Nokian vastine iPhonelle - 5800 Musicexpress

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja V7lle
  • Aloitettu Aloitettu
Hommasin kans luurin huoltoon menneen iphonen tuuraajaksi. Voivoi ku tuli iphonee ikävä.. Miks täs on tehty kaikki niin sekavaksi ja vaikeeksi? Toki voi olla että tuntuu vain ku on käyttäny iluuria viimesen vuoden. Kyllähän täs on kaikki myrkyt mitä luuriin tarvii. Mones asias parempi kuin iphone,MUTTA käytettävyys ja mukavuus jää todella kauas..

-Sekava
-Sähköposti
-Nettiselain
-Musiikkisoitin
-Kamera (pikseleistä ja muista featureista huolimatta huonompi kuin iphonen IMO)

+Kotimainen
+Mokkulaksi läppäriin
+kestää pudotusta paremmin kuin iphone ::dance:

Mukiinmenevä luuri. 7/10

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomi on insinöörien luvattu maa ja Nokia hyvä esimerkki siitä. Tekniikkaa osataan tehdä mutta se luovuus ja markkinointi kusee aika pahasti. ;)

On se kumma miten maailman kenties kilpailluimmalla alalla pääsee ylivoimaiseksi markkinajohtajaksi vaikka ei osaa tehdä mitään oikein ja laitteet pelkkää paskaa.

On se kumma miten maailman kenties kilpailluimmalla alalla pääsee ylivoimaiseksi markkinajohtajaksi vaikka ei osaa tehdä mitään oikein ja laitteet pelkkää paskaa.

Sama rupesi hieman huvittamaan :)

Mutta aiheena taisi olla silti nokian 5800xm...

Hei tää on ihan off-topiccia, mutta mihin lähetit sen vanhan iPhones huoltoon pudottamisen jälkeen stainless? Nimimerkillä kokemusta löytyy (ei lataa enää, ei toimi palaamisnäppäin).

Hei tää on ihan off-topiccia, mutta mihin lähetit sen vanhan iPhones huoltoon pudottamisen jälkeen stainless? Nimimerkillä kokemusta löytyy (ei lataa enää, ei toimi palaamisnäppäin).

Sonera pisteen kautta (ei tartte olla se mistä oot ostanu). Edellyttäen että oot iluurin ostanut soneralta,muuten eivät ota huoltoon. Mulla meni lasi rikki ja sen jälkeen saanu paskasti kasattuja luureja 2 kpl..

Onko muuten 5800:nen omistajat katselleet, missä päin maailmaa puhelin on valmistettu? Unkarissa, mahdollisesti?

Tuntuu olevan tuossa ensimmäisessä erässä paljon ongelmia kuulokkeen toiminnassa tai ainakin moni on siitä valittanut. Ei innostais lähteä heti puhelinta huoltoon lähettämään, vaikka samantien uuden saisikin. Jos sitä malttaisi vähän aikaa vielä odotella ostamista :)

Muutenhan tuo puhelin näyttäisi muovin määrästä huolimatta olevan vankkaa tekoa http://www.symbian-freak.com/news/008/12/5800_crash_test.htm

Viikon käyttö takana ja ainakin paras puhelin mitä minulla on koskaan ollut. iPhonen olisin ostanut jos sitä ei myytäisi perse-raiskaus-kytkynä. :curs:

Aika paljon on kritisoitu tuota muovista olemusta, itse en ole siinä huomannut mitään vikaa. Omaan silmään puhelin on tyylikäs ja tuon crashtestinkin perusteella kuoret pysyvät kasassa yllättävän hyvin. Normaalisti olen tottunut siihen että Nokian puhelimista lentää akku ja takakansi Kouvolaan, kun sen erehtyy pudottamaan lattialle. Kuoren nitinöitä ja natinoita ei kyllä normaalikäytössä huomaa, pysyy se puhelin kädessä vähemmälläkin puristelemisella. :lol2:

Suurin miinus tulee tuosta käyttiksestä. On alkanut jo pinna palaa tuon Symbianin sotkuisuuden ja ulkonäön suhteen viime vuosien aikana. Ei voi olla niin vaikeata keksiä jotain uutta ja toimivampaa. Onneksi Nokialla edes päästiin siitä iänikuisen ärsyttävästä 320x240 reson näytöstä huimalla loikalla eroon. Toivottavasti loppuu hiljalleen tuo kahden tuuman näytöllä varustettujen puhelimien suoltaminen markkinoille.

Kosketusnäyttö on tarkka ja toimii juuri kuten pitääkin. Kynällä on nopea naputella pitkät tarinat ja sormin hoitelee kaiken nettiselaamisesta lähtien. Tavalliseen näppäinpuhelimeen ei ole enää paluuta (paitsi kesätöissä, tämä ei jostain syystä ole "maalarinpuhelin" :D ).

Onko muuten 5800:nen omistajat katselleet, missä päin maailmaa puhelin on valmistettu? Unkarissa, mahdollisesti?
Mistäs tämän voi tarkistaa?

Listatkaa vähä huonoja ja hyviä puolia puhelimesta nyt kun se on ollut markkinoilla reilu pari kuukautta.
Mietin täs vaan kannattaako kyseinen puhelin ostaa.

Sama homma mulla. Ois kiva tietää käyttäjien kokemuksia puhelimesta. Varsinkin musiikkisoittimesta ja internetin käytettävyydestä.

Puhelin ollut kaksi kuukautta.
Yhtään mp3:sta en ole soittanut, tai testannut olen mutta en ole soitellut kokonaisia kappaleita. Hyvä soitin ennestään, joten en ole jaksanut testailla tällä.

Pakkista selatessa jätän kuvat lataamatta, kun selain joka sivun vaihdon jälkeen lataa ne uudelleen. Reilu mega per sivu. Hyvin näkee ruudulta lukea vaaka-asennossa. Juuri sopivan kokoinen näyttö foorumien lukemiseen.
IltaP-lehtien lukemiseen hieman liian pieni näyttö.

Youtuben videot pyörii erittäin hyvin, kunhan menee oikealle sivulle (ei sinne mobiilipuolelle).
Videot tulee oletuksena koko ruutuun, joten helppo noita on katsella.

Sama homma mulla. Ois kiva tietää käyttäjien kokemuksia puhelimesta. Varsinkin musiikkisoittimesta ja internetin käytettävyydestä.

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=47135

Tuolta löytyy melko kattava keskustelu aiheesta, jos tänne ei vastauksia satele. Itse en laitetta omista, joten eipä kommentoida ihmeemmin osaa. Tunnin testaamisen perusteella erittäin varteenotettava laite, varsinkin kun ottaa edullisen hinnan huomioon. Hinta-laatusuhteeltaan varmasti parhaasta päästä älypuhelimia, sanoisin. Tyyppivikana kuuloke hajoaa, mutta huollossa kuuloke ilmeisesti nopsasti vaihdetaan.

Itse halusin tykästyä tähän luuriin,mutta ei aiva helppo rasti iluurin jälkeen..Ok luurihan tämä on ainakin jos ei oo iluuria ikinä käyttäny. Käyttö on vaan turhan tökkivää.

Paras puoli mitä luurista löysin on että puhelimen herätys menee torkulle kun näytön kääntää alaspäin. Todella kätevä kun silmät on aivan ummes aamulla..

Voisinhan tuon jopa myydä..Tarjouksia? pari vko ollut käytössä ja kuuloke takuuseen vaihdettu.

Itse halusin tykästyä tähän luuriin,mutta ei aiva helppo rasti iluurin jälkeen..Ok luurihan tämä on ainakin jos ei oo iluuria ikinä käyttäny. Käyttö on vaan turhan tökkivää.

Paras puoli mitä luurista löysin on että puhelimen herätys menee torkulle kun näytön kääntää alaspäin. Todella kätevä kun silmät on aivan ummes aamulla..

Voisinhan tuon jopa myydä..Tarjouksia? pari vko ollut käytössä ja kuuloke takuuseen vaihdettu.

Paljollä lähtee?

Tulipa hankittua tälläinen luuri ja Garminin navigaatio-ohjelma kylkeen. Navigaatiokäytössä kyllä todella hyvä, fiksusti opastaa kaistat yms. Nokian karttaohjelmasta ei ole niin paljon kokemusta, ilmeisesti ihan ok sekin, hinnoittelu ei vain itselle ollut passeli.
Nettikäytössä raskaimmilla sivuilla meinaa selain tukehtua, siihen odottelisin parannusta. Muuten netin selailu onnistuu melko hyvin ja ensimmäinen puhelin itselle, missä nettiä jaksaa oikeasti käyttää. Ohjelmia tuntuu löytyvän jo kohtuullisesti, varsinkin kun tällä hetkellä taitaa olla ainut tämän alustan puhelin. Fringiä ja sport trackeria on tähän mennessä aktiivisimmin tullut käytettyä.

Meikällä kans ollu vähän yli viikon ja voisin vähän jotain tästä kännystä sanoa.

Hyviä puolia:
- Musiikkisoitin ihan jees, äänentoisto todella hyvä. Sekä kaiuttimella että kuulokkeissa (jotka tulee mukana)
- Hyvä kamera 3,2 megapikseliseksi
- Ihan näppärä mielestäni käyttää sormin tai sitten styluksella.
- Mun mielestä makeen näkönen :D
- Ihan hyvä kattoa leffoja kun mukana tulee pieni seisontatukikin.

Huonoja:
- Selain mielestäni aivan surkea.
- Välillä jotenki tuntuu vaa että joku tökkii.
- Asentoa ei saa kaikissa jutuissa muutettua (kuvaa sivuttain)
- Kaikissas testeissä ihmetelty akun pitkää kestävyyttä mutta meikällä se menny parissa päivässä kokoajan. Saattaa kyllä johtua siitä että näprään tota kokoajan :D

Kuitenkin kaikenkaikkiaan pidän tästä erittäin paljon :)

- Kaikissas testeissä ihmetelty akun pitkää kestävyyttä mutta meikällä se menny parissa päivässä kokoajan. Saattaa kyllä johtua siitä että näprään tota kokoajan :D

Juurikin. Näyttö on noissa nykynokialaisissa (S60-) puhelimissa ylivoimaisesti suurin yksittäinen virran kuluttaja (puhelun/datasiirron aikana ehkä radio).

Akkukesto on kyllä oman kokemukseni mukaan ihan suoraan verrannollinen siihen, kuinka kauan näyttö on päällä.

-k

Juurikin. Näyttö on noissa nykynokialaisissa (S60-) puhelimissa ylivoimaisesti suurin yksittäinen virran kuluttaja (puhelun/datasiirron aikana ehkä radio).

Akkukesto on kyllä oman kokemukseni mukaan ihan suoraan verrannollinen siihen, kuinka kauan näyttö on päällä.

-k

3G:tä voi myös pitää pois päältä silloin, kun ei sitä tarvi. Itsellä kestänyt aika kovalla räpläämisellä sellaiset 3-4 päivää akku.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom