Nokia E71

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, melkein parempi isoruutuhuonoreso kuin pikkuruutuisoreso.

Ohessa muuten kuva HTC diamondista, ihan tolkuton resoluutio tuohon kokoon 480 x 640, neljä kertaa isompi kuin tässä E71ssä. Järjettömän pieneksi menee fonttikin.

EDIT: iPhonessa tökkii eniten muuten se että defaultkoko on just sen verran pieni että aina piti vähä isontaa että sai selvää.
Iphonessa olisi kannattanut kääntää kato sitä luuria.

Liitteet

• photo13.jpg
    photo13.jpg
    36,7 KB · Katsottu: 353
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo mutta kun kukaan ei tätä asiaa minulle kertonut :D

EDIT: iphonessa on muuten 320x480

EDIT: diamondissakin toki kääntyy kuva

Hmm pystyykö noin heikolla resolla surffaa (320 x 240)? Varmaan joutuu hakkaamaan tattia aika joutuisasti jos meinaa vierittää rivejä.
Aika monesta itse mobiilissa eniten käyttämästäni sitesta (Hesari, Facebook, YLEn uutiset, Foreca, jne.) on mobiiliversiot, jotka toki toimivat tuolla resolla kätevämmin kuin 800*600 tai 1024*768 näytöille optimoidut.

Jos ruudun resoluutio olisi VGA (samalla tuumakoolla) niin ei noista oikeista webbisivuista saisi mitään tolkkua. Silmistä loppuu resoluutio kesken. Ellei tämän kokoista näyttöä tihrusta viiden sentin päästä niin ei nuo pikselireunat häiritse. Ainakaan minua eivät.

Joo mutta kun kukaan ei tätä asiaa minulle kertonut :D

EDIT: iphonessa on muuten 320x480

EDIT: diamondissakin toki kääntyy kuva
nyt btw surffaan nokian n800-tabletilla. 800x480 kämmenellä alkaa olla luksusta.

Pari päivää ollut käytössä nyt, 8GB kortilla. Mahtava laite.
Tässä vähän erittelyä, miksi laite sopii ainakin mun käteen:
- ulkoisesti laite tuntuu ja näyttää erittäin hyvältä
- 1500mAh akku kestää p i t k ä ä n
- oikeasti hyvä qwerty-näppis
- hyvin integroitu (erityisesti active idleen) sähköposti (Nokia Mail priva gmail tilille ja MfE firman posteille)
- erittäin nopeat vasteajat vaikka olisi useita sovelluksia pyörimässä taustalla - välillä sitä ihmettelee, että menikö komento perille kun kontrollin saa heti takaisin
- loistava näyttö, etenkin ulkovalossa ero vaikka N81 verrattuna on merkittävä
- hyvä sovellusvalikoima (esim. kolmen kielen sanakirja, kieliä voi vaihtaa lennossa tarpeen mukaan)

Miinuksia:
- Sports tracker ei tällä hetkellä toimi kuin kikkailemalla
- Kamera on yhtä huono kuin N81 jos ei valoa ole runsaasti, päivänvalossa tietysti automaattitarkennuksen takia reilusti parempi
- Ei N-Gagea, joten Reset Generationia varten tarvitsee N96:n :)
- mukana tulleet teemat eivät ole mitään herkun näköisiä millään mittarilla

kusen ja itken hunajaa surffatessani uudella e71 vs vanha e70. kirjottaa voi yhellä kädellä, näppis loistava ja selain uudelta vuosituhannelta. Ja elisa shopitista 470 ekee 4g muistikortin kanssa

kusen ja itken hunajaa surffatessani uudella e71 vs vanha e70. kirjottaa voi yhellä kädellä, näppis loistava ja selain uudelta vuosituhannelta. Ja elisa shopitista 470 ekee 4g muistikortin kanssa

Komps. Näppis on loistava, vaikka peukalolla saakin peitettyä puoli näppistä. Jämäkät nappulat ja niiden "kohoava" muotoilu tekee osumisesta helppoa.
Pätevän oloinen vehje kaikin puolin.

Itse tilasin Gsm-storeen ja hintaa tuli 439e.

on muuten btw ihan vitun nopea toi a-gps -systeemi. sirf3 (vai mikälie) - sirulla oleva ulkoinen bt-gps -pulikka jää tolle about minuutin sisätiloissa(ikkunaan 4 metriä ja ikkunasta näkyy pelkästään puita) ja viis ulkona liikkeessä... kyllä voi todeta että kehitys kehittyy...

Vakiona tulevat ikonit on aivan tajuttoman rupisen näköisiä. Täällä olisi hyvännäköisiä teemoja tarjolla. En yleensä tykkää sinisistä teemoista, mutta tämä on todella hieno.

on muuten btw ihan vitun nopea toi a-gps -systeemi. sirf3 (vai mikälie) - sirulla oleva ulkoinen bt-gps -pulikka jää tolle about minuutin sisätiloissa(ikkunaan 4 metriä ja ikkunasta näkyy pelkästään puita) ja viis ulkona liikkeessä... kyllä voi todeta että kehitys kehittyy...

Mistäs tän a-gps:n käyttö riippuu? Pitääkö täpätä laitteesta päälle vai riippuuko operaattorista? Mulla kestää fixin saaminen ulkonakin useita minuutteja.

T: GPS-nyyppä

Mistäs tän a-gps:n käyttö riippuu? Pitääkö täpätä laitteesta päälle vai riippuuko operaattorista? Mulla kestää fixin saaminen ulkonakin useita minuutteja.

T: GPS-nyyppä
Ota asetuksista verkkoperusteinen paikannus pois päältä ja agps sekä gps päälle. Toimii kuulema parhaiten. A-gps tarkoittaa sitä että ensin ladataan jonkinsortin apudataa netistä satelliittien sijainnista tjsp niin ei tartte gps- sirun laskea aina alusta alkaen sijainteja. Tän takia perus gps:n "lämminkäynnistys" on paljon nopeampi kun on vanhat tiedot vielä ajan tasalla ja laitteen muistissa..

Ja myös sää vaikuttaa huomattavasti fixin saamiseen esim pilvinen vs selkeä.

Mitkäs on tämän puhelimen ja yleensäkin symbian maailman, softat joita ilman ei pärjää?
GPS:
- Sports Tracker: ulko-urheilulle ajanotto, nopeus- ja korkeusmittari
- Location tagger: laittaa GPS koordinaatit ottamiisi valokuviin
- Maps sovelluksen päivitys 2.0 versioon

Chat, VoIP (paljon vaihtoehtoja):
- Nokia Chat
- fring (buginen...)
- Gizmo

Sähköposti:
- Nokia Mail tai Miken mainostama Profimail
- Nokian MfE jos duunimailina Outlook

Youtuben katseluun Mobitubiaa kehuvat, en ole itse tuota ikinä saanut kovin vakaasti toimimaan.

E71:een saa Download/Lataa palvelusta ilmaiseksi myös Wireless Presenter sovelluksen, joka on kätevä jos pidät paljon Powerpoint esityksiä.

ProfiMail on kyllä verrattoman hyvä Noksuissa. Se on pitkälti bugivapaa ja yhdistää kun haluat sen yhdistävän, jopa automaattisesti. Nokian defaultti ei kyllä saisi kantaa nimeä email, se on niin huono. ProfiMailissa paskaa on se, että kun vaihdat puhelinta, niin joudut mailailemaan imei koodia pitkin poikin, jotta saat ProfiMailin toimimaan uudessa luurissa. Kallis se ei ole, suosittelen vahvasti.

Aika monesta itse mobiilissa eniten käyttämästäni sitesta (Hesari, Facebook, YLEn uutiset, Foreca, jne.) on mobiiliversiot, jotka toki toimivat tuolla resolla kätevämmin kuin 800*600 tai 1024*768 näytöille optimoidut.

Jos ruudun resoluutio olisi VGA (samalla tuumakoolla) niin ei noista oikeista webbisivuista saisi mitään tolkkua. Silmistä loppuu resoluutio kesken. Ellei tämän kokoista näyttöä tihrusta viiden sentin päästä niin ei nuo pikselireunat häiritse. Ainakaan minua eivät.

Ainakin HTC diamondissa ja touch prossa on portaaton zoomi webbisivuja selatessa.Itse en ainakaan kaipaa mitään matkapuhelimille kutistettuja sivuja, jos selaimen käytettävyys on htc:n ja iphonen tasolla. Eri homma tietenkin nokian 300x200 resolla on hinkata tattia nettisivuja vieriittääkseen.

htc-touch-pro-official-01.jpg

Ainakin HTC diamondissa ja touch prossa on portaaton zoomi webbisivuja selatessa.

Itseasiassa varsin turha ominaisuus tuo portaaton zuumi ainakin normi webbikäytössä, opera uudelleenrivittää sarakkeet muutenkin tuplaklikkauksella täsmälleen ruudun kokoon oikeaksi.

Itseasiassa varsin turha ominaisuus tuo portaaton zuumi ainakin normi webbikäytössä, opera uudelleenrivittää sarakkeet muutenkin tuplaklikkauksella täsmälleen ruudun kokoon oikeaksi.
Näin tekeekin. Viittasin vain siihen "silmistä loppuu reso"-kommenttiin. Eli teksti on niin pientä ettei saa selvää. Silloin portaaton zoomi voi olla kätevä, jos operan normizoomauskaan ei tilannetta pelasta. Ainakin qvga-näytöllä operan 2 zoomausvaihtoehtoa riittää, en tiedä miten on vga-näytöllä kun en ole päässyt hipelöimään diamondia.

Eilen pääsin käpistelemään tällaista. Kyllä vakuutti. Vakuutti enemmän kuin iPhone eikä tartte kytkyjä ja hintakin edullinen, noin 350 eskoo. Vai mikäs on päivän kova hinta?
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B001B9AXNS/100008872-21/?m=A3JWKAKR8XB7XF

Joo, on kyllä parasta mitä nokia on aikaan saanut... Aiemmat nokian älyluurit mitä itsellä on ollu, niin ovat olleet todella hitaita, bugisia ja akunkestokin oli todella luokaton... Tämä E71 on ihan eri maat, ei tietoakaan noista edellä mainituista

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom