Nilkkapainojen käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonkki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
Tuli tässä sellainen idea mieleen että.. Mitäs jos ostaisi/kasaisi itse parin kilon nilkkapainot joiden kanssa sitten tekisi potkuharjoituksia ja muuta. Luulisi esim. potkujen nopeutuvan melkoisesti. (?) Tai vaihtoehtoisesti pitäisi kevyitä painoja jalassa muuallakin, tai siis koko ajan.. Minulla ainakin on sellainen käsitys että tuosta voisi olla jotakin hyötyä.. :rolleyes:
Samalla voisinkin kysyä että mistähän löytyisi tarpeeksi litteitä painoja jotka mahtuisivat lahkeen alle niin etteivät paljoakaan näkyisi? Jotain 2-3 kiloa mielellään eikä jotain järkyttävän hintaisia..

Ei missään nimessä kannata käyttää nilkkapainoja, niillä et saa muuta kun kohdistettua niveliin entistä suurempia rasituksia.

Mielestäni potkuihin nopeutta saa parhaiten väline- tai/ja säkkiharjoittelulla.
Ainakin itselläni tuo kombo on toiminut ihan hyvin.

Joo niinkun vaikea jo tossa sanoki, ei mitää painoi, hajotat vaan ittes.

Paikat hajoo.. Jos ei vielä painojen kanssa, niin viimeistään kun repäsee varomattomasti ilman painoja.. Ei kannata.

ookei.. Hyvä että tuli kysyttyä, en todellakaan halua että paikat särkyy.. Olisikos jotain muita ideoita joilla nopeutta saisi kehitettyä kunolla?

Ei nopeusominaisuuksien kehittämiseen ole olemassa mitään oikotietä onneen.
Kaikki kehittyminen lajista tai kehitettävästä ominaisuudesta riippumatta vaatii laadukasta, pitkäjänteistä ja kovaa työtä. Mikään ei tule ilmaiseksi. Piste.

Totta! Et voi olla nopea niin kauan kun kehossa on jännityksiä. Pitkäjänteinen harjoittelu on paras keino saada liikeradat kuntoon...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pakko vielä lisätä että ei niillä nilkkapainoilla mitään paikkoja hajoita jos osaa niitä "käyttää". Mä oon potkinu nilkkapainojen kanssa ja nostellut jalkoja potkuasentoon ja pitänyt siinä asennossa ym nilkkapainojen kanssa eikä tähänkään päivään mennessä ole mikään nilkka/muu paikka hajonnut! plussaa se että jalkalihakset/potkulihakset vahvistuu ja potkun nopeus lisääntyy. Voi tietty potkia ilmankin painoja mikä on hyvä vaihtoehto. Mutta treeniä pitää olla paljon. potkuja, jalan pitämisiä jne. potkuja nopeasti, potkuja hitaasti, potkuja vielä nopeammin niin kyllä se siitä lähtee. pitää muistaa vaa se että jos haluaa oikeasti hyväksi potkijaksi niin 2-3 krt salilla harjoitukset eivät riitä mihinkään. Itse potkin joka ikinen päivä.. mutta liian vähän silti vielä. pitäisi potkia ja treenata niin että pystyy jalan laittamaan hitaasti yli pään korkuelle ja pitämään siellä samalla ku syö aamiasta. :D tai jotain.. Mutta tää on IMO. jokainen taplaa tyylillään/kaikilla omat tavoitteet.

~Proxi~ sanoi:
kts.yllä

Ehkä hieman tyhmä kysymys. Mutta mitä hyötyä/iloa oikeasti on siitä, että pystyy pitämään koipeaan korkealla potkuasennossa? Näyttää kuulilta? En näe yhteyttä staattisen asennon pitämisen ja potkimisen välillä..

no en ole mikään fysiikan ja lihasten asiantuntija mutta mun mielestä ja omasta kokemuksesta jos pystyy jalkaa pitämään vyötärön/pään korkuella helposti ja potkimaan hitaasti jne niin silloin on tasapaino pakosti jo hyvä ja jalan lihakset/kylkilihakset kehittyneet hyväksi + venyvyys tulee jo mukaan niin pakosti silloin potkuvoima ja nopeus on parempi. eikö?? korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä. Tottakai potkun nopeutta ja voimaa voi lisätä pelkästään potkimalla mitziin tai muuta vastaavaa. Mutta jos ei ole venyvyyttä tai ei lihakset jaksa kunnolla kannattaa jalkaa edes potkussa niin turha on kuvitella et sitä voimaakaan siinä silloin pahemmin ole. Tietty jos massaa on ni se tuo voimaa. Jokainen tyylillään. ;) ..ja tämä on IMO eli jos olen pahasti väärässä niin asiantuntija voi mielellään korjata asian. En todellakaan halua tästä mitään väittelyä.

~Proxi~ sanoi:
Jokainen tyylillään. ;) ..ja tämä on IMO eli jos olen pahasti väärässä niin asiantuntija voi mielellään korjata asian. En todellakaan halua tästä mitään väittelyä.

Noo.. Kukin tyylillään. Itse joskus potkulihaksia kovasti yritin eritavoin treenata, mutta en mielestäni saanut minkäänlaista hyötyä. Yritin myös noita jalan ylhäällä pitämisiä ja sellaisia. Tasapainoa kyllä varmasti kehittää, mutta muuta hyötyä en itse kokenut. Enkä kyllä ihan ymmärrä mitä hyötyä on kyvystä pitää jalkaa potku-asennossa paikoillaan, kun sitä harvemmin kannattaa oikeasti potkiessa tehdä.

Parhaat hyödyt itse olen saanut ihan normi jalkatreenillä salilla, sopivasti venyttelemällä ja tekniikkaa opettelemalla. Tekniikan opettelussa kannattaa mielestäni saada useamman henkilön/lajin/tyylin/jonku "opetus" ja näkökanta potkun tekemiseen. Jostain sieltä sitten itsekseen treenaamalla ja soveltamalla löytyy se oma tehokas/nopea potku.

TJJ sanoi:
Ehkä hieman tyhmä kysymys. Mutta mitä hyötyä/iloa oikeasti on siitä, että pystyy pitämään koipeaan korkealla potkuasennossa? Näyttää kuulilta? En näe yhteyttä staattisen asennon pitämisen ja potkimisen välillä..

Kyllä sanoisin että se venyvyys tuo myös jäntevyyttä ja tehoa siihen potkuun.
Vaikka potkisit vain keskivartaloon ja sen alle, on hyvä olla erittäin hyvin venytetyt jalat ja nivelet jolloin se potku on rennompi, IMHO olettaisin sen tuovan sitä tehoakin lisää.

Senku vaan potkit: peilin edessä=tekniikka,nopeus
säkkiä/mitziä=voima
pistehanskoihin=tarkkuus
ja vähän venyttelyä päälle, ni hyvä tulee.

Manala sanoi:
Kyllä sanoisin että se venyvyys tuo myös jäntevyyttä ja tehoa siihen potkuun.
Vaikka potkisit vain keskivartaloon ja sen alle, on hyvä olla erittäin hyvin venytetyt jalat ja nivelet jolloin se potku on rennompi, IMHO olettaisin sen tuovan sitä tehoakin lisää.

Tietty venyvyys on hyödyksi. Mutta mitä iloa on siitä, että voi seistä paikoillaan ja pitää kinttuaan x sekunttia vaikka oman pään korkeudella. Sitä ei ymmärrä minä..

TJJ sanoi:
Tietty venyvyys on hyödyksi. Mutta mitä iloa on siitä, että voi seistä paikoillaan ja pitää kinttuaan x sekunttia vaikka oman pään korkeudella. Sitä ei ymmärrä minä..

Tuommoinen harjoittelu kehittää jalkojen kontrollia hyvin. Varmaan jokainen keksii mitä hyötyä siitä kontrollista on :) Ja paraneehan siinä venyvyyskin.

anticube sanoi:
Tuommoinen harjoittelu kehittää jalkojen kontrollia hyvin. Varmaan jokainen keksii mitä hyötyä siitä kontrollista on :) Ja paraneehan siinä venyvyyskin.

Tasapaino kehittyy varmasti. Kontrolli? Ööö.. Joo.. Mitä konkreettista hyötyä on potkimiseen, että voi pitää jalkaa siellä ääriasennossa? Mulla kun on tapana palauttaa jalka potkun jälkeen..

Venyvyys? Jos lihakseni antavat sen verran periksi, että saan jalkani sinne ylös, niin miten se siellä pitäminen kehittää venyvyyttä? Joo, siis tietty korkealla pitäminen venyttää, kun riittävästi nostaa, mutta tässä oli puhe, että omin lihaksin pidetään se siellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom