Nightwish - Dark Passion Play

NIGHTWISH TÄNÄÄN TAVASTIALLA!

http://www.tavastiaklubi.fi/ :

"Ke 26.9.
21-02

"Nightwish-albumin julkaisubileet"

Live:
Natuvissyset (EST)
VIP-kortit ja vapaaliput eivät kelpaa.

loppuunmyyty / sold out
K18"

Tallinnan keikanhan heittivät nimellä Nachtwasser, saksalaisena coveryhtyeenä.

Edit: Kyllä Nightwish-forumillakin muutama puhelee tuosta "Die die beautiful" -kohdasta.

Onneks mukana tuli myös tuo instrumental-cd, niin voipi kuunnella, miltä nightwish kuulostaisi ilman Anettea. Tosin kyllä tuohon bändin ruotsalaistumiseen alkaa jo korva pikku hiljaa tottua, halusin tai en.

Täytyy tännekin itkeä, kuinka missasin bändin tapaamisen viime perjantaina laivaterminaalissa. Menin (janoisena) ekojen joukossa passintarkastuksesta läpi, ja loput työkaverit tulivat vartin myöhemmin perässä heti sen jälkeen, kun olivat rupatelleet bändiläisten kanssa. Olivat toki ottaneet todistusaineistoa kännykameralla, eivät tietenkään mitenkään ärsyttääkseen.. Noh, ei se mitään, noitahan nyt näkeekin ihan päivittäin. :jahas:

Edit, niin ja vielä enemmän korpesi se, kun tiesin, että ovat soittamassa Tallinnassa ja ite olin jumissa laivassa Tallinnan satamassa.

Täytyy myöntää että on parasta Nightwishiä tähän mennessä. Alkuun olin vähän skeptinen uuteen laulajaan, mutta nyt kun on tutustunut levyyn niin on kyllä uskomattoman hyvää settiä!

Tuolla Nightwishin laudan puolella hehkutetaan NW:n Tavastian keikkaa oikein huolella. Anette on lunastanut odotukset ja enemmänkin.
Hienoa että NW jatkaa siitä mihin jäi vielä tiukemmalla matskulla.

Mies toi työreissulta tuliaisiksi ton uuden levyn. Vielä en oo koko lättyä kerinny kuunteleen läpi mutta suurimmalta osin kuulostaa loistavalta!!!

Millä helvetillä sä tota edes kuuntelet? Eihän sul oo ees stereoita :wtf:
Väänsit ton ipodiin mp3:siks?

Ai sä kuuntelet You Tube pätkiä stereoilla? :wtf:

Laulussa jossain kohdin häiritsee se sveduaksentti, jolloin englannista ei saa mitään tolkkua. Kuten esim. Bye bye beatufulin alku. Tulee mieleen joku SAS:n lentokapteenin kuulutus lentokoneessa, jolloin ei tiedä puhuuko se nyt ruotsia vai lontoota. .

Juuri näin. Käsittämätöntä miten kamalalta sveed-aksentti kuulostaa, välillä ei tosiaankin pysty käsittämään mitä kieltä oikein lauletaan. Ääni on kyllä laulajalla kaunis.

Ai että on tykki biisi tuo Master Passion Greed! Tekee mieli juosta seinillä kun tuota tykittää kovalla. :rock:
Tuli jo testattua ko. biisi salilla. Hyvin toimii kyykyn esimotivaattorina :) Kunnon tappomeininki päälle tosta biisistä.

Juuri näin. Käsittämätöntä miten kamalalta sveed-aksentti kuulostaa, välillä ei tosiaankin pysty käsittämään mitä kieltä oikein lauletaan. Ääni on kyllä laulajalla kaunis.

Joo. Laulaa osaa kyllä, mutta tuo aksentti. Katselin toissapäivänä Voicelta ja en oikeen kanssa osannut päättää lauloiko se ruotsiksi vai oliko sittenkin kieli englanti.

Videossa lisäksi Anette tanssahteli kuin mikäkin tiktak... Kyllä se siitä vielä paranoo.

:D Heh, enemmän mua häiritsi Tarjan ralli-englanti kuin pikkasen ruotsihtava ääntäminen.

:wtf: Tuo The Escapist on kyllä helvetin hyvä rallatus!

Pitääpä munkin liittyä eilistä keikkaa ylistävien kuoroon. Bändi oli kovassa vedossa ja Anette kerrassaan mainio. Muistaakseni kukaan ei inissyt ruotsalaisaksentista kun Eva julkaistiin... Heittäkää nyt joitain esimerkkejä siitä, kuinka sen ruotsalaisaksentin niin selkeästi tuolta bongaa? Itse en sitä levyltä onnistu tunnistamaan kuin BBB:stä, keikalla vielä vähemmän.

Mitä lausumiseen yleisesti tulee, Anetten vetämänä Wishmasterin sanat kuulostivat siltä kuin niiden pitääkin.

Kyllähän sen aksentin sellaisena pyöreytenä/pehmeytenä välillä tuolta selkeästi kuulee kun yrittää seurata sanoja. Ei siinä mua mikään muu häiritse kun se, etten saa sanoista selvää.

Olen kuunnellut koko päivän levyä repeatilla ja levy paranee mielestäni selkeästi kuuntelukertojen myötä. Eva ja Whoever brings the night ovat sellaisia kipaleita jotka pitää skippaa jo nyt. Eivät sovi mielestäni tälle levylle alkuunkaan (tai millekkään toiselle levyllekkään). Bye bye beatiful ja Amaranth ovat mielestäni ihan ok biisejä, mutta kuluvat varmaan nopeasti puhki. Alkavat jo nyt puuduttaa.
Muut biisit on kyllä tiukkoja vetoja.

For the hearth i once had on kyllä kaikessa poppimaisuudessan lopulta hävyttömän hyvä biisi. The islanderin ja Last of the wildsin kelttiläistunnelmat puree ainakin tänne, ja saan jo mielikuvia miten maistelen hyvää viskiä näitä biisejä kuunnellen.

julkaistiin... Heittäkää nyt joitain esimerkkejä siitä, kuinka sen ruotsalaisaksentin niin selkeästi tuolta bongaa?
No hyvin vaikee kuvailla, mutta ihan sama, kun esim joku venäläinen bändi laulaa englanniksi, niin kyllähän sen nyt vaan kuulee huonompikin korvainen, mistä maasta laulaja on kotoisin.

The islanderin ja Last of the wildsin kelttiläistunnelmat puree ainakin tänne, ja saan jo mielikuvia miten maistelen hyvää viskiä näitä biisejä kuunnellen.

Meinasin kirjoitella ihan samaa. Nimim. eilen yhden viskin biisien lomassa nauttineena. :D

For the hearth i once had on kyllä kaikessa poppimaisuudessan lopulta hävyttömän hyvä biisi. The islanderin ja Last of the wildsin kelttiläistunnelmat puree ainakin tänne, ja saan jo mielikuvia miten maistelen hyvää viskiä näitä biisejä kuunnellen.

Sinä sen sanoit :rock:. Olen omistanut levyn noin viisi tuntia ja en pääse irti tuosta kappaleiden 9 - 11 musiikista. Jää kyllä koukkuun, ja pistää mielen lentämään jonnekin Irlannin vihreille nummille... :rock:

Nightwish otti tällä levyllä yllätys yllätys askeleen eteenpäin, en kyllä olisi vuosi sitten uskonut. Tämä levy on Nightwishin paras levy, erityisesti tunnelman ja lyriikoiden perusteella. Ja kylläpä pistää Ruotsin likka arvostelijoille luun kurkkuun noilla tavastian youtube-biiseillä... Ihan helvetin hyvä levy. 1 ja 11 mun suosikit, mut kovin on vaikea näitä pistää paremmuusjärjestykseen!

Back
Ylös Bottom