Nollasta aloittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spini
  • Aloitettu Aloitettu
Ite alotin kans abaut nollasta tossa heinäkuun alkupuolella. Pituus 183cm ja painoa 70 kiloa. Olin jo ylpeä tuosta 70 kilosta, koska joskus ysiluokalla painoin vain 53-55kg luokkaa, pituus silloin 175cm. Kävin silloin muutaman kuukauden salillakin ilman mitään ohjelmaa tai ruokavaliota. Nyt kesällä siis aloitin tosissani treenaamaan, ensin kuukauden verran kotona, sitten siirryin ihan salille.

Nyt 8kk jälkeen paino 85kg, penkissä sarjapainot noussu 30kg. Myös mave ja jalkaprässi noussu kiitettävästi niistä mitä ne oli aluks. Paino on noussut siis 15kg ja kai siitä osa on lihasta. :) Hauis kasvanu melkeen 8cm (mistä puolet läskiä).

Että ei täällä kyllä tosiaankaan kaikki oo alottanu millään 100kg penkillä ja 200kg mavella. :)

Todella nopeaa kehitystä ollut monella. En nyt itse osaa juurikaan sanoa kehittymistäni parin kuukauden ajalta, kun nyt vasta omasta mielestäni teen liikkeitä sopivilla painoilla ja kohtuullisella tekniikalla. Oma paino on tosin noussut 72kg -> 78kg, ja ei sitä kyllä silmällä huomaa oikeastaan lainkaan. Pituutta on 196cm.

Treenikaveri olis kyllä ihan hyvä, mutta kukaan kavereista täällä ei kulje salilla. Täytyy ruoskia siis itse itseäni.

Spini sanoi:
Todella nopeaa kehitystä ollut monella. En nyt itse osaa juurikaan sanoa kehittymistäni parin kuukauden ajalta, kun nyt vasta omasta mielestäni teen liikkeitä sopivilla painoilla ja kohtuullisella tekniikalla. Oma paino on tosin noussut 72kg -> 78kg, ja ei sitä kyllä silmällä huomaa oikeastaan lainkaan. Pituutta on 196cm.

Treenikaveri olis kyllä ihan hyvä, mutta kukaan kavereista täällä ei kulje salilla. Täytyy ruoskia siis itse itseäni.

Lucky bastard! :D Meiän 30 neliön salilla on ollu parhaillaan 15 "treenikaveria" samaan aikaan. Usko pois, kyllä yksin olis joskus kiva treenata. :)

Parin kuukauden treenilläkin nousee ihan hyvin tulokset, mut ei ne tunnu niin isoilta kun vasta sitte puolen vuoden jälkeen, kun vertaa lähtökohtaan. :)

n.3,5-4 vuodessa paino noussut 20kg eikä oo ihan kaikki tullut rasvana :)
lisätään vielä että vatsa on kasvanut kolmisen senttiä.

No on siellä tietenkin muita treenaajia aika paljonkin aina, mutta ketään kaveria en ole saanut houkuteltua mukaan. :D Kun kävin siellä ensimmäisiä kertoja, niin menin eräänä maanantai aamuna 25-asteen pakkasessa kuvitellen, että siellä ei olisi paljon väkeä, niin eiköhän ollut sali aikalailla täynnä kuten normaalistikin.

Jokainen vaan keskittyy omaan tekemiseen, niin hyvinhän tuonne on mahtunut.

Kylläpä on taas tehty penkistä iso numero :P Monipuolista treeniä vaan niin kyl se penaki nousee...

Tosin en ole varma oliko tässä kyse voiman vaiko massan hankinnasta? Ps. takaolkapäät ja reisihauikset jos on kunnossa niin yleensä koko ukko on kunnossa...

Rommi sanoi:
Kylläpä on taas tehty penkistä iso numero :P Monipuolista treeniä vaan niin kyl se penaki nousee...

Tosin en ole varma oliko tässä kyse voiman vaiko massan hankinnasta? Ps. takaolkapäät ja reisihauikset jos on kunnossa niin yleensä koko ukko on kunnossa...

No ei ollu kummastakaan kyse. :) Ihan vaan siitä, että on täällä porukkaa, jotka ei oo heti alottaessaan 12-vuotiaana vetäny 200 kiloa maasta, niinkuin puolet porukasta tuntuu olevan. ;)

Saltsi sanoi:
Itse hankin salikortin toissa päivänä ja olen nyt käynyt ahkerasti kaikkina kolmena päivänä

Ai kolmena päivänä putkeen..? Pidä kahden treenipäivän jälkeen ainakin yksi lepopäivä.

Ite aloitin myös salilla käynnin reilu 2kk.sitten. :)
Olen tosin aikaisemminkin käynyt mutta ne on aina jääny n. yhden kk. mittasiks jaksoiks eikä niistä siten juurikaan hyötyä oo ollu.

Oon yrittäny treenata kaikkia perusliikkeitä tasapuolisesti, mutta jossain liikkeissä kehitys on ollut todella surkeeta:(
Esimerkiksi penkkissä, mavessa ja kyykyssä teen melkein samoilla painoilla sarjoja. Luulis ny et edes mavessa nousis selkeesti enemmän.. mut ei ni ei!:itku:

Melkein nollista lähdettiin myös täällä, tuossa marraskuun puolella. Taidan olla aika lailla samanikäinenkin kuin topicin aloittaja eli vanhana aloitettiin. ;-) Sitä ennen epäsäännöllistä treeniä. Minulla oli kuitenkin jonkinlainen pohjakunto tuon satunnaisen treenin vuoksi. Viime syksyltä tulokset nousseet malliin:

penkki 3 x 10 x 55 -> 3 x 10 x 62,5
kyykky 3 x 10 x 50 -> 3 x 10 x 82,5
mave 3 x 10 x 60 -> 3 x 10 x 80

Hauikset on tällä hetkellä se ongelmallisin alue ja tulokset ei tunnu kasvavan YHTÄÄN. Mutta eiköhän nekin tästä kehity... Nykyään käyn salilla neljästi viikossa, opiskelen ulkomailla ja sali on samassa rakennuksessa joten sinne on aina helppo mennä. Maksimituloksia en oo yrittäny eikä varmaan ole aikomuskaan, ei taida olla suurtakaan merkitystä kasvun kannalta. :-)

alotin noin 4 kk sitten käymään salilla.. ja ensimmäiset 1,5 kuukautta oli semmosta laitteitten ja tekniikan hiomista.. ja sitten aloin oikeen ohjelman kanssa.. ja ostin hera ja malto pussin... ja nyt on tulokset kyllä noussu tosi hyvin ja lihaakin tullut tuossa 4 kuukaudessa elikkä paino oli aloittaessani 58 ja nyt se on 67 kg :) kaikki tulokset on nousssut hyvin ja olen kaikkia liikkeitä tehnyt tasapuolisesti paitsi jalkoja olen tehny ihan kevyesti polvieni takia.. mutta tuo penkki tulos nyt esim on noussut 42,5 kilosta -> 80 kiloon :)

Itse aloitin kunnolla treenaamisen vuoden vaihteessa. Aiemminkin olen satunnaisesti treenannut mutta nyt on ravinnot ja ohjelmat kunnolla kohdallaan joten tuloksia on heti tullut paljon enemmän.

Aivan nollasta minäkin lähdin (aiemmasta treenistä ainut hyöty oli lähinnä että tekniikat oli monissa liikkeissä enemmän tuttuja), just vitutti kattoa niitä viis vuotta nuorempia kavereita tekee sarjaa puolet isommilla painoilla mutta siitähän sitä motivaatiota saa ;).

Penkissä just oli se sarja 3*8*30 aluksi, eilen menikin jo 3*8*50 aika helpostikin. Muutkin painot on noussut tosi hyvin, jotkut noussu 50%, jotkut tuplaaantunut alusta. Painoa kroppaan on tullut kuutisen kiloa 70->76, josta varmaan läskiä ja vettä on ainakin se kaksi kiloa. Niin ja treenaan 2-jakoisella ohjelmalla 3-4 kertaa viikossa. Kiitos vaan pakkikselle ohjeista, nyt jaksaakin treenata kun tuloksia tulee!

Back
Ylös Bottom