Noidan nuoli selässä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tos kävi eilen sillai,et kahvia keitellessä tuli kunnon aivastus ja selkään tuli sit noidan nuoli...mikä on yllättäen hiton kipee.
Reeniähän pitäis ilmeisesti välttää, mut mites kevyen jumpan kanssa?
Pahentaako se vaan tilannetta vai olisko siitä apua?

Perkele... mulle iski mitä ilmeisimmin myös noidannuoli (mä oon jotenkin luullu et se on joku vanhempien ihmisten juttu, mutta väärässä olin) eilen kun olin vaihtamassa faijani kanssa autoon renkaita... avasin rengaiden pultteja selkä huonosti ja yhtäkkiä tipuin polvilleni ja huusin yhden kivan sanan :( ... se sattui helvetisti... :curs:... no nyt vaan paljon lepoa...

Semmoinen ongelma on vielä että missä asennossa olisi hyvä nukkua? Eilen en saanut unta pariin tuntiin kun oli kipua selässä... :(

TomBombadil sanoi:
Semmoinen ongelma on vielä että missä asennossa olisi hyvä nukkua? Eilen en saanut unta pariin tuntiin kun oli kipua selässä... :(

Heh, no jos et ole vielä kokellut niin yritä seuraavaa: lisätyyny sänkyyn mukaan ja mahalleen makaamaan. Nostetaan toinen jalka 90 asteen kulmaan ja laitetaan tyyny saman puolen lonkkaluun alle tukemaan eli nukutaan vähän kuin puoliksi kyljellään.

Kuvakin löytyi, ilman tyynyä tosin: http://www.backpain.org/image2/p-zoo2.jpg

Toinen hyvä on tavallinen sikiöasento jossa saattaa auttaa se että polvien väliin laitetaan tyyny tukemaan.

Oma täysin epätieteellinen mielipiteeni on että kunhan on varmistettu että selässä ei ole vakavampaa vikaa rangassa tai hermoissa, niin sen jälkeen nuketetaan buranalla tms. kipu kauas pois ja yritetään liikkua kevyesti mahdollisimman pian.

Aikamoiset asennot! Varsinainen nukkumiskamasutra :D... ongelma kuitenkin alkaa jo pikku hiljaa haihtua pois (ei sen pahempi tapaus) eli en usko että joudun kokeilemaan erityisiä nukkumisasentoja enää toisena yönä.

TomBombadil sanoi:

Se asento, missä tuntuu hyvältä. Paha sitä on sanoa, mikä sulle ja sun (kipeälle) selälle on hyvä.

KUNNON selkäkivuissa ei ibuprofeeni auta yhtään, voin kokemuksesta kertoa. Ibuprofeenia voi toki käyttää nivelkipuihin, revähdyksiin ja krapulaan, mutta selkäkivuissa siitä harvoin on mitään apua. Lääkäriltä kantsii hakea kunnon lääkkeet.

Muutenkin nuo Burana yms. pakkauksissa mainitut annokset ovat naurettavan pieniä lääkärien määräämiin annoksiin nähden. Siksi kantsii painella lekuriin niin saa myös kuurit jotka oikeasti auttavat ja kohtuullisessa ajassa.

Jos haluaa kuitenkin vetää selkähommiin reseptivapaata lääkettä, niin silloin kannattaa ostaa parasetamolia jota mm. sellainen lihaksia rentouttava selkälääke kuin Norgesic sisältää. Sitä kuinka paljon tuota parasetamolia pitää syödä en sano, ettei kukaan ala syyttämään väärän ja asiantuntemattoman tiedon levittämisestä. Jo pelkkä soitto lekurille saattaa kuitenkin selventää asiaa. Nuhaan ja kuumeeseen otettavat määrät ovat kuitenkin aika lailla pienempiä.

Back
Ylös Bottom