No ainakin joskus aikonaan kävin painia harjottelemassa. Painijoillahan tärkein lihas on niskalihas (ainaki niiden painijoiden mukaan jotka oli ohjaajina). Ne treenas niskalihaksia sillein että tekivät semmosen "sillan". Eli jalat maahan ja sitten teet semmosen kaaren. Sitten ne laitto vähän takaraivon yläpuolelta pään maahan ja sitten niskoilla tekivät edestakasin liikettä. Nostelivat siis kaarella olevaa vartaloaan. Aloittelijoiden kuulemma kannattaa pitää kädet varmistuksena siinä pään molemmin puolin mut ne teki ihan niskalla koko liikkeen.
mun mielestä olan kohautukset tai mitkä onkaan ottavat niskan seutuun,korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.itse teen niitä myös ja ihan hyvin tuntuu niskan seudulla.
Ite oon tehny jalanojennusvitkuttimessa niskoja nyt suunnilleen kuukauden (2-3 senttiä on tullut lisää paksuutta). Siinä pystyy vääntelemään vaikka miten päin. Vapaillapainoilla pystyy kanssa tekemään: Menee penkille makaamaan. takaraivoa, ohimoa tai otsaa vasten pistää sopivan painon ja siinä sitten nylkyttelee.
Niin ja sitten olankohautukset selän takaa tuntuu minulla ainakin kivasti niskassa.
Kiitti vinkeistä. Olen itse tuota siltaa tehnyt, kun on tullut hieman painittua joskus, mutta nyt en ole pystynyt sitä tekemään, koska niska on mennyt niin heikoksi. No täytyy varovasti taas alkaa treenamaan.