Nokkosen juuri ei nokkosen lehti (pointina pelastaa nokkosen maine)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja proof
  • Aloitettu Aloitettu
http://www.jaakkohalmetoja.com/fi/?p=118 jaakko halmentoja

Kuinka lisätä vapaan testosteronin määrää kehossa?

Keskeinen ilmiö, jonka voi havaita helpoiten testosteronia doping-aineena käyttäneillä kehonrakentajilla, on vähitellen lisääntynyt estrogeenin määrä, joka lopulta surkastuttaa kivekset ja saa aikaan sympaattiset “man boobsit”. Tämä johtuu siitä, että kehomme muuntaa liiallisen testosteronin estrogeeniksi (tarkemmin estrodiliksi ja estroniksi). Elimistössämme vapaasti kiertävät hormonit kiinnittyvät erilaisiin kuljettajaproteiineihin, jotka sitten vievät hormonit tarpeellisille reseptorialueille. Vapaa testosteroni DHT kiinnittyy SHB -nimiseen globuliiniin, mutta voimme kuitenkin käyttää muutamia konversiossa tarvittavia entsyymejä inhibitoivia yhdisteitä apuna, pitääksemme kehomme vapaan testosteronin määrän korkeampana ehkäisemällä vapaan DHT:n kiinnittymistä tähän “sex hormone binding” -globuliiniin.

Nokkosenjuuri

Tämä takapihamme superyrtti on ehdottomasti voimakkain konversiota ehkäisevä ruoka-aine. Nokkosenjuurista voi valmistaa itse helposti erilaisia tinktuuroita, teetä tai jauhaa jauheeksi ja lisätä pirtelöihinsä. Käytännössä homma toimii seuraavasti: ota rukkaset käteen, revi haluamasi määrä nokkosia ylös maasta (kevät on erityisen hyvä aika kun nokkoset ovat tuoreita), pese juuret mullasta ja anna niiden kuivua. Käytä em. tavoilla.

Mieleeni jäi aikanaan Jon Barron -nimisen kirjailijan Lessons From The Miracle Doctors -kirjasta nokkosenjuurta koskeva yksityiskohta: Kauranverso + nokkosenjuuri -yhdistelmä lisäsi tutkimuksissa 105% vapaan testosteronin määrää kehossa. Tutkimuksissa todettu lisäävän myös 68% useiden peräkkäisten orgasmien määrää naisilla.

Maca-juuri

Macan sisältämät DIM-yhdisteet (diindometaani) inhibitoivat testosteronin muuntumista estrogeeniksi. Lisäksi totesin aiemmin macan olevan ristikukkainen kasvi, joka lisäksi blokkaa estrogeenin toimintaa kehossamme.

Kuinka lisätä testosteronin määrää ravinnon avulla?

Useat adaptogeenit, joista varsinkin punainen ginseng, siperian ginseng, tribulus, ruusunjuuri ja MACA tukevat kehomme testosteronin tuotantoa, mutta näiden adaptogeenien kohdalla vaikutus tulee parhaiten esille pidemmän säännöllisen käytön kautta, jossa tarpeeksi laadukkaita yrttejä on käytetty oiken ja syklittäen. En siis tarkoita parin viikon “kuuria” lisäravinnekaupan tribulus-blast-4700 -valmisteella.. Kuitenkin jopa edellä mainittuja voimakkaampi, suurimpia luonnosta löytyviä pitoisuuksia testosteronia sisältävä ruoka-aine, joka on lisäksi täysin ilmaista on…

ja macasta löytyy lisää tietoo estrogeenin estäjänä MUt mikä suurinta siinä mainitaan nokkosen juuren tehosta ajaa samaa asiaa eli

http://www.superfoodit.com/maca.html

Useat tutkimukset osoittavat, että DIM voi ehkäistä testosteronin konversiota estrogeeniksi. Nousu testosteronin suhteessa estrogeeniin linkitetään terveeseen eturauhaseen. Tieteellinen tutkimus osoittaa myös, että lisääntynyt DIM:n määrä nostaa hyvän estrogeenin (2-hydroxyestrogen) tasoja ja laskee huonon estrogeenin (16-hydroxyestrogen) tasoja. NOKKOSENJUURI :dance: on hyvä lisä tukemaan samaa toimintoa kehossamme. Macaa voikin käyttää yhdessä muiden hormonitoimintaa tukevien yrttien tai valmisteiden kanssa (esim. progesteroni, DHEA, villi jamssi ja nokkosenjuuri).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa aika huikealta tuo 105% vapaan testosteronin lisäys kehossa nokkosenjuurta ja kauranversoa käyttämällä. Saako tuota kauranversoa jostain ostettua vai voiko sitäkin valmistaa itse?
Nyt lähden kuitenkin etsimään lähistöltä parhaan nokkospaikan ->
:D

Olen antanut itseni ymmärtää että parsakaalilla olisi myös samanlaisia vaikutuksia kuin tuossa listailtiin.

Shane: parsakaalin DIM-yhdiste on todella minimaalinen , mut ajaa samaa asiaa . Macaa on kehuttu seksuaalisuuden kohottajana ( koska sisältää DIM:iä mikä estää vapaan DHT muutumistä estrogeeniks ) ja oon ite huomannu sen. Parsakaali oon syönny välil enemmän tai vähemmän ja en oo huomannu mitää seksuaalista virikettä. Muistaakseeni parsakaali piti syödä 10-100 kg et sai 5 mg DIM:iä . Nokkosen juuri on samal tasol macan kanssa ehkä jopa korkeemalla jos tutkimuksii tehtäis enemmän, sillä nokkonen on vaa takapihan turha rikkaruoho .

Saako tuota kauranversoa jostain ostettua vai voiko sitäkin valmistaa itse?
Joo,olipa mielenkiintoinen tuo nokkosen juuri -juttu,pitänee kans kokeilla. Maca on tehokasta mutta pahaa :( Kauranversouutetta saa luontaiskaupoista, muistaakseni A.Vogelin uute, n. 10e. Väsyttää muuten sitten!

Kuulostaa aika huikealta tuo 105% vapaan testosteronin lisäys kehossa nokkosenjuurta ja kauranversoa käyttämällä. Saako tuota kauranversoa jostain ostettua vai voiko sitäkin valmistaa itse?

Muista välttää keräämistä autoteiden ja koirien kusetuspolkujen varrelta yms. :p

Joo,olipa mielenkiintoinen tuo nokkosen juuri -juttu,pitänee kans kokeilla. Maca on tehokasta mutta pahaa :( Kauranversouutetta saa luontaiskaupoista, muistaakseni A.Vogelin uute, n. 10e. Väsyttää muuten sitten!

Macaa kantsii sekoittaa johkin, ei syödä sellaisenaan. Esim. aamiaiskippoon marjoja, hedelmiä ja jauheita sekaan yms. niin hyvä tulee. Banaani on tosi hyvä pohja näille. =)

Muista välttää keräämistä autoteiden ja koirien kusetuspolkujen varrelta yms. :p

Autoteiden varsilta ei varmasti kannata, mutta kusetuspaikat on kaksiteräinen juttu. Tietysti jos siihen on ihan just kuset heitetty, saattaa jotain bakteereja tai ainakin makuhaittoja tulla. Muutenhan tuo kusi on ihan pätevää lannoitetta sille maaperälle, ja voi siis olla että kusetuspaikoista löydät paremmat juuret. :D Ja siis tämä ei ole vitsi, kusta oikeesti käytetään typpipitoisena lannotteena myös hyötykasveille.

Macaa kantsii sekoittaa johkin, ei syödä sellaisenaan. Esim. aamiaiskippoon marjoja, hedelmiä ja jauheita sekaan yms. niin hyvä tulee. Banaani on tosi hyvä pohja näille. =)
Tiedän :) Se on silti pahaa,joskin olen kuullut että laatuero vaikutta hieman asiaan. Mulla menee pieni määrä hedelmäjugurtin jatkeena,hätätapauksessa myös maidon ja makeutusaineen kanssa. Tuo vaikuttaa onneksi niin terävästi :pano: minulla ettei joka päivä pysty edes ottamaan,saatika isoja määriä.

Mun ei varmaan kannata koskea noihin aineisiin, kun on hirveä panetus muutenkin päällä kokoajan.

Autoteiden varsilta ei varmasti kannata, mutta kusetuspaikat on kaksiteräinen juttu. Tietysti jos siihen on ihan just kuset heitetty, saattaa jotain bakteereja tai ainakin makuhaittoja tulla. Muutenhan tuo kusi on ihan pätevää lannoitetta sille maaperälle, ja voi siis olla että kusetuspaikoista löydät paremmat juuret. :D Ja siis tämä ei ole vitsi, kusta oikeesti käytetään typpipitoisena lannotteena myös hyötykasveille.

Tiedän mutta taidan skippaa. :D Eihän sitä voi tietää milloin siihen on virtsattu ja onko eläimellä jotain sairauksia tjs. Mä käytän nokkosia lehtien kuivatuksen lisäksi myös torjunta-aineena puutarhassani kasvien sienitautien estämiseen. Niistä lähtee mukava lemppa kun liuoittaa joku 10 päivää vedessä. Naapurit approovaa. =)

Hmm minkälaisista määristä nyt on kyse, eli paljonko tuota juurta pitäisi sitten mussuttaa? Juuri päivässä vai onko jo ihan liikaa? :D

Itse tuosta takapihalta vähän juuria kaivoin esiin niin ensin pesin ja sit kuivattelin ikkunalaudalla auringonpaisteessa. Sitten katkoin sellaisiksi 5cm pätkiksi ja iltaisin suussani pureskelen... Raw food!
Annostuksesta en tiedä onko oikea vaiko väärä, mutta so not.

RAW FOOD ( kunnon luolamies ) :hyvä: .... Itse teen samal taval , pesin , kuivasin mut tehosekottimeen kunnon jauhoks . Tarvii vaa ottaa ruokalsikallinen ( en tiiä onko oikea vai väärä mut so not ) pointina on varmaa vaa et elimistös olis jonkin verran DIM:iä et vois estää vapaan DHT muutumistä estrogeeniks... Määristä uskon et pointi on tärkeempi ku täydelisyys . Otan aamusin ( millon testosteronii erittyy aika hyvin ettei muutu estrogeeniks) ja iltasin ( millon estrogeeni on korkeinmillaan) et olis testoo koko päivän tasasesti

Semi-:offtopic: ja yleinen kysymys kaikille:

Olenko ainoa, jolla vaistomainen reaktio tällaisiin juttuihin on "nyt todisteita pöytään tai en usko!"? Tarkoitan siis ENNEN kun olen lähimmässä ojassa turvallani kauhomassa kaksin käsin nokkosenversoja suuhuni?

Itse en näe tällä hetkellä mitään syytä ottaa noita nokkosväittämiä todesta sillä Maca-tutkimuksissakin on nähty että vaikka panetus saattaa lisääntyä, se ei ainakaan johdu testosteronin noususta. Silti Halmetojan Jaska näyttää mainostavan macan testobuustaavaa vaikutusta. Ja ilman lähdeviittauksia, tietysti.

Saa osoittaa minun olevan väärässä, kiitos :)

Macan panettava vaikutus ei oo teston nousu vaa teston estäminen muutumasta estrogeeniks .. vaikka joku nostais testosteronii niin elimistö voi muutaa sen estrogeeniks. Pointi on , että testosteroni taso saisi olla vapaana elimistössä . Sitä kautta tulee panettava vaikutus kun testosteronii on elimistös koko ajan .

Tibuluksesta vielä, siel luki et ne tukee testosteronin tuotantoa
On paljon hyöty eroi tukevien aineiten kanssa. Toinen aine voi voittaa toisen aineen tukemisessa ja toinen voi tukee eri tavalla .Tribulus on yks parhaimista tukijoista koska lisää sperman määrä mikä taas vaikuttaa ettei elimistön hormooneja tarvita sperman tuottamiseen ( eli liika runkaaminen ei sinäänsä laske mut lisää testosteronin tarvetta muodostaakseen spermaa mikä on taas pois lihas kasvulta )

rotilla tehty tutkimus sperman lisämiisestä http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19781624

Olenko ainoa, jolla vaistomainen reaktio tällaisiin juttuihin on "nyt todisteita pöytään tai en usko!"?

Et. Itselläni pisti silmään viittaus ristikukkaisiin, ikäänkuin se olisi jotain merkillistä. Ristikukkaisethan on suurimpia kasviryhmiä ja moni hyötykasvi kuuluu siihen joukkoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom