Nokian "Meego" luurit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Piti oikein tarkistaa. Okei, liioittelin vähän (okei aika paljon). Iphonen paksuus on 9,3 milliä, N9:n ilmeisesti 7.6 milliä. Design vissiin hämää silmää ja tuntumaa. iPhonen metallikehys saa sen vaikuttamaan jotenkin paksummalta. :)

Tai sitten ei. Löysin virallisen sivuston, jossa paksuudeks N9:lle sanotaankin 12,1 milliä. :wtf: Ei kyl uskois. Se tuntui niin ohuelta.

Edit. Ohut tuntuma johtuu vissiin siitä, et se kapenee päihin.

Tai sitten ei. Löysin virallisen sivuston, jossa paksuudeks N9:lle sanotaankin 12,1 milliä. :wtf: Ei kyl uskois. Se tuntui niin ohuelta.

Edit. Ohut tuntuma johtuu vissiin siitä, et se kapenee päihin.

Ja reunat on pyöristetty... tekee yllättävän paljon toi pyöristäminen sille miltä laite tuntuu kädessä.

Nyt on sitten julkistettu iso yli 200mb päivitys N9:lle. Nopeutta tuli omasta mielestäni lisää ja napit, joissa oli liian pieni näkymätön hit-zone, ovat nyt parantuneet. Myös scrollaaminen valikoissa on helompaa ja erityisesti osoitekirjan selaus aakkosellisesti on parempaa.

Onko muuten muita joiden mielestä Nokia N9 meego on ainut oikeasti mielenkiintoinen puhelin tällä hetkellä. En ole ostamassa kun HTC: toimii ja pihisee, mutta Android-iPhone rintamalla ei ole oikeasti tullut mitään kiinnostavaa maailman aikoihin. Kaikki on saman kertausta ja näin ollen hieman "tylsää" :D

e: olen muutenkin niin erikoinen suomalainen että musta olis helvetin hienoa jos Nokia pääsis takaisin vauhtiin puhelimien kanssa ja olisi se ykkös brändi. Ja ehkäpä tuo N9 menestys toisi vielä jatkoa Meegolle... :)

Onko muuten muita joiden mielestä Nokia N9 meego on ainut oikeasti mielenkiintoinen puhelin tällä hetkellä. En ole ostamassa kun HTC: toimii ja pihisee, mutta Android-iPhone rintamalla ei ole oikeasti tullut mitään kiinnostavaa maailman aikoihin. Kaikki on saman kertausta ja näin ollen hieman "tylsää" :D

e: olen muutenkin niin erikoinen suomalainen että musta olis helvetin hienoa jos Nokia pääsis takaisin vauhtiin puhelimien kanssa ja olisi se ykkös brändi. Ja ehkäpä tuo N9 menestys toisi vielä jatkoa Meegolle... :)

Samaa mieltä molemmissa asioissa. Vaikka minulla on 2v ollut joku todalla vanha puhelin jossa ei ole edes nettiä (jep olen pahasti jäljelssä nykyteknologiaa) , niin silti N9 tuntuu ja varsinkin näyttää parhammilta. Herättää eniten mielenkiintoa. Harmi vaan, että Nokia hinnoitteli puhelimen aivan ylihintaiseksi, niin taitaa jäädä ostamatta.

Tänään sain oman mustan 16-gigaisen N9:n käyttöön. Aikaisemmat puhelimeni ovat olleet 3210, 3330, 6060 ja viimeisimpänä 2626. Ei siis kovin kehittyneitä superluureja. Ei ole koskaan kiinnostanut älypuhelimet, vaikka olihan kaverin iphoneilla jne. kiva pelata angry birdsiä ja kokeilla pieruappseja, mutta silti Nokian N9 oli ensimmäinen älyluuri, josta oikeasti kiinnostuin, kun se julkaistiin. Nyt kun olen puhelimella leikkinyt tämän päivän, voin todeta, että on kyllä juurikin semmoinen puhelin mitä kaipasinkin. Ei ole liian suuri käytettäväksi yhdellä kädellä, käyttis on pirun helppokäyttöinen jopa minulle ja näyttäähän tuo nyt upealta. Tekstiviestien kirjoittaminenkin sujui paljon paremmin kuin olin odottanut. Lisäksi siitä löytyy kaikki tärkeimmät ominaisuudet mitä tarvitsen, kuten kamera, gps/navigaattori ja spotify.

Myös samaa mieltä ja olishan se hienoa, jos Nokia vihdoin pääsis tosta suosta. Uskon myös siihen. Pitkään sinnittelin tollasella noksun puhelimella (sarjaa kivi ja miekka) ennen kuin saivat markkinoille sellaisen puhelimen, joka kolahti kaikin puolin. Päivääkään en ole katunut hankintaa. Pakko myös todeta, että duunissakin helpottaa asteen verran, kun vihdoin nielin jääräpäisyyteni ja päivitin puhelimen nykyaikaan. :D

Mulla on N9 ollut käytössä nyt noin kuukauden ja kyllä siinä huonojakin puolia on. Synkronointi Outlookin kanssa on hetkittäin mahdoton, kun Nokia Suite kaatuilee ja muutenkin synkkauksen tulokset on välillä aika mielenkiintoisia. Esim. toistuvien tehtävien muistutukset saattavat muuttua alkuperäisestä ja kaikkiin tapahtumiin tulee muistutus vartti ennen tapahtumaa vaikka näin ei Outlookissa olisi. Mulla on siis koneessa edelleen käyttiksenä Vista, kun en oo vielä ehtinyt konetta päivittää. Nokia Suite on mielestäni suurinta kuraa mitä maa päällään kantaa.

Lisäksi Wlan ei toimi himassa kunnolla, kun kaikki muut laitteet putoavat verkosta, jos N9 on wlanissa. Modeemi on D-Linkin 2740B eli ei mikään täysi romu.

Puhelin itsessään toimii ihan kivasti ja on helppokäyttöinen. Akkukin kestää mukavasti.

Jahas, nyt tajusin mitä "iphone,ipad, ipod" yhteensopivuustarrat tekevät kuulokkeiden myyntipakkauksissa.
Turha ostaa sellaista mikillistä kuulokesettiä jossa on noi tarrat ja puhelimesi/soittolaitteesi on Nokia. Steve Jobsin vehkeissä mikrofonilinjan ja maa piuhat on toisinpäin verrattuna Nokian ratkaisuun.

Pitää näköjään palauttaa 100euron ultimate earsin in-ear kuulokkeet, perkele kaikkea ne keksii.

Jahas, nyt tajusin mitä "iphone,ipad, ipod" yhteensopivuustarrat tekevät kuulokkeiden myyntipakkauksissa.
Turha ostaa sellaista mikillistä kuulokesettiä jossa on noi tarrat ja puhelimesi/soittolaitteesi on Nokia. Steve Jobsin vehkeissä mikrofonilinjan ja maa piuhat on toisinpäin verrattuna Nokian ratkaisuun.

Pitää näköjään palauttaa 100euron ultimate earsin in-ear kuulokkeet, perkele kaikkea ne keksii.
Tai sitten voit sijoittaa vielä pari euroa ja ostaa adapterin joka vaihtaa noi liittimet keskenään, pikaisella googlettamisella löytyi: http://www.macadux.com/mobile/android/samsung-galaxy-s/non-samsung-headphones-with-mic-problem/
Tietenki tuollaisen voi kolvata myös itse jos kiinnostus harrastaa riittää :)

Tai sitten voit sijoittaa vielä pari euroa ja ostaa adapterin joka vaihtaa noi liittimet keskenään, pikaisella googlettamisella löytyi: http://www.macadux.com/mobile/android/samsung-galaxy-s/non-samsung-headphones-with-mic-problem/
Tietenki tuollaisen voi kolvata myös itse jos kiinnostus harrastaa riittää :)
Jahas, pitääpä kattoa josko gigantista löytyisi. 100 egeä tosta setistä jo maksoin, niin ei viitsi kovin montaa prosenttiyksikköä maksaa päälle adaptereista, jotka tunnetusti suomessa maksavat 20€ piuha

Kirjauduin faijan N9:llä skypeen, ja nyt kun skypen laittaa päälle siitä niin menee automaattisesti siihen mun profiiliin. Millä helvetillä sen saa pois siitä niin että joutuu laittamaan uudestaa skype-nimet ja salasanat?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom