Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ajakaapa Vaasasta Treelle

Tampereelta Turuntietä Sastamalaan ihan sama homma. Ajan sen 50 kilometrin pätkän joka päivä molempiin suuntiin ja lähes poikkeuksetta samoja tilanteita.
Ennenkaikkea sitä noin 10km/h alinopeutta ajetaan silloin, kun vastaantulevilla on ohituskaista... Argh.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksei sitä koskaan tajua, että pulttien/mutterien kiristys ei oo voimalaji... :face:
Itekki on tullu huomattua tuo. :D Töissä, ku joutuu värkkäämään kovin pieniä kokoonpanoja, on oppinu kantapään kautta (monta kertaa), että aina ei kannata rystyset valkoisena vääntää... :rolleyes:

Toinen asia. Olen keittänyt jotain makaroonia ja vuorossa on samalla kattilalla jonkun muun, esim sekavihannesten keittäminen. Kattila tulee pestyä ja kun sen laittaa kuumalle levylle, niin AINA se alkaa paukkumaan ja alta lentää kuumia vesipisaroita kropalle ja joka kerta sekin vituttaa ylimaallisen paljon asian pienuuteen suhteutettuna.

Tämä.

- - - Updated - - -

Ihmiset, jotka eivät tajua huumoria yhtään ja ottavat kaiken tosissaan. :face:

Tätä tapahtuu liikaa :D en tiedä johtuuko huumoristani :D

Ilmastointipömpeli ollut päällä neljä tuntia illalla ja lämpötila makuuhuoneessa on viihtyisä 19.0c. Menet sänkyyn, nukut klo 22:00 - 01:20. Heräät hikilammikossa ja katsot sisälämpömittariin: 28.5c. Seinistä huokuvaa hellettä ei pääse pakoon ja aamulla odotettavissa herätys klo 6.

Voi jumankauta kun jurppii tuo pikkuasia joka ikinen arkiyö! ONNEKSI tämä kesä on kylmä ja lyhyt. :prkl:

Joka aamuinen pieni mutta hyvin ärsyttävä asia on herääminen. On pakko ihmetellä miksi maailma on suunniteltu aamuvirkkujen kellon mukaan? Taitaa kuitenkin olla niin, että aamuvirkut ovat vähemmistö, mutta silti ympäri maaimaa herätään "liian aikaisin" ja mennään nukkumaan "liian aikaisin" omaan sisäiseen kelloon nähden. Sitä omaa kelloaan joutuu ikään kuin huijaamaan koko ajan.

On ihan eri asia nukkua kymmenen tuntia ja herätä seitsemältä kuin nukkua kuusi tuntia ja herätä kymmeneltä. Jälkimmäisessä tapauksessa nimittäin herään virkeämpänä, kun kroppa on muutenkin suostuvaisempi heräilemään vähitellen. Seitsemältä sisäinen kello on vielä umpisten unessa riippumatta siitä kauanko on nukkunut.

Joka aamuinen pieni mutta hyvin ärsyttävä asia on herääminen. On pakko ihmetellä miksi maailma on suunniteltu aamuvirkkujen kellon mukaan? Taitaa kuitenkin olla niin, että aamuvirkut ovat vähemmistö, mutta silti ympäri maaimaa herätään "liian aikaisin" ja mennään nukkumaan "liian aikaisin" omaan sisäiseen kelloon nähden. Sitä omaa kelloaan joutuu ikään kuin huijaamaan koko ajan.

On ihan eri asia nukkua kymmenen tuntia ja herätä seitsemältä kuin nukkua kuusi tuntia ja herätä kymmeneltä. Jälkimmäisessä tapauksessa nimittäin herään virkeämpänä, kun kroppa on muutenkin suostuvaisempi heräilemään vähitellen. Seitsemältä sisäinen kello on vielä umpisten unessa riippumatta siitä kauanko on nukkunut.

!!! Olen miettinyt monesti ihan samaa. Kympilta on sopiva heraamisaika. Virastojen aukioloajat jne. voisivat olla vaikka 11-19 tai 10-18 normaalin 9-17 sijaan.

Tämä, ja vielä korostuu Suomessa kun "normaali toimistoaika" on kahdeksasta neljään eikä yhdeksästä viiteen niinkuin melkein kaikkialla muualla maailmassa.

Shellin Palvelutankkaus. Tai no ei varsinaisesti se itse palvelu, ihan hyvä vaan että huoltoasemiltakin saa asiakaspalvelua.
Mutta mulla ei ole mitään tekemistä sillä aikaa, kun se äijä tankkaa sitä autoa.
Tuntuu ihan urpolta jäädä autoon istumaan ja odottamaan.
Sitten taas, jos nousee autosta ulos, niin se "palvelutankkaaja" on kolmessa tapauksessa neljästä semmoinen tuppisuinen jurrikka jonka kanssa ei pysty mitään small-talkia edes harkitsemaan (pois lukien Tampereen Lahdenperän aseman vähän iäkkäämpi mies, se on ihan hauska tapaus).
Kolmas vaihtoehto on se, että menee notkumaan myymälän puolelle ja odottelemaan, että se heppu saa auton tankattua, mutta sitten ahdistaa jättää auton ovet auki ja siinä kassan edessä hengailu ja odottelu on ihan helvetin ärsyttävää.
Yleensä kiitänkin kohteliaasti ja tankkaan ihan itse.

Pakkotoiston forumille siirtyessä melkein ensimmäisenä silmille pomppaa "Aloittelijoiden osio". Silti treenipuolelle ilmestyy harva se päivä uusia ketjuja otsikoin "Treeniohjelmaa nuorukaiselle", "Miten saan kiinteytettyä käsiä" ja "APUA! Miten penkki yli sataseen????". Jos näiden kysymysten esittäjät eivät ole aloittelijoita, niin ketkä sitten ovat?:face:

Pakkotoiston forumille siirtyessä melkein ensimmäisenä silmille pomppaa "Aloittelijoiden osio". Silti treenipuolelle ilmestyy harva se päivä uusia ketjuja otsikoin "Treeniohjelmaa nuorukaiselle", "Miten saan kiinteytettyä käsiä" ja "APUA! Miten penkki yli sataseen????". Jos näiden kysymysten esittäjät eivät ole aloittelijoita, niin ketkä sitten ovat?:face:

Sitten on tietenkin jokaisen salialoittelijan pakollinen "arvostele mun ohjelma". Ihmisessä on muutama lihas ja saliohjelmia on maailmassa 100000. Silti jokaisen bodarinoviisin pitää rustata juuri hänelle sopiva ohjelma - tai maksaa jollekin personal trainer dillelle sen tekemisestä. Vaimokin sellaisen tilasi. Kysyin, että miksei se vaan voi tehdä kuten oikeat treenaajat. Mutta kuulemma se on hyvä kun ammattilainen tekee just hänelle kustomoidun ohjelman.

Se ohjelma muuten on 1-jakoinen, ja siinä tehdään jokaisella salin koneella 2x10 toistoa. Painot 2-5kg.

Samaan sarjaan menee nää kysymykset, ensimmäinen posti ja kysymys menee "syön päivässä 3000kcal, onko tarpeeksi" jne., näitä näkee aika usein, ilmottakaa ne mitat ja kuinkapaljon liikutte jne..

Ja tällähetkelle eniten ärsyttää kaveri joka vetää mavee kissanselällä maximimeita mutta ei saatana kuuntele järkipuhetta et vetäis suorallas selällä. Ei jumalauta, oon ainaki varottanu, saan sitte ainaki siitä kehuskella ku välilevyt lentelee pitkin seiniä.

Mua ärsyttää nii hemmetisti, kun nykyään kaupan kassalla myyjät eivät katso silmiin, kun tervehtivät. Antaa heti aivan helvetin huonon ensivaikutelman..

Mua ärsyttää nii hemmetisti, kun nykyään kaupan kassalla myyjät eivät katso silmiin, kun tervehtivät. Antaa heti aivan helvetin huonon ensivaikutelman..

Kyllä itelle kaikki on silmiin katsoneet. Ettet vaan näyttänyt typerältä jolloin kassaneiti ei uskaltanut vilkasta? ;)

Se tunne kun avaa television ja tulee kerrankin mielenkiintoinen ohjelma - ruotsiksi ilman tekstitystä. Kiitos FST.

Kyllä itelle kaikki on silmiin katsoneet. Ettet vaan näyttänyt typerältä jolloin kassaneiti ei uskaltanut vilkasta? ;)
Töissä nekin vain on, vaikka palveluammatti onkin. Ja paskanko väliä sillä on jos tulee huono ensivaikutelma, en halua ystävystyä kuitenkaan sen henkilön kanssa.

Jätskitötteröö syödessä se vohveli osa ei nouse helposti pois paperikäärestään, vaan sen paperin joutuu useimmiten rikkomaan atomeiksi.

Olen pyrkinyt aina reippaasti ryhdistäytymään ja tervehtimään kassaneitiä, mutta toki sekin voi olla mahdollista..

Toki alempana tuli tälläisen peräkylänpojan kommentti, joten kai mä vain oletan tyhmästi, että se kuuluisi ihan normisti hyviin käytöstapoihin tervehtiä ihmistä, jonka kanssa on tekemisissä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom