Itse nyt reilun kuukauden ajan punnertanut niskan takaa kovia sarjoja kahdesti viikossa, ja tuntuma on ollut huomattavasti parempi kuin edestä tai käsipainoilla punnertaessa, vaikka käsipainoilla olenkin punnerrellut muihin sarjapainoihini nähden varsin kovia sarjoja. Vielä ei ole mitään ongelmia tullut, eikä ole koskaan tuntunut vääntöä tai muuta epämukavaa. Tosin, kuukausi on aika lyhyt aika tehdä johtopäätöksiä liikkeen turvallisuudesta, mutta ensituntumalta näin.
Teen NTP:tä tempausotteella, pienellä jalkojen joustolla sekä negatiivissa vaiheessa pudotan tangon trapseille viimeisen 3-5 cm matkalta. Varsinaisesta vauhtipunneruksesta ei voida kuitenkaan puhua, kun jousto jaloissa on oikeasti niin pieni sekä siinä on bodailulle tyypillinen selkeä suht hidas negatiivinen. Olen myös kokeillut kapeampia otteita, mutta minusta tuo tempausote on paras, eikä varmaan aiheuttaisi ongelmia vähän jäykemmillekään olkapäille. Lisäksi jaloista pieni jousto vähentää painetta ala-asennossa, jossa vääntö olkapäille on suurin, jos liikkuvuus ei ole riittävä.
Niskan taakse vedot ei ole koskaan tuntunut luontevilta, tosin en ole niitä nyt vuosiin kokeillutkaan, että niihin en osaa ottaa kantaa. Silloin, kun olen niitä kokeillut, ei myöskään niskan takaa punnertaminen tuntunut luontevalta, joten tämäkin voinee muuttua.