sitten lisätä pikkuhiljaa, sen verran kuin tuntuu sopivalta/luontevalta.

Niin ja. Eihän tuo, että vatsa on ruikulilla koko ajan, ole merkki nopeasta aineenvaihdunnasta vaan RIPULIsta..

En meinannutkaan että vatsa olisi kuralla, vaan ihan "oikeaa tavaraa" sieltä tulee, mutta turhan usein. Syöminen tuntuu senkin takia vaikealta, kun kesäkuun alussa loppu dieetti, ja kalorit oli lopussa huikeet 1500. Nyt ehkä 2700-3000.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom