No niistä kaloreista jälleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lara_
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Oon pahoillani jos täältä löytyy jo tästä samaisesta aiheesta, oon koittanut ettiä ja ettiä. Mut oon sen verran vielä alottelija ja tyhmäkin ehkä, että löytyneet aiheet eioo tyydyttäneet mun tiedonhalua :D
Elikkä elikkä, mietin tässä, miten ihmeessä ihmiset laskevat kalorit esim. yhdestä makkarasta ? Tai lasillisesta mehua ? Tai jos ottaa sulatejuustoa yhden leivän päälle vähän ? :confused:
Mä pystyn laskemaan kalorini ainoastaan pelkällä arviolla. "otan tätä nyt tämän verta joten ehkä tämä on sen verran..." Joten ajattelin jättää laskemisen hetkeksi pois, eihän tuommoinen varmaan hyödytä ?
Mutta ei kai tässä muuta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja A:sta lähdetään....
Jos haluat kaloreita laskeskella tosiaan pilkun tarkasti, niin käytät tarkkaa digitaalitalousvaakaa, punnitset kaiken, ja lasket painon ja tuoteselosteen avulla kalorit ja esimerkiksi rasvat, proteiinit ja hiilihydraatit.

Ja jos lasket "sinnepäin", niin riittää, kun selvität kerran esim. mainitsemasi sulatejuusto silauksen kalorit ja käytät sitä lukemaa sitten hyväksesi jatkossa.

Makkaran kalorit nyt on helppo kattoa siitä paketista. Esim. 400g paketti 4 makkaraa niin sitten se on 100g/makkara 100g = 200kcal (täyttä arvailua, kun makkaraa en suuhuni laita).

Yleisesti sanoisin, että kato vähän niitä kaloreita paketeista ja sitten lasket kaikki selvät kalorit ja lisäät siihen +100-300kcal riippuen siitä paljonko noita 'epäselviä' ruoka-aineita olet käyttänyt. Tällä tavalla mä oon homman toteuttanut ja ihan ok on homma pelannut. Jos ollaan tasolla 'harrastelija' niin ei kannata turhaan hifistellä muutamilla kaloreilla. Ei noita kaloreita voi tosiaan kukaan muu antaa toiselle, itse se on peilistä katseltava mihin suuntaan ollaan menossa ja sitten tehdä muokkauksia ruokavalioon.

Saikohan mun viestistä vähän väärän käsityksen, oon kyl laskeskellu kaloreita tähän mennessäkin jotenkuten, mut oisin halunnu vähän tarkentaa sitä laskemista :)
Kiitos vinkeistä, eiköhän nää auta jotenkuten :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom