Niskan jännittyminen liikkeessä kuin liikkeessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Hoi viisaammat, mitä teen väärin kun mulla on joka hiton salin jälkeen niska aivan kipeänä/jäykkänä. En pysty vetää esim kahtena peräkkäisenä päivänä salia, koska yhen salikerran jälkeen niska on niin jumissa et menee se pari päivää et pystyy taas treenaa. Ei ole koskaan ollut mitään niskakipuja aiemmin enkä ole käynyt lääkärillä asian takia.

En pysty tekee esim ojentajia taljassa enää ollenkaan, koska niskat jännittyy niin pirusti. Sitten kun keskityn tekemään liikkeen niin, että varmasti en jännitä niskaa lainkaan (eli vähennän painoja jonkin verran), niin niskaan sattuu kahta kauheammin vaikkei sitä jännittäisikään.

Pahiten mulla jännittyy niskat oikeastaan kaikissa mahdollisissa käsipainoilla tehtävissä liikkeissä, ojentajissa riippumatta teenkö taljassa, ranskalaisilla vai muilla jipoilla. Niinkin oudossa liikkeessä kuin pec deck niska on aivan tuusan nuuskana. Tämä johtaa sitten siihen, ettei pysty tekemään selkää paljon paskaakaan, koska kaikki missä pitäis heilua tangon kanssa alkaen maastavedoista sattuu niin saatanasti. Souduista nyt puhumattakaan. Penkki on ainoa mitä pystyy jostain syystä tekee niin ettei niskassa tunnu pahalle.

Tuskin on tekniikassa vikaa tällä kertaa mä luulen. Koita venytellä jos et oo jo kokeillu ja heti lääkäriin.

Siirto tänne aloittelijoiden pääosioon. Tuo tekniikkaneuvot osio ei ole kysymyksiä varten tehty. Siis tottakai itse ketjuissa saa kysyä, mutta sinne ei ole tarkoitus kyselyketjuja perustaa.

Niskaa ei ole lämmitelty. Niskaa tulisi lämmitellä, venytellä ja vetreyttää niin salilla kuin sen ulkopuolellakin. Lämmittely käy varsin hyvin rauhallisella (muttei hitaalla) pään kääntämisellä ja nyökyttelyllä. Jos taas kovia kipuja ilmaantuu, voi kyse olla myös salin "ylimääräisestä" ilmanvaihdosta. Eli siellä ehkä vetää. Tässä tapauksessa jonkinlainen kauluri (jollaista salilla uskaltaa/kehtaa käyttää) lienee paikallaan, mikäli vetoa ei korjata.

Eli niskalle kunnon lämmittely (kuin myös hartioille muuten) niin eiköhän se vetreänä pysy.

EDIT: nikaahan rasitetaan lähes koko ajan, ja painoja nostellessa välillä tavallista enemmän. Itsellä on ongelmia tullut lähinnävipunostojen kanssa, mutta silloinkni lämmittely on jäänyt vajaaksi.

Hoi viisaammat, mitä teen väärin kun mulla on joka hiton salin jälkeen niska aivan kipeänä/jäykkänä. En pysty vetää esim kahtena peräkkäisenä päivänä salia, koska yhen salikerran jälkeen niska on niin jumissa et menee se pari päivää et pystyy taas treenaa. Ei ole koskaan ollut mitään niskakipuja aiemmin enkä ole käynyt lääkärillä asian takia.

En pysty tekee esim ojentajia taljassa enää ollenkaan, koska niskat jännittyy niin pirusti. Sitten kun keskityn tekemään liikkeen niin, että varmasti en jännitä niskaa lainkaan (eli vähennän painoja jonkin verran), niin niskaan sattuu kahta kauheammin vaikkei sitä jännittäisikään.

Pahiten mulla jännittyy niskat oikeastaan kaikissa mahdollisissa käsipainoilla tehtävissä liikkeissä, ojentajissa riippumatta teenkö taljassa, ranskalaisilla vai muilla jipoilla. Niinkin oudossa liikkeessä kuin pec deck niska on aivan tuusan nuuskana. Tämä johtaa sitten siihen, ettei pysty tekemään selkää paljon paskaakaan, koska kaikki missä pitäis heilua tangon kanssa alkaen maastavedoista sattuu niin saatanasti. Souduista nyt puhumattakaan. Penkki on ainoa mitä pystyy jostain syystä tekee niin ettei niskassa tunnu pahalle.

siis hieman kyl nyt kuulostaa siltä, että sulla on niska/hartiat niin jumissa, että lääkärin kautta hierojalle!! ja äkkiä. lääkärissä hyvä käydä siksi, että se kattoo selkä -/rintarangan kunnon ja varmistaa ettei mitään luustollista/nikamallista vikaa ole -ja jos rahaa on, niin fysioterapeutti on näissä hommissa hemmetin hyvä. ja sinne saa kyllä lääkäriltäkin lähetteen, jos kauniisti ja oikeasta syystä pyytää. mutta lisäksi suosittelen yhteydenottoa esim. hierojakouluun(puh.numerot löytyy googlesta paikkakunnan perusteella), edullisten hintojen vuoksi, ja varaat sieltä kuukauden ajalle neljä hierontakertaa. vaikka hieronta per viikko. pyydät sieltä venyttelyohjeet niska/hartia/selkä -alueille tai hommaat ne muualta, mutta kun pääset ensimmäisestä hieronnastasi, alat venytellä ko. alueita kotona PÄIVITTÄIN. se ei ole iso homma, 15-30 min. päivässä. menee hyvin esim töllöä tuijottaessa. ja jo parin viikon jälkeen ero on TODELLA huomattava. siis jos kipu johtuu vain siitä, että paikat on vain liian jumissa. jos on rangassa vikaa, ongelma voi olla vaikeampi hoitaa..

ite jouduin viime vuoden aikana käymään kolme kertaa ottamassa päivystyksessä relaksant-piikit perseeseen ja kerran puuduke-piikit niskaan, kun en venytellyt ja pitänyt hartioitani kunnossa. ja söinpä sitten kotonakin kaksi kuuria relaksantteja.. lopulta tulin järkiini ja aloin käydä hierojalla säännöllisesti, mutta mikä tärkeintä, aloin venytellä säännöllisesti. ja ei ole sen jälkeen niska/selkä/hartiat enää vaivannu.

ei kenelläkään, ja siis painotan, EI KENELLÄKÄÄN mene niskat noin jumiin ilman, että siellä on jotain ylimääräistä vikaa/pahaa jäykkyyttä.

Itsellä oli aiemmin niskat jumissa ja erään kerran yksi salilla käyvä fysioterapeutti vinkkasi, että jännitän jatkuvasti niskaa leuka ylhäällä tehdessäni liikkeitä. Hän neuvoi, että laske leuka melkein rintaan kiinni tehdessäsi liikkeitä niin loppuu tuo jäpittäminen. Tämä neuvo auttoi ainakin itsellä niskojen jumeihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom