Nivelkivut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alkaa jo häiritsemään tuo vaiva, viimeaikoina varsinkin jalat on kangistuneet noiden nivelten takia. Ei siinä muuten mitään mutta nyt olis tarkotus alkaa juoksemaan, ja olishan se ihan mukavaa jos ei tarvis kituutella ekaa paria kilometriä polvi/reisi-kipuisena, toivoen ettei jalat petä alta.

Suolaa olen hieman testaillut, mutta mitään radikaalia apua siitä ei ole ollut. Vedenjuontia lisätty. Magnesiumiakin taisin testata mutta en jatkuvalla syötöllä pidempää aikaväliä. Oiskos jollain tietoa jostain "rohdosta" tähän vaivaan? :curs:

Todennäköisimpänä syynä nivelten kipeytymiseen pidän isotretinoiinia (kuivattaa nesteitä nivelistä)... Taidan ottaa kreatiinin tuossa viikon-parin kuluttua käyttöön, jos edes vähän helpottaisi... Tuntuu että palautuminenkin on jollain tasolla hitaampaa.

Rock^ sanoi:
Todennäköisimpänä syynä nivelten kipeytymiseen pidän isotretinoiinia

No, kipujen syy on ainakin selvillä.
Itse en ole oikein löytänyt apua tuohon vaivaan. Aamuisin akillesjänteet ovat niin kipeät, että hyvä kun pystyy kävelemään. Minkälainen annostus sinulla on?

Kalanmaksaöljyy

Kalanmaksaöljy voitelee niveliä. Ihmisen parasta moottoriöljyä! :thumbs:
pst: myyn sitä mun lada pickupin lavalta sunnutai-iltaisin Rimin parkkipaikalla klo 1800

Glucosamiinia suosittelisin yllä mainittujen Omegojen lisäksi (kalaöljy). Moni on saanu siitä nimenomaan niveliin apua. Saa luontaistuotekaupoista (ja apteekeista??). Välillä on saatavilla saleiltakin. Jos ei muuten niin tilaamalla netistä. Kannattaa suosia tunnettuja merkkejä. Esimerkiksi Maximize valmistaa sitä (Fenno Naturan maahantuoma merkki).

Rock^ sanoi:
Todennäköisimpänä syynä nivelten kipeytymiseen pidän isotretinoiinia (kuivattaa nesteitä nivelistä)... Taidan ottaa kreatiinin tuossa viikon-parin kuluttua käyttöön, jos edes vähän helpottaisi... Tuntuu että palautuminenkin on jollain tasolla hitaampaa.

Paska homma. Itse söin kuurin tuota viime keväänä. Lopputuloksena polvet kipeyty lenkkeilyn jäljiltä niin pahasti, että en pystynyt istumaan vessanpöntölle ottamatta käsillä eka vastaan... enkä päässyt syväkyykystä ylös ilman, että vihloi aivan vitusti. Lekuri sanoi, että jatketaan kuuria, mutta itse lopetin lääkkeen syömisen, koska sen aiheuttamat vaivat oli suuremmat kuin ne mitä parista näppylästä aiheutu.

Kun olin lopettanut lääkkeen oton, niin kesti about 8kk ennen kuin polvista lähti kivut. Tuona aikana en tehnyt mitään mikä olisi rasittanut jalkoja. Lopputuloksena on sitten jaloista surkastuneet jotkut lihakset niin, että nyt olen viimeiset 4kk yrittänyt taas päästä lenkille, mutta penikkatauti tulee nyt aina 2. tai 3. lenkin jälkeen... Nyt kohta kk taukoa takana ja tarkoitus olisi taas yrittää ja nyt _todella_ varovasti.

Sähän olit hakemassa sukeltajiin. Mikäli isotretinoini aiheuttaa sulle vaivoja, niin tuo jää takuulla haaveeksi, mikäli aiot syödä kuurin loppuun.

naksu sanoi:
Paska homma. Itse söin kuurin tuota viime keväänä. Lopputuloksena polvet kipeyty lenkkeilyn jäljiltä niin pahasti, että en pystynyt istumaan vessanpöntölle ottamatta käsillä eka vastaan... enkä päässyt syväkyykystä ylös ilman, että vihloi aivan vitusti. Lekuri sanoi, että jatketaan kuuria, mutta itse lopetin lääkkeen syömisen, koska sen aiheuttamat vaivat oli suuremmat kuin ne mitä parista näppylästä aiheutu.

Sähän olit hakemassa sukeltajiin. Mikäli isotretinoini aiheuttaa sulle vaivoja, niin tuo jää takuulla haaveeksi, mikäli aiot syödä kuurin loppuun.

No, huhtikuussa tuon taisin alottaa ja kyseinen kuuri kestää sen puoli vuotta (ellei muutoksia tehdä). Tammi 2005 alkais vasta sukeltajakurssi. Ainoita haitallisia sivareita ovat olleet silmien kuivuminen ja tuo nivelhomma. Nyt oon testaillut annosta 4x20mg, ja kuukauden-parin päästä annos onkin vain 2x20mg, joten sivareitakaan ei sillon enää välttämättä edes huomaa. Joten en tiedä mitenköhän se sukeltajalääkäri siihen suhtautuu, jos sivarit ei oo pahoja mulla? Mistäköhän sen sais selville?

Ja nivelistä vielä, nyt on tilattu reilu satsi 1000mg glukosamiini nappeja. Kalanmaksaöljytabuja löytyy kaapista. Ja vedenjuontia lisätään entisestään, jo dieetinkin takia. Myös mineraalien saantiin panostetaan lisäravinteiden muodossa. Eiköhän tämä tästä.

Tähän asti oon kyllä pystynyt lenkkeilemään ihan ok, ekalla kilsalla saattaa olla ehkä hieman kankeutta. Missä vaiheessa kuuria sun sivarit tuli noin vakaviksi?

Rock^ sanoi:
Tähän asti oon kyllä pystynyt lenkkeilemään ihan ok, ekalla kilsalla saattaa olla ehkä hieman kankeutta. Missä vaiheessa kuuria sun sivarit tuli noin vakaviksi?

Kipu tuli pahaksi kun olin syönyt lääkettä noin 4kk. SukK viitateen, niin ajattelin enemmän sitä, että treeni voi mennä persiilleen. Noihin aikoihin kun söin tuota kuuria, niin juoksin noin 40-50km/vko, mikä oli about saman verran kuin olin juossut syksyllä ilman mitään vaivoja.

Sun täytyy kuitenkin lähteä hilaamaan sun viikottaisia juoksukilometrejä jossain vaiheessa ylös. Ainakin aerobisen-puolen keskusteluden pohjalta vaikuttaisi, että olet juuri aloittamassa lenkkeilyn. Eli varovaisuutta peliin. Mulla nämä pahat polvikivut ilmaantui todella yllättäen.

Mulla on vihlonut kesästä asti sormia aika perkeleesti.Onks kellää ollu mitään vastaavaa?,entäs mikä on auttanut?Leuat,taljat jne.. varmaan rasittaa sormia,mut ei oo koskaan aikasemmin ollut mitään kipuja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rock^ sanoi:
Alkaa jo häiritsemään tuo vaiva, viimeaikoina varsinkin jalat on kangistuneet noiden nivelten takia. Ei siinä muuten mitään mutta nyt olis tarkotus alkaa juoksemaan, ja olishan se ihan mukavaa jos ei tarvis kituutella ekaa paria kilometriä polvi/reisi-kipuisena, toivoen ettei jalat petä alta.

Suolaa olen hieman testaillut, mutta mitään radikaalia apua siitä ei ole ollut. Vedenjuontia lisätty. Magnesiumiakin taisin testata mutta en jatkuvalla syötöllä pidempää aikaväliä. Oiskos jollain tietoa jostain "rohdosta" tähän vaivaan? :curs:

Kokeile inkivääriä. Jotkut on sanonu, että nivelet toimii paremmin kun tuota käyttää. Saattaa kyllä olla pelkkää placeboa.

Mulla särkee/kolottaa jalat, etenkin polvia ja reisiä ihan järkyttävästi se paheni n. kk:n ajan ja jatkunut kokoajan... Välillä kolottaa olkapäät ja kyynärvarretkin.
Syystä ei ole mitään havaintoa!?
Olisi kiva kuulla erinäisiä syitä mstä voi johtua.

Eipä tarvi inkivääriä kokeilla. Nyt toimii nivelet kun rouhin glukosamiinia 1000-3000mg / vrk, ja kulautan 1-2 rkl kalaöljyä naamariin joka ilta. Näin se homma etenee, kiitokset vastanneille :kippis1:

Juokseminen kuitenkin jäi penikkataudin takia, joka melkein eteni marssimurtumaksi, joten kuukauden tauko tiedossa. Kylmähoitoa ja etusäärilihaksen vahvistusliikkeitä tiedossa every day :itku:

Back
Ylös Bottom