Oletko se sama vesi-insinööri joka ilmoitti Nokian terveyskeskukselle, että korkeintaan 200 ihmistä sairastuu??
En. En ole kunnallisella puolella töissä.
Viittasin itse vesilaitoksen tiedotteeseen jonka mukaan klooraus ei ole tehonnut ja vedessä olevien bakteerien määrä ei ole merkittävästi laskenut kloorauksesta huolimatta. Eli ei se ongelma nyt sillä kloorillakaan ihan noin vain katoa.
Enpä mä nyt niin olettanutkaan, että kaikki ongelmat katoaa kuin tuhka tuuleen heittämällä vähän klooria verkostoon. Kyllä mulla, vaikka insinööri olenkin, maalaisjärkikin sen verran toimii.
Insinöörinä voitkin nyt muuten valaista, että pitääkö paikkansa väite jonka mukaan lämminvesivaraajiin saattaa tulla vikaa runsaasta kloorista? Eli joko sekin kohta vuotaa...
En oo LVI-insinööri. Suunnittelen maanalaisia, yleensä isoja, putkistoja. Mun toimialue päättyy maanpintaan ja rakennusten seiniin. Sun tarvii kysyä tuota LVI-puolen kaverilta. Mutu-tuntumalla voisin heittää, että kloori voi kyllä haurastuttaa terästä, mutta kloorin vaikutuksesta rosteriin en osaa tarkasti sanoa.
Yleisesti mielenkiintoista kun moni vieläkin vähättelee ongelmaa. Siis eihän täällä nyt (kai) mikään ebola leviä, mutta 30.000 kaupungille on melkoinen isku kun 15.000 asukasta vääntää kurapaskaa ja oksentaa. Tuotantolaitokset on suljettu tai sulku uhkaa, nyt kun PV vielä ilmaantuu jakamaan vettä niin näkymä on kuin sodassa.