Deleted member 50104
Alkuun: Oon iPhone-käyttäjä, mutten Apple-uskovainen.
Hypistelin juuri 10 min duunikaverin luuria. Moniajo toimii kuin unelma ja ruudulle saa nastoja widgettejä (facebook-päivitykset reaaliaikaisena flowna jne.). Yleiskuva tuntui kuitenkin ihmeen bugiselta ja keskeneräiseltä.. kaikki tuntui enemmän tai vähemmän tökkivän. Lopun antikliimaksina ovi-palvelu jumitti koko puhelimen ja piti buuttaa.
Toivoisin kovasti, et markkinoilla olisi muitakin siistejä ja käytettäviä puhelimia ja leluja kuin omenat. Siksi menee hermot, kun tuollaista beta-vaiheessa olevaa puhelinta törkätään väkisin joulumarkkinoille! Tiedän, että 10 min käyttökokemus ei ole kovin kattava, mutta sen perusteella tiedän ettei oo mun puhelin. Positiivista toki, että nämä viat on softassa ja korjaantuvat varmasti päivityksissä. Mikään ei poista sitä, että puhelin on vähän muovinen ja ruma (IMO!IMO!).
Sori. Älkää fanit suuttuko.
Jos pieniä omituisuuksia ja puutteita ei ole valmis sietämään, niin N900:nen ei varmaankaan ole kyllä sun puhelin. Todennäköisesti joudut odotella Maemo6:sta silloin.
Puhelintoiminnoiltaa tuo N900:nen on kyllä vielä paljon jäljessä iPhonea ja esim. Noksun Symbiania. Eli jos puhelinpuoli on kovin tärkeä, niin todennäköisesti joku muu vaihtoehto on parempi. Mutta niiltä osin, jotka muistuttavat enemmän tietokonetta kuin puhelinta, N900:nen on kyllä edellä kilpailijoita. Tarkoittaen esim. nettiselainta, pikaviestintää ja muuta yleistä nörtteilyä.
Itselle kyllä todennäköisesti uppoaa jo tässä vaiheessa, kaipailen enemmän miniläppärin korviketta, jossa on vielä puhelinkin mukana. Valtavat säätämis- ja koodailumahdollisuudet on kyllä myös iso plussa. Tuosta mekaanisesta toteutuksesta olen kyllä eri mieltä, minusta ainakin dummy oli ihan fiksun näköinen ja laadukkaan tuntunen, poislukien tuo "seisontatuki".