niskalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roope.b
  • Aloitettu Aloitettu
Täl hetkel en mitenkään.Mut painijan siltaa on tehty paljon.Ei oo tarvis kasvattaa enää paksuutta niskaan.Säilyy maastavedolla ja muilla raskailla perusliikkeillä..

Maastaveto ja pystysoutu reeniohjelmassa.
Niska varmasti suhteessa kehittynein lihasryhmä mulla, ei kummempia tarvi erikseen nykertää.

olankohautukset ja pystysoutu tulee kans tehtyä olkapäiden kans samalla.

jos nyt niskaan keskitytään, niin teen silleen että laitan pienen levypainon (2,5kg) otsan päälle ja nytkyttelen päätä ylös alas ja sitten niskan "sivuja" makaamalla kyljellään ja siinä nytkyttelemällä päätä.. :D

Semmonen simppeli liike on kans hyvä mis pyyhkeen tai vyön kanssa rasitetaan niskaa.Istut penkillä,pidät vyön tai pyyhkeen päistä kii ja asetat keskikohdan takaraivolle.Päätä nostat ylös-alas ja samalla vedät käsillä vastaan.

Ite tulee kans tehtyä noita maveja ja olankohautuksia jotka käy epäkkäisiin mutta ne ei varmaan hirveästi itse niskaan käy?:/
Voisi kyllä alkaa varovaisesti treenaamaan erikseen kaulan/niskan lihaksia

Miksi niskaa pitäisi paksuntaa? Kehoilijan siis? Luulisi että olkapäät ovat näyttävämmän näköiset jos niska ei ole tavattoman paksu.

Arzzka sanoi:
Miksi niskaa pitäisi paksuntaa? Kehoilijan siis? Luulisi että olkapäät ovat näyttävämmän näköiset jos niska ei ole tavattoman paksu.
Kuka haluaa näyttää KYNÄNISKALTA?
:)

Ruhli sanoi:
Ite tulee kans tehtyä noita maveja ja olankohautuksia jotka käy epäkkäisiin mutta ne ei varmaan hirveästi itse niskaan käy?:/
Voisi kyllä alkaa varovaisesti treenaamaan erikseen kaulan/niskan lihaksia

Epäkkäät kiinnittyvät kallonpohjaan, joten ne ovat ns. niskalihakset.

Itse olen reenaillut (sen jälkeen kun niskasillat alkoivat käydä kevyeksi) joko niin että laitoin dippivyöhön painoja roikkumaan ja sen niskan taakse ja "nytkyttelin", tai vaihtoehtoisesti reisikoukistuslaitteessa.

Varovainen kannattaa toki alussa olla, etenkin noiden lisäpainojen suhteen!

Edit: Linkitys ei näköjään onnannut, olisin linkittänyt googlen haulla neck muscles, ensimmäisenä tulevan kuvan.

Back
Ylös Bottom