Niin siitä tonnikalasta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Piti vaan antaa pieni vinkku, että jos yleensä ette tykkää vetää tonnikalaa suoraan purkista niin ehkä Rainbown Vaaleaa tonnikalaa vedessä vois mennä (ehkä merkillä ei ole väliä, en ole testannut). Tässä purkissa on paaaaaljon vähemmän suolaa kuin muissa purkeissa. Tavallista tonnikalaa syödessä rupes kyrsii se törkeen korkee suolapitoisuus. Vaalea tonnikala on :thumbs:

Mitenköhän itse liha eroaa muista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs kaikkia näitä muita tunia on ja mitkä on niiden ravintoarvot? Esim. nää tomaatti ja chilihässäkät... Mulla ei oo ikinä oikein tonnikala pelkästään kauheen loisteliaasti menny, eikä huvittais joka ilta pizzaa/salaattia vääntää...

No itse vedän tätä vaaleaa tonnikalaa vedessä ihan purkista, mukaan 2rkl rypsiöljyä. Sitten kun mennään chili ja mexican purkkeihin niin ne rupee jo olemaan öljyssä eikä vedessä, ja ne sisältää vähemmän tonnikalaa eli vähemmän proteiinia. Toi mexican on kyllä hyvänmakunen, kannattaa testaa.

moppe sanoi:
Mitäs kaikkia näitä muita tunia on ja mitkä on niiden ravintoarvot? Esim. nää tomaatti ja chilihässäkät... Mulla ei oo ikinä oikein tonnikala pelkästään kauheen loisteliaasti menny, eikä huvittais joka ilta pizzaa/salaattia vääntää...

Mä oon heittäny silloin tällöin joku 50/50 paistijauhelihaa ja tunaa. Eka jauhelihat kypsäksi ja muutama hetki tunat pannulla. Sekaan sipulia, chiliä ja tomaattia. En pysty pelkkää tonnikalaa oikein popsimaan, mut tolleen aika herkkua kun sitä silti aina joskus mieli tekee :D . Mättää vaikka hirveen keon leivälle, jos ei hiilaripelossa kummempia lisukkeita halua väsätä eikä paljaana mee. Helpompi ratkaisu ainakin kuin pitsan leivonta.

Mikäs muuten on tilanne muiden kalalajien kohdalla? Tonnikala toki on pakattu suhteellisen mukavaan formaattiin, mutta aika nopeasti siihenkin makuun varmasti kyllästyy. Eli onko ravintoarvojen kannalta merkitystä mitä kalaa sitä kiskoo naamariinsa.

Heittäkää jotain hyviä low-carb tonnarireseptejä? Olen eläessäni syönyt n. 1/2 purkillista tonnikalaa, kun se maistuu ainakin pelkältään aivan järkyttävältä. Joku kylmä salaattihässäkkä kenties?

Quadzilla sanoi:
Heittäkää jotain hyviä low-carb tonnarireseptejä? Olen eläessäni syönyt n. 1/2 purkillista tonnikalaa, kun se maistuu ainakin pelkältään aivan järkyttävältä. Joku kylmä salaattihässäkkä kenties?

Siis meinaatko ettet ole missään muodossa tuota syönyt? Pizzan päälle en voisi parempaa täytettä enää keksiä. Reseptejä en oikeen tiedä, mutta salaatinhan voi aina tehdä helposti. Itse kylläkin vedän ihan paljaaltaan tunat rasvassa. Hmm.. no low-carbhan meinannee sitä että voit huoletta vaikkapa leivän päälle heittää tunat ja juustot kuten Spidey jo ehdotti.. itse tosin lämmittäisin mieluummin uunissa. Tomaatti muuten sopii tosi hyvin tunan kanssa.

Amerikan Jeesus sanoi:
Siis meinaatko ettet ole missään muodossa tuota syönyt? Pizzan päälle en voisi parempaa täytettä enää keksiä. Reseptejä en oikeen tiedä, mutta salaatinhan voi aina tehdä helposti. Itse kylläkin vedän ihan paljaaltaan tunat rasvassa. Hmm.. no low-carbhan meinannee sitä että voit huoletta vaikkapa leivän päälle heittää tunat ja juustot kuten Spidey jo ehdotti.. itse tosin lämmittäisin mieluummin uunissa. Tomaatti muuten sopii tosi hyvin tunan kanssa.
En ole syönyt missään muodossa, edes pizzassa. Ajattelin että saisiko sen paskanmaun pois siitä johonkin sekoittamalla. Leipää en syö nyt dieetillä ollenkaan, se on mulle high-carb :) Taitaa olla ainoastaan joku salaattihommeli mikä voisi tulla kyseeseen.

Kiitti kaikille vinkeistä, heti kokeilemaan :kuola:
Mitä muita protskun lähteitä kun tuna, rahka ja raejuusto? Kun kaksi viimeistä ei oikeen maita ja tonnikala voi alkaa tympimään.

Quadzilla sanoi:
En ole syönyt missään muodossa, edes pizzassa. Ajattelin että saisiko sen paskanmaun pois siitä johonkin sekoittamalla. Leipää en syö nyt dieetillä ollenkaan, se on mulle high-carb :) Taitaa olla ainoastaan joku salaattihommeli mikä voisi tulla kyseeseen.

Ei kait se nyt niin tappavaa ole jos vähän leipää napostelee? Et kuitenkaan ketolla ole joten et siihen kuole. Kannattaa muuten tosiaan kokeilla pizzan seassa tuota.. on aivan mahtavaa.

Tai tee vaikka silleen että paistat tai kuumennat uunissa vaikka purkillisen tonnikalaa ihan paljaaltaan ja syöt sen raikkaiden tomaatin siivujen kanssa. Mukaan vielä vaikka kurkkua ja raejuustoa (high-carb?) ja hyvää tulee.

Quadzilla sanoi:
Nyt äijä vittuilee ihan selkeesti dieetillä riutuvalle miehelle. :lol2:

Sori ei ollu tarkoitus :kippis1:

Enpä nyt ihan heti näin ajatellut.. kait sulla nyt yks mässypäivä löytyy jotta pääset testaan? Varo vaan ettet jää koukkuun :kuola:

hehheheh.. :whip: anna dieetin vaan mennä asenteella läpi.. kyllä sitä syödä joutaa kun siihen on aikaa... :nolo:

Ainakin täytetyt paprikat on ihan ok makuisia. Niihin voi työntää makunsa mukaan mitä vaan, tonnikalastakin saa ihan syötävää kun peittää sitä makua sopivilla mausteilla.

Eli peset paprikat, halkaiset ne joko pituussuuntaan tai sitten niin, että leikkaat kantapuolesta lakin pois ja poista siemenkodat. Sekoita täytteeseen tulevat ainekset, esim. tonnari, purjosipuli, sinihomejuusto yms., tunge täyte paprikoihin ja ripottele vaikka juustoraastetta vielä päälle. Paista uunissa 15 min 200 asteessa.

Edit. Siis jos saat syödä kasviksia...

Mariko sanoi:
Ainakin täytetyt paprikat on ihan ok makuisia. Niihin voi työntää makunsa mukaan mitä vaan, tonnikalastakin saa ihan syötävää kun peittää sitä makua sopivilla mausteilla.

Eli peset paprikat, halkaiset ne joko pituussuuntaan tai sitten niin, että leikkaat kantapuolesta lakin pois ja poista siemenkodat. Sekoita täytteeseen tulevat ainekset, esim. tonnari, purjosipuli, sinihomejuusto yms., tunge täyte paprikoihin ja ripottele vaikka juustoraastetta vielä päälle. Paista uunissa 15 min 200 asteessa.
Kuulostaa aika hyvältä, mutta milläköhän ton sinihomejuuston vois korvata? Siis low-carb, low-fat :D

Quadzilla sanoi:
Kuulostaa aika hyvältä, mutta milläköhän ton sinihomejuuston vois korvata? Siis low-carb, low-fat :D

Vaikka kevyt-sulatejuusto. Itse asiassa mikä vaan juusto käy. Tiedätkö mitä, tuli just mieleen, että kevyt feta olis varmaan hyvää tossa...

Mä oon muuten oikeesti *melko* huono kokki, että taidan lopettaa tällä kertaa tähän. :)

Amerikan Jeesus sanoi:
Sori ei ollu tarkoitus :kippis1:

Enpä nyt ihan heti näin ajatellut.. kait sulla nyt yks mässypäivä löytyy jotta pääset testaan? Varo vaan ettet jää koukkuun

hehheheh.. :whip: anna dieetin vaan mennä asenteella läpi.. kyllä sitä syödä joutaa kun siihen on aikaa... :nolo:
En uskonutkaan, että tahallasi...
:)

Juu, asenteella vedetään, mutta tänään otti vähän turhan koville, kun jalkatreenin jälkeen lensi laatta. :urjo:

Mariko sanoi:
Mä oon muuten oikeesti *melko* huono kokki, että taidan lopettaa tällä kertaa tähän. :)
Tuut kato meille vaan syömään, tarjoan Zillan hc-rahkaa, minkä reseptin laitoin siihen iltaprotsku tjsp-threadiin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom