Niska

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Penkistä puheenollen, mulla saatanallinen ongelma tuo penkki ja niskakipu. Nyt kun vihdoin otin hierojan ohjeesta vaarin ja vedän sotilaspenkkistylellä, ei ottanut enää niskaan ollenkaan! Valoa tunnelin päässä..

ittellä pari kertaa menny niskat vähä lukkoon ni oon kuumassa kylvyssä vaan hellästi alkanu päätä taivuttelee silleen jotai puoltuntii ni se on aika paljo auttanu.

pexxi, Mikä sun tilanne tällä hetkellä on? Jos parani, niin miten?
Mulla perkele pahenee vaan!
Lähes joka päivä teen kevyitä harjotteita niskalle ilman painoja, mikä tuntuu pahentavan vain tilannetta..

Tilanne tällä hetkellä taas hieman pahempi. Mutta pitkään oli parempi. Emgesania ja hierontaa, akupunktiota, osteopatiaa suosittelen kokeilemaan..

Mutta sulla ei ole ilmeisesti nikamissa mitään häikkää?
Kun mulla ne taas menee lukkoon..

Ei kai mulla nikamissa mitään oo...muuten kannattaa miettiä, onko purentaongelmia?Eli narskutatko yöllä hampaita...purentakisko auttaa siihen! Hammaslääkäri voi tuon ongelman todeta. Ja jos ei muuta niin pääsee huutamaan kisko suussa "Yo Adriaaan!";)

stealth, ootko yrittäny tehdä asialle mitään?

Vittu, täytyis varmaan lopettaa niska harjotteet hetkeksi aikaa, kun oikeen kuumottaa niskaa ja pientä lämpöä! Voi persele..

lampunjalka sanoi:
Vittu, täytyis varmaan lopettaa niska harjotteet hetkeksi aikaa, kun oikeen kuumottaa niskaa ja pientä lämpöä! Voi persele..

Kuulostaa häijylta. Itellä niskat on melkeen aina kipeenä..tuntuu ihan perus lihaskivulta, mutta veikkaisimpa paskaa tyynyä. Ne vaan tulee ihan äkkiseltään ja yleensä sauna ja kaikki yläkropan liikkeet helpottaa -> veri kiertää

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Voisi taas vaihteeksi tänne kirjoitella..

Mikään ei oikeastaan ole vieläkään muuttunut:(
Sain vihdoin ajan keskussairaalaan fysiatrian ylilääkärille, jolla oli ikävä kyllä jonkin asteen asennevamma (ei ottanut ollenkaan vakavasti, vaikka tässä ollaan jo tovi sairasteltu)..Noh pitkän vänkäyksen jälkeen päästiin jonkun näköiseen yhteisymmärrykseen ja hän pisti magneettikuvaukseen kiireellisen lähetteen..pääsen jo parin viikon päästä!.. Mutta pelkäänpä ettei tästäkään ratkaisua löydy ja tämä lekuri ei ainakaan tule muutoin meikäläistä auttamaan, joten taas ollaan tyhjän päällä..

OMT-fysioterapeutilla (yksityisellä) käväisin myös (ennen keskussairaalan käyntiä) ja hän taas kielsi jopa niska harjoitteet ja käski liikuttelemaan käsiä, niin ettei niskaan tule minkään laisia jännityksiä.. Koska jostain syystä "niskalihakset" ovat jatkuvasti jännityksessä.. Tähän sain perusteluksi, että ns. pintalihakset tekee kaiken työn ja syvätlihakset taas ovat työttöminä..
Ko. harjotteita piti jatkaa kunnes on tälle ylilääkärille aika ja kertoa harjotteista hänelle ja alkaa siitä suunnittelemaan eteenpäin, mutta päin persettähän se men..Tuskin tämä lekuri tulee mitään kuvausten jälkeen neuvomaan asenneongelmansa takia, ellei magneettikuvat sitten jotain uutta osoita.. Tämä lääkäri jopa sanoi ettei tilanne välttämättä koskaan muutu, koska kivut ovat kroonistuneita! Mutta miten hän voi tuollaista edes heittää lonkalta tutkimatta tms. minua pidemmän aikaa!
Kyllä meinaan latisti tunnelmaa tämä käynti..

Hierojani kertoi jostain erittäin hyvästä lääkäristä pääkaupunkiseudulla, jonka puoleen kannattaisi kääntyä ellei pian ratkaisua saada aikaiseksi..Kuulemma erittäin osaava ja avarakatseinen tyyppi..nimeä en nyt muista..

Mutta kyllä alkaa tuntumaan epätoivoiselta tämä touhu :curs: ....
huuuh mikä vuodatus:D

Edellisestä syvien lihaksien heikkoudesta on kovin ristiriitaisia neuvoja, kuten edeltävä OMTfysioterapeutti neuvoi, että jättäisin kaikki niska- sekä muut harjoitteet pois.
Kun taas juuri on tullut jonkinlainen tutkimus, jossa on todettu erilaisista voimaharjotteista olevan suurin hyöty ko. vaivoihin...?? Mitä muut sanoo?
Olen siis edelleen ollut treenaamatta, paitsi niska hartjotteita olen tehnyt..lopetin pari viikkoa sitten, eikä kivut mihinkään ole muuttunut..

Noniin..
Magneettikuvista tuli vastaus tänään, jonka mukaan kaikki on hyvin=)
Ja fysiatrianylilääkärin kanssa juttelimme tovin ja hän totesi, että ilmeisesti kroonista lihasperäistä kipua..Ihmetteli kyllä kivun "kovuutta". Niskassa sijaitsevat lihakset omaavat erittäin "hitaan aineenvaihdunnan" (kuonapaakkuja) ja ovat jatkuvasti jännityksessä.

Toki niskani on yliliikkuva ja sinne saattaa tulla silloin tällöin "lukkoja", jotka ovat erittäin kipeitä....

Nyt sitten tulimme siihen tulokseen, että aloitan kevyen pumppailun, jossa vältän niskan "kovaa jännittymistä", joka stabiloi niskalihaksia. Sekä annan kotihoitona sähköä siihen. Myös kevyt aerobinen liikunta on suotavaa.

Tämä kumoaa kyllä OMT-fysioterapeutin neuvot täysin, mutta näillä mennään..
Perusteluna voisin sanoa, että 1½vuotta sitten näin kovia kipuja näin usein ei ollut..

Tylerdiä lainaten: "Kiviäkin kiinnostaa" Mutta pistimpä kuitenkin päivitystä, kerran tällainen ketju tuli avattuakin....

Niin se menee

Lampunjalka sanoi:
Onko täällä porukalla vikaa niskoissa? Siis kunnon vikaa..
Itselläni on yliliikkuvuutta ja jonkinlainen vika "kierrossa".
Kovaa lähes jatkuvaa puutumista ja kovaa särkyä yläniskassa ja vaikka mitä!
Tutkimukset ovat kylläkin pahasti kesken, mutta ajattelin kysyä porukan kokemuksia vaivasta.
Eli miten kauan vaiva teillä ollut ja mikä paras kotikonsti saada särky aisoihin ja ja ja..noh kertokaapa kokemusia nyt vaan..
Elämä on

Suositut

Back
Ylös Bottom